Ana içeriğe atla

SIRALAMAMI "60 BİN"DEN "7 BİN"E NASIL ÇEKTİM ?

Merhabalaaarr 😍😍😍

Blogda en son yayınladığım yazı "Sınava 1 Hafta Kaldı ! Ne Yapmalıyım ?" yazısıydı.O yazıyı okudunuz mu bilmiyorum ama şuanda YGS'nin üzerinden 8 gün geçti ve artık hepinizz LYS öğrencisisinizz !

Sınavdan sonra çook fazla kişiden mesaj aldım ve şuana kadar "sınavım istediğim gibi geçti,çok kolaydı !" diyen  1 kişiyi bile duymadım.
Ama konuştuğum kişilerin genelinden duyduğum cümle maalesef ki şu oldu :

" Sınavım çok kötü geçti ! İstediğim bölüm "hayal olarak" kaldı ! "

-Bunu söyleyen kişilerin her birine teek teek " Hayır tabiki de hayal olarak kalmadı , bu sınav iki aşamalı bir sınav , her şeyi belirleyecek olan LYS, " dedim ama baktım ki çok fazla kişi aynı dertten muzdarip , ben de kendi sonucumdan yola çıkarak size sıralamalarınızı LYS ile nasıl yükselteceğinizden,istediğiniz bölümü kazanmak için neler yapmanız gerektiğinden bahsedeceğim ! 🙌🙌🙌

İsterseniz önce kendi YGS sonucumu paylaşayım ve sonucu öğrendiğim gün saatlerce nasıl hüngür hüngür ağladığımı biraz anlatayim😂;


Tm'den hazırlandım yani YGS5 ve YGS6 puanlarım önemliydi.

Evet arkadaşlar, yukarda gördüğünüz sonuç benim YGS sonucum.
Ben hesaplama sitelerinden baktığımda sıralamam en kötü 30 -35 bin civarı geliyordu ama 2016'da sınav genel itibarı ile kolay olduğu için puanlar birden aşırı yükseldi ve belli bir sıralama aralığında yığılma oldu.
Ben de maalesef o aralığa takılanlardan oldum.

Sonucumu okulda telefonumdan bakarak öğrenmiştim ve orda 60 bini gördüğüm an resmen "yıkıldım" diyebilirim size.

Hemen eşyalarımı toplayıp aşağı kata inmiştim ve orda birileri yanıma gelene kadar hüngür hüngür ağlamıştım.(Şimdi o anları size anlatırken boşu boşuna ağlamışım diye gülüyorum😂😂😂ama o an öyle olmuyor tabi ki 😂)

O gün arkadaşlarım bi taraftan teselli ediyor,ailem bi taraftan teselli ediyor, öğretmenlerim LYS ile toparlarsın diyorduu ama ben tabiki de o moralle hiçbirini duymuyordum...

Sonra eve gittim erkenden yattım uyudum , ertesi sabah uyandım kendi kendime dedim ki :

" Tamam Nisa ! Sonucun hiç istediğin gibi değil ,moralin çok bozuk haklısın ! Ama hala gerçekleşmeyi bekleyen bir hedefin ve önünde de her şeyi belirleyecek bir LYS var !
Bir an önce toparlan ve durumu burdan sonra kurtarman için ne yapman lazım onu düşün ! "
dediim ve oturup ne yapmam gerektiğini , neleri YGS dönemimde yaptığımdan farklı şekilde yapmam gerektiğini düşündüm .

İşte LYS'ye hazırlanırken en çok dikkat ettiklerim ;

İlk Olarak Seviyemi Tespit Etmeye Çalıştım !

LYS ,YGS'den çok farklı bir sınav, sorumlu olduğumuz ders sayısı,soruların içeriği,soruluş tarzı... çok değişiyor.
Bu yüzden ilk önce kişinin kendine " Şuan da Ne Biliyorum ?" diye sorması gerekiyor.
-Bunun için açıp ortalama zorlukta bir deneme de çözebilirsiniz,konulara şöyle bir göz de atabilirsiniz.Bu size kalmış.
Ama mutlaka çalışmaya başlamadan önce seviyenizi aşağı yukarı biliyor olun !

Hangi Dersten Kaç Net Yapmam Gerektiğini Hesapladım !

YGS sonucum istediğimden daha düşük geldiği için kendime her ders için ortalama bir net sayısı belirledim,duvarıma astım ve girdiğim her denemede bu netlerin üstüne çıkmak için uğraştım.
-Böylelikle kendinize sınırları belli bir hedef belirlemiş oluyorsunuz ve bu da ne durumda olduğunuzu takip ederken çok işe yarıyor.

➤Kendi Seviyeme , Çalışma Saatlerime Uygun Bir "Çalışma Programı" Hazırladım.

Çoğunuz zaten program ile çalışıyorsunuz,bu noktada sıkıntı yok ! ama bu programın "SİZE" uygun olması çok önemli.
Yani gidip de internetten ya da rehber öğretmeninizden hazır halde aldığınız bir programa belli bir süre uyabilirsiniz ama bir süre sonra size uygun olmadığı için ister istemez programdan sapacaksınızdır.
Bu yüzden, mutlaka kendi bilgi seviyenize;hangi saatte çalışarak,kaç saat çalışarak daha fazla verim aldığınıza dikkat ederek bir program hazırlayın ve mümkün olduğunca buna uymaya çalışın !

Kendimi Sürekli Motive Ettim !

