Ana içeriğe atla

ÜNİVERSİTEDE NASIL SOSYALLEŞİLİR ? / GÖNÜLLÜLÜK FAALİYETLERİNE KATILMAK !





Merhabaaa🙌🙌🙌

21 günün sonunda tekrardan burada olduğum için o kadarr mutluyum ki😇, anlatamam. İnstagram'dan takip edenler az çok biliyordur (bu 21 günde neredeyse her gün paylaşım yaptım instagram'da çünkü)

Vizelerim vardı 😐(İstatistik gibi beni çok zorlayan bazı derslerim vardı😅 ),vizelerim bittikten bir gün sonra apar topar Mersin'e gitmem gerekti çünkü bir aksilik çıkmazsa 4 gün sonra gideceğim bir seyahat için(ayrıntılarından aşağıda bahsettim) almam gereken bazı belgeler vardı (bunları eksiksiz halledeceğim diye resmen mahvoldum 😅💪) İstanbul'a döndükten 1 gün sonra da (yani dün) Çelikel Eğitim Vakfı ile birlikte Yönderlik Programı için Samsun/Rıdvan Çelikel Fen Lisesi'ndeydik.💫
Ve bugün de hazır yurttayken bloguma kavuşmuş olmanın mutluluğu ile size bu yazıyı hazırlıyorum.
Bu yazı, yazmayı çok çok uzun zamandır yazmak istediğim bir yazıydı çünkü hem kendi arkadaş çevremden hem de takipçilerimden en sık duyduğum şeylerden birisi de "üniversiteye geldik ama liseden farklı hiçbir şey yapmıyoruz,gönüllü faaliyetlere katılmak istiyoruz ama nasıl başvuracağımızı bilmiyoruz😓..." gibi şeylerdi.

Ben geçen sene üniversiteye başladığım ilk aydan itibaren çeşitli şekillerde pek çok STK'de,Kulüpte,Dernekte-Vakıfta... gönüllülük yapma fırsatı elde ettim😇 ve bir buçuk senede bile bu faaliyetlerin beni bambaşka bir insan yaptığını,çok farklı bakış açıları edinmeme yardımcı olduğunu söyleyebilirim 😏bu nedenle benim gibi bir şeyler yapma hevesi olan,kendini geliştirmek isteyen herkesin de bilgi sahibi olmasını istiyorum.Bunun için şimdi sizlerle hangi kuruluşlar,faaliyetler  aracılığı ile bu etkinliklere katılabileceğinizi kendi tecrübelerime dayanarak paylaşacağım,bu kuruluşlar aracılığı ile katıldığım etkinliklerden kısaca bahsedeceğim.


Umarım sizlere fayda sağlayacak bir yazı olur😇,hepinize iyi okumalarr💙;



1)ÇELİKEL EĞİTİM VAKFI


Daha önce de sıkça bahsettiğim için 1,5 senedir ÇEV kıvılcımlarından birisi olduğumu biliyorsunuzdur diye düşünüyorum😇.
Çelikel Eğitim Vakfı İstanbul'da üniversite okuyan gençler arasından her sene birkaç aşamalı bir mülakat sürecinden sonra seçtiği bir grup kıvılcıma 4 sene boyunca çeşitli eğitim programları ve projelere katılım imkanı sağlıyor💫.

Ben de 1.5 senedir ÇEV sayesinde pek çok eğitim programına(Kişisel Farkındalık Eğitimi,Etkili Sunum Teknikleri Eğitimi...)katıldım ve ÇEV ile olduğum süre boyunca da inşallah katılmaya devam edeceğim.🙏

