Ana içeriğe atla

İSTANBUL'DA ÜNİVERSİTE OKUMAK

Merhaba :)

Nerdeyse İstanbul'a gittiğim ilk aydan beri yazmayı en çok istediğim,sürekli aklımda olan "İstanbul'da üniversite okumanın artıları-eksileri" yazısını sonunda yazıyorum.
Ne zaman bu yazı için bilgisayarın başına geçsem hep "biraz daha bekleyeyim,biraz daha tecrübe edineyim "diye ertelemiştim ama bence şuan tam sırası.👍

Lafı çok fazla uzatmak istemiyorum,ama başlamadan da şunu söylemem lazım;ben lise sondan beri tam bir İstanbul aşığıyım ve İstanbul sevgim oraya gittikten sonra, İstanbul'u daha iyi keşfettikçe katlanarak arttı,ama tabi ki elimden geldiğince tarafsız şekilde yazmaya çalışacağım bu yazıyı,(korkmayın yani olumsuzlukları görmezden gelip sadece en sevdiğim şeyleri anlatacağım diye :))

Eveet,ilk olarak en çok sorulan sorulardan birisiyle başlayalım;

Küçük Şehirde Yaşıyorum,İstanbul Gibi Büyük Ve Kalabalık Bir Yerde Yapabilir Miyim ?


Tabi ki de size "asla zorlanmazsınız,burası çok harika,insanlar inanılmaz yardımsever..." gibi şeyler söylemeyeceğim.🙈
Biliyoruz ki insan her yerde insandır,iyisi de kötüsü de her yerde var;yapmamız gereken ne kimseye güvenmeyip paranoyak olmak ne de her önümüze gelene güvenip yardım beklemek.💁
Bu söylediklerim de zaten yalnızca "İstanbul" ile alakalı şeyler değil,dünyanın neresine gidersek gidelim böyle.
Mutlaka başlarda yeni -özellikle de kalabalık ve büyükse-bir şehre alışmak kolay olmuyor,ama emin olun çok kısa sürede yeni arkadaşlar ediniyor,şehre alışıyor,hatta tekrar eve döndüğünüzde orayı özlüyorsunuz (bu benim tercih zamanında duamdı,😂"Allah'ım gideceğim şehri öyle bir seveyim ki tatildeyken özleyeyim"diyordum;öyle de oldu🙏🙏🙏)

Zorlananlar olmuyor mu? illaki oluyor ,ama benim 1 sene boyunca gördüğüm kadarıyla bu genelde kişilerin geldiği şehirlerle değil,kişilikleriyle alakalı oluyor, yani daha içe kapanık, az arkadaş canlısı kişiler elbetteki yeni ortamlara biraz daha zor adapte oluyorlar ama onların "burada geçireceğim zaman zaten kısıtlı,öğrencilik hayatımın da son yılları,elimden geldiğince yeni yerler göreyim,kendimi geliştireyim "diye düşünenler çok kısa sürede adapte oluyor,hatta şehirden kopamıyorlar.😇💁

İstanbul'a gittiğim ilk gün,çektiğim ilk fotoğraftı buydu.


Çok Mu Pahalı Bir Şehir? Ailemin Durumu Çok İyi Değil,Zorlanır Mıyım?

