Ana içeriğe atla

TERCİH YAPARKEN MUTLAKA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER !

Merhabaaa 🙋🙋🙋

Dersler,YGS,LYS,sonuçlar...derkeen sonunda geldiik en heyecanlı,en güzel ve en son aşama olan tercih yapma aşamasınaa😀(Gerçi tercihten sonra bir de (benim her şeyden çok zorlandığım kısım olan)-Valiz Hazırlama Kısmı- var ama😂)

Tercihleriniz için şimdiden araştırma yapmaya.kafanızda şekil oluşturmaya başlayın ki son anda afallamadığınız,tüm tercihlerinizin içinize sindiği bir liste çıksın ortaya.👍





Peki tercih listesi hazırlarken en önemli olan noktalar neler ? Ben nelere dikkat etmiştim? şimdi bunlara bakalım;

➤İlk olarak; şehirleri,üniversiteleri,bölümleri araştırmaktan,bilgi toplamaktan asla kaçınmayın arkadaşlar,evet biraz zorlu ve sıkıcı bir süreç ama unutmayın aylardır bugünler için çabalıyorsunuz,şu birkaç haftayı da atlattıktan sonra istediğiniz yerde olmak ve 4 sene boyunca pişmanlık duymadan okumak için biraz dişinizi sıkmalısınız.💪


➤Diğer bir önemli konu da, daha doğrusu kendinize sormanız gereken başlıca soru,"Aylardır hayalini kurduğum bölümü gerçekten BEN mi istiyorum ? " sorusu olmalı.Yani tercih listenize sıralayacağınız bölüm gerçekten 35-40 sene boyunca yapmak istediğiniz,yeteneklerinize,beklentilerinize uygun olan bölüm mü ? yoksa sırf popüler olduğu için,anne babanız konu komşuya anlatırken oğlum-kızım şunu bunu okuyor deyip daha fazla gururlansın diye mi seçiyorsunuz.🙇

Kendinizi çok iyi ölçün arkadaşlar,şu sıralar yapmanız gereken en önemli şey bu olmalı,unutmayın tercih süreci hayatınızın tamamını etkileyecek olan bir süreç,harcadığınız çabayı kesinlikle hak ediyor,içiniz rahat olsun.

➤En çok kafa karıştıran sorulardan biri de "Şehir mi ? Okul mu ?" sorusu.Pek çok kişinin büyük şehirlerde hiç sevmediği,mezun olduğu zaman yapmayacağı meslekleri seçme sebebi de bu soruya verdikleri cevap.
Aslında bu soruya verilen cevap, kişinin beklentileriyle alakalı.Ama bana kalırsa 4 senelik üniversite hayatını daha eğlenceli,aktif geçirmek için kişinin tüm hayatı boyunca sevmediği bir mesleği yapmaya karar vermesi çok büyük bir hata.
Çünkü gerçekten 4-5 sene hayatımızın tamamını düşününce çok kısa ve hızlıca geçen bir süre.
Bu konuda geleceğe yönelik düşünmek en mantıklısı.

➦Aynı şekilde bir üniversitede sırf "adı var" diye de sevilmeyen bir bölümün okunmasının hiçbir anlamı yok.
Kısacası öncelikli olan her zaman "bölüm" olmalı ,şehir ve üniversite daha sonra.



➤Çok dikkat edilmesi gereken bir diğer konu da şu ; "Benim sıralamam zaten yetmiyor" diye düşünüp istenmeyen bir şehrin,bölümün tercih listesinde üst sıralara yazılması.
En yakın arkadaşımı abisi sırf,puanım zaten yetmiyor diye düşünüp tercih listesinde ilk sıraya Dicle Tıp' ı yazdı,şansına o sene Diyarbakır çok tercih edilmediği için oraya yerleşti yani 6 sene bir ihtimali göz önünde bulundurmadığı için orada okuyacak.(Yani ne olacağı belli olmaz,yazdığınız her tercih içinize sinmiş olmalı.)