Ayrıca geçen sene EGAP-Akran Danışmanlığı Projesi ile İstanbul'dan 2 kıvılcım arkadaşımla beraber Samsun/Rıdvan Çelikel Fen Lisesi'nde 11 ve 12. sınıf öğrencilerine üniversite sınavına hazırlanma sürecimizle,önerilerimizle ilgili sunum yaptık,orda bir sürü RÇFL'li öğrenci ile tanıştım,konuştum💛💛
Bu sene de Yönderlik Programı kapsamında yine Rıdvan Çelikel Fen Lisesi öğrencileri ile bir araya geldik ve proje devam ettiği sürece birlikte olmaya devam edeceğiz.🙏
Ayrıca benim de bu sene ilk kez dahil olacağım Geleceğin Şifresi projesi ile kodlama eğitimi alacak ve RÇFL öğrencileri ile çeşitli çalışmalar yapacağız.😊
(benim dahil olmadığım ama kıvılcım arkadaşlarımın katılım sağladığı başka pek çok proje de var.💞)


ÇEV MÜLAKATLARINDAN



YÖNDER-YÖNLEN BULUŞMAMIZDAN




Çelikel Eğitim Vakfı İle İlgili Ayrıntılı Bilgi Edinmek İçin ;

http://www.celikelegitimvakfi.org/home/tr-TR/Default.aspx


2)TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ VAKFI


Birisi 2 sene sonra bana üniversite hayatını 5 cümle ile özetle dese bunlardan birisi kesinlikle "Toplum Gönüllüleri Vakfı" olur.💫
Üniversiteye başlamadan önce kendi kendime "üniversitede nasıl faaliyetlere katılabilirim ?" diye araştırma yaparken TOG karşıma çıkmış ve arkadaşım Cihan sayesinde sene başında ilk eğitimlerine katılma şansı elde etmiştim, o zamandan beri de aktif bir Toplum Gönüllüsü olmaya devam ediyor,bunun için çook hevesli şekilde çabalıyorum.💪😇
TOG Vakfında üniversiteli gençlerin desteği ile topluma fayda sağlayabileceğiniz o kadar çok proje var ki hangisine dahil olmak istediğinize karar veremiyorsunuz.🙈
Ben geçen seneden beri TOG çatısı altındaki bazı projelere katılım sağlamaya devam ediyorum.Mesela;
➤KIZILAY-TOG işbirliğindeki bir proje ile aylarca Kızılay Toplum Merkezindeki Suriyeli Çocuklar ile çeşitli etkinlikler düzenledik.😇
➤Geçen yaz Ağustos ayının ilk haftası Türkiye'nin farklı şehirlerinden seçilmiş yaklaşık 60 Toplum Gönüllüsü Genç olarak İzmir'in Basmane bölgesindeki Suriyeli Mültecilerin yaşadığı sıkıntılara dikkat çekmek için "Basmane'de İnecek Var Yaz Dönemsel Projesi"ni gerçekleştirdik.(Türkiye'nin bambaşka yerlerinden gelmiş ve birbirini daha önceden hiç tanımayan,farklı kültürlerde yetişmiş 60 kişi olarak 1 hafta boyunca aynı otelde kalıp,gündüzleri beraber eğitimlere katılıp akşamları yine beraber Kordon sahilde oturup sohbet ettik,eğlendik. Bana çok önemli tecrübeler,çok değerli arkadaşlıklar kazandıran bir projeydi ve hayatım boyunca gülümseyerek hatırlayacağım bir sürü anım oldu.)😇
➤Sizinle ilk kez şu an paylaşıyorum ama 🙈 -inşallah bir aksilik çıkmazsa- bu hafta içerisinde Türkiye'den 7 Toplum Gönüllüsü genç olarak TOG-ERASMUS + işbirliğindeki bir proje için 5 Farklı ülkeden 35 kişinin katılımı ile 2 haftalığına Estonya'ya, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ile ilgili proje yapmaya gideceğiz.(benim için inanılmaz bir tecrübe olacağına eminim ve inşallah döndüğüm zaman projenin ayrıntılarını,anılarımı sizinle de paylaşmak için sabırsızlanıyorum.😇🙏)

izmir Projemizden;













KIZILAY PROJEMİZDEN

Toplum Gönüllüleri Vakfı İle İlgili Ayrıntılı Bilgi Edinmek İçin ; https://www.tog.org.tr/