Bu soru bence pek çok kişinin İstanbul'u yazmamasının sebebi olan soru.
Bu konuda endişelenmekte de hepimiz sonuna kadar haklıyız çünkü maşallah internette,tv'de öyle bir anlatılıyor ki İstanbul,zannedersiniz burada yaşayan milyonlarca insanın,buraya okumaya gelmiş herkesin durumu aşırı iyi ve hiçbir maddi sıkıntıları yok ya da durumu kötü olanlar açlıktan ölüyor.🙈
Ben Adana'da doğup büyümüş bir Mersinliyim,yani 19-20 senelik hayatım hep Akdeniz'de geçti, biliyorsunuz ki Akdeniz,iklimi sebebiyle Türkiye'de en fazla meyve sebzenin yetiştiği,fiyatının makul olduğu,genel olarak ucuz olduğu söylenen bölgelerden biri (iyice coğrafyaya girmeden hemen bağlamak istiyorum :)).)İstanbul'a gitmeden önce burdaki tanıdıklarım bana hep "İstanbul'da okunur mu?çok pahalı,senin ablan da üniversite okuyor,baban çok zorlanacak...😒😒"gibi bir sürü şey söylediler ve açık söyleyeyim gözüm baya korkmuştu hatta acaba pişman olur muyum diye de çok düşünüyordum.😣 Ama emin olun arkadaşlar,harcama yapmak,para biriktirmek,bir şehirde nerelerin pahalı,nerelerin daha ucuz olduğunu öğrenmek...bunlar tamamen sizin elinizde.
Her şehrin her kesimden insana hitap eden yerleri var,yani kendi hayat tarzımıza, maddi durumumuza uygun şekilde yaşamak bizim elimizde.💁
Büyük şehirlerin şöyle bir avantajı da var,her ekonomik kesimden insan yaşadığı için şehirler de buna göre şekillenmiş.👍
Bana kalırsa İstanbul'da bir öğrenciyi ekonomik olarak en çok zorlayacak şey "ev ve yurt masrafları" maalesef bu konu(özellikle de merkezi yerlerde) tamamen ticarete dökülmüş,"kimden ne koparsam kardır" anlayışına bırakılmış durumda.
Ama çok öğrenci olduğu için çok fazla da KYK var ve neredeyse başvuran herkese eninde sonunda çıkıyor.
Yani bu konu aşırı derecede kafanıza taktığınız bir konu olmasın, her şey bir şekilde yoluna giriyor.🙅

➤Ayrıca mutlaka ama mutlaka burs veren kurumları çok iyi araştırın ve ne kadar yorucu olursa olsun burs işlemlerini sonuna kadar takip edin,pişman olmayacaksınız.👍👍👍


  

İstanbul'un Trafiği Malum...Okula Giderken Yollarda Heba Olmak İstemiyorum !?!

Valla bu konuda ne deseniz haklısınız😅Gerçekten de lanet bir trafik var,e milyonlarca insan yaşayınca sabah ve akşam bazı saatlerde çok uzun süre bekleyebiliyorsunuz.

Ama Türkiye'de 30'dan fazla şehir görme şansı elde etmiş biri olarak da şunu söyleyebilirim ki İstanbul'daki gibi ulaşım ağına sahip çok az şehrimiz var. Metro,Metrobüs,Tramvay,Marmaray,Vapur,Otobüs...derken gideceğiniz yere her şekilde gidebiliyorsunuz .🚕🚍🚌🚄🚅🚈🚆

Ayrıca ulaşım pek çok şehre göre daha ucuz, bu da toplu taşıma kullanmak zorunda olanlar için büyük bir avantaj bence.(gerçi o da gittikçe zamlanıyor ama Türkiye'nin her yeri aynı zaten..😑)
Hele bir de şanslıysanız ve yurdunuz ya da eviniz okula yakınsa bu konuda hiçbir sıkıntınız olmayacaktır.💃

Az mı fotoğraf çektim vapurlarda metrolarda beee😂😂



Şimdi de gelelim benim İstanbul'a aşık olmamda etkisi olan 1 senelik anılarıma;


İlki tabiki de Türkiye'nin ilk Edebiyat Fak.olma özelliği gösteren canım okulum💓






Türkiye'nin dört bir tarafından gelen insanlarla tanışma, şansınız varsa arkadaş olma fırsatı yakalıyorsunuz.



Video bile çektik 💁😀
https://www.youtube.com/watch?v=tDori87R7-0


Adalarr💜

Evet arkadaşlaaar:)))

Benim bu yazı için söyleyeceklerim şimdilik bu kadar,sorularınız olursa yorum olarak yazmayı unutmayın 👍 ayrıca mutlaka fikir alabildiğiniz kadar insandan fikir alın,yalnızca benim yazdıklarıma bağlı kalmamanız,farklı kişilerin görüşlerini almanız sizin için daha iyi olacaktır.💜

Kendinize Çok İyi Bakınn :)

                                                                                                             Nisanur EL


Siz de Rehberlik Görüşmeleri için randevu oluşturmak/bilgi almak için aşağıdaki formu doldurabilirsiniz:

RANDEVU OLUŞTUR

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ PSİKOLOJİ / SORU&CEVAP VİDEOMUZ: https://www.youtube.com/watch?v=tDori87R7-0&t=2s

