Ana içeriğe atla

ÇALIŞIRKEN DİNLENEBİLECEK MÜZİKLER #1

Merhabaa Canımm Blog Ailem💕💕💕

Sizinle çok uzun zamandır paylaşmak istediğim bir yazıyı paylaşıyorum :
"Çalışırken Hangi Müzikleri Dinlemeliyiz ? "

Müzik önerilerine geçmeden önce hadi gelin "Ders çalışırken müzik dinlenir mi ? dinlenirse hangi tür müzikleri dinlemek daha iyidir ? " sorularına bakalım.🎶🎵
Ben, senelerden beri  odaklanma gerektiren her türlü işini müzikle yapan bir insanımdır.Bu alışkanlığımı, üniversite sınavına hazırlandığım sene sık sık kütüphaneye gittiğim için kazanmıştım.Ev sessiz olmasına rağmen dikkatimi dağıtan çok fazla şey olduğu için asla istediğim gibi verimli şekilde ders çalışamıyordum.Ben de fırsatını bulduğum her an; okulun etüt odasında, kantinde, il halk kütüphanesinde, hatta teneffüslerde sınıfta bile çalışmaya başladım.
1.5 senedir de 1147 kişilik bir yurtta kaldığım💀 ve odalarımızda kendi çalışma masalarımız olmadığı için ders çalışacağımda yoğun şekilde kütüphane, etüt odası, cafe, okul kantini ... kullanıyorum. Böyle yerlere ders çalışmaya giderken çantamda olup olmadığını ilk kontrol ettiğim şey tabi ki de kulaklığım oluyor.(her ne kadar ayda 3 kulaklık bozsam da😂 )

Aslında çalışırken müzik dinlemek benim için -odaklanmamı sağladığı kadar- dersi cazip hale getiren de bir şey, çünkü müzik dinlemek gerçekten hayatta en çok zevk aldığım şeylerden biri. Bana bıraksanız her işimi müzik dinleyerek yapabilirim,özellikle de hiç bilmediğim dillerde şarkı dinlemeye bayılıyorum. Böyle olunca da bazen sırf müzik dinleyeceğimi bildiğim için bile masanın başına oturasım, bir şeyler çalışasım geliyor.💫

Sizin de senelerdir "ders çalışırken müzik dinlenmez, konsantrasyonu olumsuz etkiler, sınav anında müzik olmayacak ama ... " gibi şeyler duyduğunuza eminim.
Ben de çalışırken müziksiz yapamayan bir insan olarak biraz araştırdım ve bilimsel araştırmalara dayanan bazı şeyler buldum;

-Çalışırken, tamamen sessiz bir ortamda çalışma şansınız varsa müzik dinlemeyin ancak gürültülü ya da dikkatinizi dağıtacak durumların olduğu ortamlarda (mesela kütüphanede yan masadaki insanın sayfa çevirme sesi ya da saatin tik tak sesleri ...) sözsüz ve sakinleştirici etkisi olan müzikleri -çok yüksek sesle olmamak şartıyla- dinlemek odaklanmayı arttıracaktır.
Ayrıca, eğer ilk kez öğrendiğiniz bir konu üzerine çalışıyorsanız tamamen sessiz bir ortamda çalışmak daha iyidir.

-Ders çalışmaya ya da zorlu bir işi yapmaya başlamadan önce de motivasyonunuzu arttıracak şarkılar dinlemek odaklanmanız ve öz güveniniz üzerinde olumlu etki sahibi olacaktır.

Yani özetle; eğer müzik dinlemek sizi çok rahatsız etmiyor aksine konsantrasyonunuzu arttırıyor ve etrafın gürültüsünü, kütüphaneye kim girmiş kim çıkmış gibi gereksiz ayrıntıları duymamanızı sağlıyorsa siz de bendensiniz😉,
Hadi gelin benim şu sıralar ders çalışırken en çok dinlediğim şarkılardan oluşturduğum listeye bakalım,beğendiğiniz olursa hemen indirip bu akşam çalışırken beni hatırlar, belki İstatistik finalim için dua edersiniz.😂(haftaya salı, nolur edin jsjjsdk)

Çalışırken daha çok enstrümantal, klasik müzik dinlemeyi öneriyorlar ama benim Sia bile dinlediğim oluyor, şimdiye kadar bir zararını görmedim, yalnızca Türkçe şarkı dinlerken çabuk ezberleyeceğinizden istemeden eşlik edebilirsiniz bana kalırsa ille de sözlü şarkılar dinleyeceğim diyorsanız yabancı dillerde dinlemeye çalışın.🎶🎶🎶

Hadi gelin benim şu sıralar çalışırken en çok dinlediklerime bakalım;


1)Factor Eight - The Beginning



2)Hans Zimmer - Time (Extended) | Inception



3)Milky Chance - Instrumental Ukulele Medley




4)Upbeat Summer Ukulele Instrumental In G Major



5)Curly Strings-Kauges külas (Estonyalı arkadaşlarımdan öğrendiğim muhteşem bir şarkı💕)