3)BİREY İNSAN ve RUH SAĞLIĞINDA İZ DERNEĞİ (BİRİZ):


BİRİZ Derneği, Koruyucu ve önleyici ruh sağlığı hizmetlerini yaygınlaştırmak ve 7’den 70’e toplumun tüm kesimlerinde ruh sağlığına yönelik duyarlılık oluşturmak amacıyla kurulmuş ve bu amaçla gerçekten çok güzel etkinlikler gerçekleştiren bir vakıf.💫
Ben geçen sene Nişantaşı'ndaki merkezlerinde yapılan tanışma etkinliklerine katılmış ve ortamı çok sevmiş olsam da maalesef zamanım olmadığı için etkinliklerine aktif katılım sağlayamadım ama geçen seneden beri faaliyetlerinin çok sıkı takipçisiyim ve çok önemli projeler gerçekleştirdiklerini,gönüllülerine projelerde aktif katılım imkanı sağladıklarını görüyorum.💞
Gönüllü olmanız, faaliyetlerini incelemeniz için rahatlıkla önerebileceğim bir dernek olduğunu söyleyebilirim.


BİRİZ Derneği İle İlgili Ayrıntılı Bilgi Edinmek İçin; http://www.birizdernegi.org/

BİRİZ TANIŞMA ETKİNLİĞİNDEN :)

4)MAVİ PUSULA DERNEĞİ (MAPUDER):


MAPUDER sene başında faaliyetlerini araştırdığım,katılmayı çok istediğim ancak ne yazık ki yine zaman probleminden dolayı aktif katılım sağlayamadığım derneklerden bir tanesi.

Bir çocuğun hayatından yola çıkarak bir toplumu değiştirmenin mümkün olduğu düşüncesiyle eğitim hayatlarında yeterli ve eşit imkanlara sahip olmayan okullara ulaşmayı amaçlamakta olan MAPUDER bu amaçla üniversite öğrencilerinin gönüllülüğünde çeşitli faaliyetler gerçekleştiriyor.👶💫
Gönüllülük yapmak için çok uygun bir dernek olduğunu düşünüyorum,kesinlikle siz de araştırmalı,faaliyetlerini incelemelisiniz.

MAPUDER İle İlgili Ayrıntılı Bilgi Edinmek İçin;https://mapuder.org.tr/


5)TÜRKİYE EĞİTİM GÖNÜLLÜLERİ VAKFI (TEGV):


TEGV 'in varoluş nedeni, devlet tarafından verilen temel eğitime katkıda bulunmak ve bu amaçla oluşturduğu özgün eğitim programlarını Eğitim Parkları, Öğrenim Birimleri, Ateşböceği Öğrenim Birimleri ve ‘Sosyal Etkinliklere Destek Protokolü’ kapsamında ilköğretim okullarında, gönüllüleri aracılığı ile hayata geçiriyor,çok güzel çalışmalara imza atıyor.

Geçen seneden beri TEGV gönüllüsü olan ve ilkokullara gidip öğrencilerin derslerine yardım eden,bundan büyük keyif alan pek çok arkadaşım var.👭👬
Bu tarz bir projede yer almak istiyorsanız TEGV'e kesinlikle bakmanızı öneririm çünkü TEGV de,çok kutsal bir amaç için,çocuklar için proje gerçekleştiren vakıflardan bir tanesi.