Arkadaşlar bu bir "SINAV". Sonucu hayatımızı şekillendirmemizde etkili olsa da yalnızca bir sınav !
Yani belli bir süre içerisinde heyecanınızı kontrol ederek ya da edemeyerek, bilginizi test etmeniz ve bunun sonucunda ne olduğu, asla ama asla "SİZİN DEĞERİNİZİ" belli etmiyor.
Öncelikle mutlaka bunu fark edin.

Ayrıca;

Ygs Sonucunuz nasıl gelmiş olursa olsun asla kendinize güvenmeyi bırakmayın ve çalışmalarınıza aynen devam edin !
YGS ve LYS biribirinden çok farklı iki sınav , bu nedenle Ygs'nin istediğiniz gibi gelmemiş olması Lys'nin de öyle olacağı anlamına gelmiyor !

Asıl şimdi bırakmazsanız ve hatta derslere daha fazla asılırsanız hedefinize ulaşabilirsiniz ! 

Benim sonucum bunun örneklerinden yalnızca birisi ;

LYS SONUCUM (TM3'ten Yerleştim)

Kendinize Güvenin ve Yukarıdaki Maddelere Dikkat Ederek LYS Çalışmalarınıza Aynen Devam Edin !


💜💜💜İnşallah Fayda Sağlayabilecek Bir Yazı Olmuştur.Kendinize Çook İyi Bakın💜💜💜


                                                                                                                Nisanur El


Siz de Rehberlik Görüşmeleri için randevu oluşturmak/bilgi almak için aşağıdaki formu doldurabilirsiniz:

RANDEVU OLUŞTUR


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YURTTA KALACAKLAR İÇİN GEREKLİ EŞYALAR

Merhaba :) Sonunda şehir dışında okuyacak bir öğrencinin bilmesi gereken en önemli şeylerden olan "Yurt Valizinde Olması Gerekenler" yazısını yazabiliyorum.🙄 İnstagramdan  beni takip ediyorsanız belki biliyorsunuzdur, geçen hafta evde değildim, bu süreçte baya da uzun bir araba yolculuğu yaptım. Eve geldikten 2 gün sonra da İstanbul'a dönmem gerektiği için çok hızlı şekilde hazırlanmam gerekiyordu ve bu esnada mümkün olduğunca yanıma neler almam gerektiğini not etmeye çalıştım ki sizinle de buradan paylaşabileyim :) Eğer hâla üniversite valizinizi hazırlamadıysanız bu yazının yardımcı olabileceğini düşünüyorum. Hadi başlayalım o zamann💃 ⏩   Şahsi önerilerimi atlayıp doğrudan alınması gerekenler listesini okumak için yazının en sonuna gidebilirsiniz !  (Ama bence tamamını okuyun, çok güzel öneriler verdim çünkü 😂)⏪   1) KIYAFETLER ! "Tabi ki de yanımıza kıyafetlerimizi almamız lazım, bunu söylemene gerek mi var Nisa?" diyorsunuzdur eminim şu an

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜ NASIL KAZANDIM ?

Merhabaa 🙌 Beni instagramdan düzenli takip ediyor ve blogtaki yazılarımı okuyorsanız, geçen seneden beri üniversite sınavı&sınava hazırlık sürecim le ilgili bol bol paylaşım yaptığımı biliyorsunuzdur. Halihazırdaki paylaşımlarıma rağmen İnstagram'dan hala en çok gelen sorular  "Sınava Nasıl Çalıştın ? / Psikolojiyi Nasıl Kazandın ? " soruları. Bu nedenle, şu an da sınava hazırlananlar için bir kez daha sınava hazırlık sürecimle ilgili soruları yanıtlamak ve önemli gördüğüm noktaları ile " İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü "nü nasıl kazandığımı anlatmak istedim. Biliyorsunuz ki bu sene sınav sisteminde değişikliğe gidildi ve sizler ygs&lys formatından daha farklı bir sınav ile üniversiteye yerleşeceksiniz. Ben İstanbul Üniversitesi Psikoloji bölümüne ygs&lys sınavları ile yerleştiğim için bu yazıyı sınav sistemine pek girmeden, daha çok dersler üzerinde durarak yazmaya çalışacağım :) 🔼Bu yazımda diğerlerinden farklı olarak madde mad

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ MEZUNU NERELERDE ÇALIŞABİLİR ? / NE KADAR PARA KAZANABİLİR ?

Merhaba Herkesee 🙌🙌🙌 Aylardır yazmak istediğim ve sizin de en çok istediğiniz yazılardan birisi olan "Psikoloji mezunları nerelerde çalışabilir ? Ne kadar maaş alır ? " yazısını sonunda yazıyorum.💃 Bu konu çok merak edilen bir konu olmasının yanında maalesef net bilgiye kolay kolay ulaşılabilecek bir konu değil.Bunun sebebi de psikolojinin gerçekten çok geniş ve hemen hemen her alanla bağlantılı bir bilim dalı olması. Bence Psikoloji mezunu birinin nerelerde çalışabileceğinden önce "psikolojinin alt dallarını" şöyle bir hatırlayalım çünkü çalışma alanları doğrudan bununla ilgili. Psikolojinin Alt Dallarından Bazıları ; ➤Klinik Psikoloji ➤Gelişim Psikolojisi ➤Endüstri ve Örgüt Psikolojisi ➤Fizyolojik Psikoloji ➤Deneysel Psikoloji ➤Sosyal Psikoloji ➤Adli Psikoloji ➤Sağlık Psikolojisi ➤Trafik Psikolojisi ➤Spor Psikolojisi ... (Psikolojinin alt dallarıyla ilgili ayrıntılı bilgi için "PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ HAKKINDA" isimli yazıma bakabilir