DİĞER YAZILARIM




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YURTTA KALACAKLAR İÇİN GEREKLİ EŞYALAR

Merhaba :) Sonunda şehir dışında okuyacak bir öğrencinin bilmesi gereken en önemli şeylerden olan "Yurt Valizinde Olması Gerekenler" yazısını yazabiliyorum.🙄 İnstagramdan  beni takip ediyorsanız belki biliyorsunuzdur, geçen hafta evde değildim, bu süreçte baya da uzun bir araba yolculuğu yaptım. Eve geldikten 2 gün sonra da İstanbul'a dönmem gerektiği için çok hızlı şekilde hazırlanmam gerekiyordu ve bu esnada mümkün olduğunca yanıma neler almam gerektiğini not etmeye çalıştım ki sizinle de buradan paylaşabileyim :) Eğer hâla üniversite valizinizi hazırlamadıysanız bu yazının yardımcı olabileceğini düşünüyorum. Hadi başlayalım o zamann💃 ⏩   Şahsi önerilerimi atlayıp doğrudan alınması gerekenler listesini okumak için yazının en sonuna gidebilirsiniz !  (Ama bence tamamını okuyun, çok güzel öneriler verdim çünkü 😂)⏪   1) KIYAFETLER ! "Tabi ki de yanımıza kıyafetlerimizi almamız lazım, bunu söylemene gerek mi var Nisa?" diyorsunuzdur eminim şu an

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜ NASIL KAZANDIM ?

Merhabaa 🙌 Beni instagramdan düzenli takip ediyor ve blogtaki yazılarımı okuyorsanız, geçen seneden beri üniversite sınavı&sınava hazırlık sürecim le ilgili bol bol paylaşım yaptığımı biliyorsunuzdur. Halihazırdaki paylaşımlarıma rağmen İnstagram'dan hala en çok gelen sorular  "Sınava Nasıl Çalıştın ? / Psikolojiyi Nasıl Kazandın ? " soruları. Bu nedenle, şu an da sınava hazırlananlar için bir kez daha sınava hazırlık sürecimle ilgili soruları yanıtlamak ve önemli gördüğüm noktaları ile " İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü "nü nasıl kazandığımı anlatmak istedim. Biliyorsunuz ki bu sene sınav sisteminde değişikliğe gidildi ve sizler ygs&lys formatından daha farklı bir sınav ile üniversiteye yerleşeceksiniz. Ben İstanbul Üniversitesi Psikoloji bölümüne ygs&lys sınavları ile yerleştiğim için bu yazıyı sınav sistemine pek girmeden, daha çok dersler üzerinde durarak yazmaya çalışacağım :) 🔼Bu yazımda diğerlerinden farklı olarak madde mad

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ MEZUNU NERELERDE ÇALIŞABİLİR ? / NE KADAR PARA KAZANABİLİR ?

Merhaba Herkesee 🙌🙌🙌 Aylardır yazmak istediğim ve sizin de en çok istediğiniz yazılardan birisi olan "Psikoloji mezunları nerelerde çalışabilir ? Ne kadar maaş alır ? " yazısını sonunda yazıyorum.💃 Bu konu çok merak edilen bir konu olmasının yanında maalesef net bilgiye kolay kolay ulaşılabilecek bir konu değil.Bunun sebebi de psikolojinin gerçekten çok geniş ve hemen hemen her alanla bağlantılı bir bilim dalı olması. Bence Psikoloji mezunu birinin nerelerde çalışabileceğinden önce "psikolojinin alt dallarını" şöyle bir hatırlayalım çünkü çalışma alanları doğrudan bununla ilgili. Psikolojinin Alt Dallarından Bazıları ; ➤Klinik Psikoloji ➤Gelişim Psikolojisi ➤Endüstri ve Örgüt Psikolojisi ➤Fizyolojik Psikoloji ➤Deneysel Psikoloji ➤Sosyal Psikoloji ➤Adli Psikoloji ➤Sağlık Psikolojisi ➤Trafik Psikolojisi ➤Spor Psikolojisi ... (Psikolojinin alt dallarıyla ilgili ayrıntılı bilgi için "PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ HAKKINDA" isimli yazıma bakabilir