TEGV İle İlgili Ayrıntılı Bilgi İçin; https://tegv.org/

6)OKUL KULÜPLERİ



Gönüllülük faaliyetlerinden sonra hadi 😇biraz da okul kulüplerinden bahsedelim.
Ben ilk senemde okulumuzdaki Psikoloji Kulübü ve Dil Kulübü dışındaki kulüplerin faaliyetlerine pek katılmamıştım ve aslında okulumuzun kulüplerinin pek de aktif olmadığını düşünüyordum,ama bu yıl fark ettim ki geçen sene ben, okul kulüplerini pek araştırmadan ön yargılı davranmışım.🙈
Bu sene aktif olarak ; İstanbul Üniversitesi Genç Yeşilay Kulübü💚, İÜ Gen Kulübü 💛, Psikoloji Kulübü💜 faaliyetlerine katılım sağlamaya çalışıyorum ve sene sonuna kadar da katılmaya devam edeceğim.(Spor,Tiyatro,Dağcılık,Fotoğrafçılık... gibi farklı kulüplerde aktif pek çok arkadaşım da var. ✅)
Diğer üniversitelerle ilgili ayrıntılı bilgim yok ama İstanbul Üniversitesi bünyesinde aktif olan,olmayan pek çok kulüp var ve bu kulüpler aracılığı ile farklı fakültelerden-farklı bölümlerden bir sürü arkadaş edinebilir,farklı etkinliklere katılım sağlayabilirsiniz.

İstanbul Üniversitesi Kulüpleri İle İlgili Ayrıntılı Bilgi İçin; iü öğrenci kulüpleri/pdf


YEŞİLAY KULÜBÜ BİENAL GEZİMİZDEN



7) DİL KURSLARI



Evet yine dil ! Yine İngilizce,Almanca,Arapça...çünkü çok çok çok önemli.Ama aynı zamanda sosyalleşmek için de iyi bir fırsat !😇
Bana kalırsa İngilizceyi hazırlıkta ya da 1.sınıfta muhakkak halletmeye çalışın çünkü gittikçe dersler ağırlaşmaya,sorumluluklarınız artmaya başlıyor ve İngilizce için zamanınız kalmıyor.🙈
Ben geçen sene İÜ Dil Kulübünün Upper Intermediate sınıfına seçilmiş ve bir dönem kadar derslere devam etmiştim.Hem İngilizceme katkı sağladı hem de bir sürü farklı bölümden arkadaş edinmiş oldum.😇
Çok bilindik bazı paralı dil kursları olduğu gibi Üniversitelerin ücretli ve ücretsiz dil kurslarına da yazılabilirsiniz,ama parayla yazılmadan önce kursu,hocaları mutlaka iyice araştırmayı unutmayın.❗


8) İSMEK/HALK EĞİTİM MERKEZLERİ


Ücretsiz şekilde bir sürü kursa katılmak ve bu sayede hem yeni bir şeyler öğrenip hem de yeni insanlarla tanışmanın en kolay yolu da İSMEK'ler ya da Halk Eğitim Merkezleri.👀

İstanbul,Ankara gibi büyük şehirlerde yaşayan kişiler bu konuda gerçekten çok şanslılar👌 çünkü İSMEK'lerde olmayan kurs yok😏,istediğiniz kursa yazılabilmek için yalnızca biraz acele etmeniz lazım o kadar👍,diğer şehirlerdekiler de aynı şekilde halk eğitim merkezlerinin,meslek edindirme merkezlerinin kurslarını araştırabilir ve katılabilirler çevre edinmeniz,kendinizi geliştirmeniz için çok güzel fırsat👍

İSMEK İle İlgili Ayrıntılı Bilgi İçin Tıklayınız;http://www.ismek.ist/tr/default.aspx



Şimdilik paylaşacaklarım bu kadar,umarım okurken keyif aldığınız,fayda sağlayacak bir yazı olmuştur.

(Yazı rengi okurken sizi biraz yormuş olabilir,elimde olmayan bir problemden kaynaklandı,çok özür dilerim :( en kısa zamanda halletmeye çalışacağım :) )

Sizi Çok Seviyorummm💜

Kendinize Çook İyi Bakınn💜 BİR SONRAKİ YAZIDA GÖRÜŞMEK ÜZEREE🙌🙌🙌

 


                                     -DİĞER YAZILARIM-

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜ NASIL KAZANDIM ?