➤Son olarak da ; Tercih yaparken yazdığınız bölümün hangi fakültede olduğuna ve fakültenin yerine mutlaka bakın.Ana kampüs şehir merkezinde,ulaşımı çok kolay bir yerde olabilir ama sizin bölümünüzün bulunduğu kampüs ilçede hatta belki dağın başında bile olabilir (Mesela Hacettepe Üniversitesinin Bala MYO)




➢Hepinize tercih sürecinde kolaylıklar ve başarılar diliyorum arkadaşlar,inşallah hepiniz en çok istediğiniz ve sizin için en iyi olacak yerlere yerleşirsiniz🙏🙏🙏🙏

Kendinize Çooook İyi Bakınn.💕💕💕

Nisanur EL


Siz de Rehberlik Görüşmeleri için randevu oluşturmak/bilgi almak için aşağıdaki formu doldurabilirsiniz:

RANDEVU OLUŞTUR


 - Bana Ulaşmak İçin-



Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

YURTTA KALACAKLAR İÇİN GEREKLİ EŞYALAR

Merhaba :) Sonunda şehir dışında okuyacak bir öğrencinin bilmesi gereken en önemli şeylerden olan "Yurt Valizinde Olması Gerekenler" yazısını yazabiliyorum.🙄 İnstagramdan  beni takip ediyorsanız belki biliyorsunuzdur, geçen hafta evde değildim, bu süreçte baya da uzun bir araba yolculuğu yaptım. Eve geldikten 2 gün sonra da İstanbul'a dönmem gerektiği için çok hızlı şekilde hazırlanmam gerekiyordu ve bu esnada mümkün olduğunca yanıma neler almam gerektiğini not etmeye çalıştım ki sizinle de buradan paylaşabileyim :) Eğer hâla üniversite valizinizi hazırlamadıysanız bu yazının yardımcı olabileceğini düşünüyorum. Hadi başlayalım o zamann💃 ⏩   Şahsi önerilerimi atlayıp doğrudan alınması gerekenler listesini okumak için yazının en sonuna gidebilirsiniz !  (Ama bence tamamını okuyun, çok güzel öneriler verdim çünkü 😂)⏪   1) KIYAFETLER ! "Tabi ki de yanımıza kıyafetlerimizi almamız lazım, bunu söylemene gerek mi var Nisa?" diyorsunuzdur eminim şu an

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜ NASIL KAZANDIM ?

Merhabaa 🙌 Beni instagramdan düzenli takip ediyor ve blogtaki yazılarımı okuyorsanız, geçen seneden beri üniversite sınavı&sınava hazırlık sürecim le ilgili bol bol paylaşım yaptığımı biliyorsunuzdur. Halihazırdaki paylaşımlarıma rağmen İnstagram'dan hala en çok gelen sorular  "Sınava Nasıl Çalıştın ? / Psikolojiyi Nasıl Kazandın ? " soruları. Bu nedenle, şu an da sınava hazırlananlar için bir kez daha sınava hazırlık sürecimle ilgili soruları yanıtlamak ve önemli gördüğüm noktaları ile " İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü "nü nasıl kazandığımı anlatmak istedim. Biliyorsunuz ki bu sene sınav sisteminde değişikliğe gidildi ve sizler ygs&lys formatından daha farklı bir sınav ile üniversiteye yerleşeceksiniz. Ben İstanbul Üniversitesi Psikoloji bölümüne ygs&lys sınavları ile yerleştiğim için bu yazıyı sınav sistemine pek girmeden, daha çok dersler üzerinde durarak yazmaya çalışacağım :) 🔼Bu yazımda diğerlerinden farklı olarak madde mad

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ MEZUNU NERELERDE ÇALIŞABİLİR ? / NE KADAR PARA KAZANABİLİR ?

Merhaba Herkesee 🙌🙌🙌 Aylardır yazmak istediğim ve sizin de en çok istediğiniz yazılardan birisi olan "Psikoloji mezunları nerelerde çalışabilir ? Ne kadar maaş alır ? " yazısını sonunda yazıyorum.💃 Bu konu çok merak edilen bir konu olmasının yanında maalesef net bilgiye kolay kolay ulaşılabilecek bir konu değil.Bunun sebebi de psikolojinin gerçekten çok geniş ve hemen hemen her alanla bağlantılı bir bilim dalı olması. Bence Psikoloji mezunu birinin nerelerde çalışabileceğinden önce "psikolojinin alt dallarını" şöyle bir hatırlayalım çünkü çalışma alanları doğrudan bununla ilgili. Psikolojinin Alt Dallarından Bazıları ; ➤Klinik Psikoloji ➤Gelişim Psikolojisi ➤Endüstri ve Örgüt Psikolojisi ➤Fizyolojik Psikoloji ➤Deneysel Psikoloji ➤Sosyal Psikoloji ➤Adli Psikoloji ➤Sağlık Psikolojisi ➤Trafik Psikolojisi ➤Spor Psikolojisi ... (Psikolojinin alt dallarıyla ilgili ayrıntılı bilgi için "PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ HAKKINDA" isimli yazıma bakabilir