6) Helplessly- Tatiana Manaois 



7)Sia - Everyday Is Christmas





8)Like You | Tatiana Manaois 



9)"Everdream" by Epic Soul Factory





Benim şu sıralar -final dönemim- ders çalışırken en çok dinlediğim şarkılar bunlar. Sizin önerileriniz, "şunu kesinlikle dinlemelisin" dediğiniz şeyler varsa lütfen bana yazın💕 (aşağıya yorum yapabilirsiniz, instagram postlarımın altına yorum yazabilirsiniz.) Dinlemeyi çok isterim. 🎶🎶🎶🎶
Kendinize çook iyi bakınn💕 Hepinizi çok seviyorum💕

NİSANUR EL

 

                                                     -DİĞER YAZILARIM-                                                

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YURTTA KALACAKLAR İÇİN GEREKLİ EŞYALAR

Merhaba :) Sonunda şehir dışında okuyacak bir öğrencinin bilmesi gereken en önemli şeylerden olan "Yurt Valizinde Olması Gerekenler" yazısını yazabiliyorum.🙄 İnstagramdan  beni takip ediyorsanız belki biliyorsunuzdur, geçen hafta evde değildim, bu süreçte baya da uzun bir araba yolculuğu yaptım. Eve geldikten 2 gün sonra da İstanbul'a dönmem gerektiği için çok hızlı şekilde hazırlanmam gerekiyordu ve bu esnada mümkün olduğunca yanıma neler almam gerektiğini not etmeye çalıştım ki sizinle de buradan paylaşabileyim :) Eğer hâla üniversite valizinizi hazırlamadıysanız bu yazının yardımcı olabileceğini düşünüyorum. Hadi başlayalım o zamann💃 ⏩   Şahsi önerilerimi atlayıp doğrudan alınması gerekenler listesini okumak için yazının en sonuna gidebilirsiniz !  (Ama bence tamamını okuyun, çok güzel öneriler verdim çünkü 😂)⏪   1) KIYAFETLER ! "Tabi ki de yanımıza kıyafetlerimizi almamız lazım, bunu söylemene gerek mi var Nisa?" diyorsunuzdur eminim şu an

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜ NASIL KAZANDIM ?

Merhabaa 🙌 Beni instagramdan düzenli takip ediyor ve blogtaki yazılarımı okuyorsanız, geçen seneden beri üniversite sınavı&sınava hazırlık sürecim le ilgili bol bol paylaşım yaptığımı biliyorsunuzdur. Halihazırdaki paylaşımlarıma rağmen İnstagram'dan hala en çok gelen sorular  "Sınava Nasıl Çalıştın ? / Psikolojiyi Nasıl Kazandın ? " soruları. Bu nedenle, şu an da sınava hazırlananlar için bir kez daha sınava hazırlık sürecimle ilgili soruları yanıtlamak ve önemli gördüğüm noktaları ile " İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü "nü nasıl kazandığımı anlatmak istedim. Biliyorsunuz ki bu sene sınav sisteminde değişikliğe gidildi ve sizler ygs&lys formatından daha farklı bir sınav ile üniversiteye yerleşeceksiniz. Ben İstanbul Üniversitesi Psikoloji bölümüne ygs&lys sınavları ile yerleştiğim için bu yazıyı sınav sistemine pek girmeden, daha çok dersler üzerinde durarak yazmaya çalışacağım :) 🔼Bu yazımda diğerlerinden farklı olarak madde mad

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ MEZUNU NERELERDE ÇALIŞABİLİR ? / NE KADAR PARA KAZANABİLİR ?

Merhaba Herkesee 🙌🙌🙌 Aylardır yazmak istediğim ve sizin de en çok istediğiniz yazılardan birisi olan "Psikoloji mezunları nerelerde çalışabilir ? Ne kadar maaş alır ? " yazısını sonunda yazıyorum.💃 Bu konu çok merak edilen bir konu olmasının yanında maalesef net bilgiye kolay kolay ulaşılabilecek bir konu değil.Bunun sebebi de psikolojinin gerçekten çok geniş ve hemen hemen her alanla bağlantılı bir bilim dalı olması. Bence Psikoloji mezunu birinin nerelerde çalışabileceğinden önce "psikolojinin alt dallarını" şöyle bir hatırlayalım çünkü çalışma alanları doğrudan bununla ilgili. Psikolojinin Alt Dallarından Bazıları ; ➤Klinik Psikoloji ➤Gelişim Psikolojisi ➤Endüstri ve Örgüt Psikolojisi ➤Fizyolojik Psikoloji ➤Deneysel Psikoloji ➤Sosyal Psikoloji ➤Adli Psikoloji ➤Sağlık Psikolojisi ➤Trafik Psikolojisi ➤Spor Psikolojisi ... (Psikolojinin alt dallarıyla ilgili ayrıntılı bilgi için "PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ HAKKINDA" isimli yazıma bakabilir