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YURTTA KALACAKLAR İÇİN GEREKLİ EŞYALAR

Merhaba :) Sonunda şehir dışında okuyacak bir öğrencinin bilmesi gereken en önemli şeylerden olan "Yurt Valizinde Olması Gerekenler" yazısını yazabiliyorum.🙄 İnstagramdan  beni takip ediyorsanız belki biliyorsunuzdur, geçen hafta evde değildim, bu süreçte baya da uzun bir araba yolculuğu yaptım. Eve geldikten 2 gün sonra da İstanbul'a dönmem gerektiği için çok hızlı şekilde hazırlanmam gerekiyordu ve bu esnada mümkün olduğunca yanıma neler almam gerektiğini not etmeye çalıştım ki sizinle de buradan paylaşabileyim :) Eğer hâla üniversite valizinizi hazırlamadıysanız bu yazının yardımcı olabileceğini düşünüyorum. Hadi başlayalım o zamann💃 ⏩   Şahsi önerilerimi atlayıp doğrudan alınması gerekenler listesini okumak için yazının en sonuna gidebilirsiniz !  (Ama bence tamamını okuyun, çok güzel öneriler verdim çünkü 😂)⏪   1) KIYAFETLER ! "Tabi ki de yanımıza kıyafetlerimizi almamız lazım, bunu söylemene gerek mi var Nisa?" diyorsunuzdur eminim şu an

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜ NASIL KAZANDIM ?

Merhabaa 🙌 Beni instagramdan düzenli takip ediyor ve blogtaki yazılarımı okuyorsanız, geçen seneden beri üniversite sınavı&sınava hazırlık sürecim le ilgili bol bol paylaşım yaptığımı biliyorsunuzdur. Halihazırdaki paylaşımlarıma rağmen İnstagram'dan hala en çok gelen sorular  "Sınava Nasıl Çalıştın ? / Psikolojiyi Nasıl Kazandın ? " soruları. Bu nedenle, şu an da sınava hazırlananlar için bir kez daha sınava hazırlık sürecimle ilgili soruları yanıtlamak ve önemli gördüğüm noktaları ile " İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü "nü nasıl kazandığımı anlatmak istedim. Biliyorsunuz ki bu sene sınav sisteminde değişikliğe gidildi ve sizler ygs&lys formatından daha farklı bir sınav ile üniversiteye yerleşeceksiniz. Ben İstanbul Üniversitesi Psikoloji bölümüne ygs&lys sınavları ile yerleştiğim için bu yazıyı sınav sistemine pek girmeden, daha çok dersler üzerinde durarak yazmaya çalışacağım :) 🔼Bu yazımda diğerlerinden farklı olarak madde mad

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ MEZUNU NERELERDE ÇALIŞABİLİR ? / NE KADAR PARA KAZANABİLİR ?

Merhaba Herkesee 🙌🙌🙌 Aylardır yazmak istediğim ve sizin de en çok istediğiniz yazılardan birisi olan "Psikoloji mezunları nerelerde çalışabilir ? Ne kadar maaş alır ? " yazısını sonunda yazıyorum.💃 Bu konu çok merak edilen bir konu olmasının yanında maalesef net bilgiye kolay kolay ulaşılabilecek bir konu değil.Bunun sebebi de psikolojinin gerçekten çok geniş ve hemen hemen her alanla bağlantılı bir bilim dalı olması. Bence Psikoloji mezunu birinin nerelerde çalışabileceğinden önce "psikolojinin alt dallarını" şöyle bir hatırlayalım çünkü çalışma alanları doğrudan bununla ilgili. Psikolojinin Alt Dallarından Bazıları ; ➤Klinik Psikoloji ➤Gelişim Psikolojisi ➤Endüstri ve Örgüt Psikolojisi ➤Fizyolojik Psikoloji ➤Deneysel Psikoloji ➤Sosyal Psikoloji ➤Adli Psikoloji ➤Sağlık Psikolojisi ➤Trafik Psikolojisi ➤Spor Psikolojisi ... (Psikolojinin alt dallarıyla ilgili ayrıntılı bilgi için "PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ HAKKINDA" isimli yazıma bakabilir