Ana içeriğe atla

ÜNİVERSİTEYE YENİ BAŞLAYACAKLARA TAVSİYELER


Merhabaaaa🙌🙌🙌

Kendi sürecimi anlatıcam diye başlamıştım buralarda yazmaya.nerdeyse 1 sene de oldu ama şuan bakıyorum sizler üniversiteye başlıyorsunuz,aynı süreçlerden tek tek geçiyorsunuz...
Cidden çok farklı bi duygu bu;pek çoğunuzun emeğine,stresine günbegün şahit oldum.😇😇
Neyse,saçma bir şekilde duygusallaşmadan hemen konuya girmek istiyorumm😂(sadece çok mutlu olduğumu ve hepinizle çook gurur duyduğumu bilin istedim.💓💓💓)

Şimdiii gelelim benden istediğiniz "Üniversite'de İlk Sene Tavsiyeleri"nee(naçizane tabi ki,kendi kardeşim olsa üniversiteye başlarken ona söyleyeceklerimi buraya yazıyorum,siz öyle düşünün😇🙏):


⏩Arkadaş bulma stresine girmeyin,kendiniz olun er ya da geç anlaşabileceğiniz insanlarla yolunuz kesişecektir zaten.



Çoğumuzda şöyle bir huy vardır;yeni bir ortama girecekken ya da yeni insanlarla tanışacakken kendimize hep "bu sefer kendimi şöyle tanıtacağım,bu kez şunları şunları yapmayacağım..."gibi şeyler söyleriz,ama her seferinde fark ederiz ki insanlara kendimizi nasıl gösterirsek gösterelim bir süre sonra ister istemez "kendi tepkilerimiz"i verir,"kendimiz" oluruz,iyi ki de oluruz !
Ama ne gerek var bunlara dimi? Hepimiz en başından kendimiz olur,içimizden geldiği gibi davranırsak zaten iyi anlaşacağımız kişilerle birbirimizi buluyoruz.
Bu yüzden "bence" kimsenin sizi kabul etmesi için farklı davranmayın;farklı biriyken çok arkadaşınız olacağına "kendinizken" yalnız olun daha iyi ! en azından huzursuz olmazsınız,içiniz rahat olur.

(Benim için en önemli madde buydu açıkçası çünkü sene başında tanıştığım bazı kişilerin sırf yalnız kalmamak,kabul görmek için, yaparken huzursuz olduğu bariz olan şeyler yaptığını gördüm ve bu durum beni çok üzdü.Ayrıca belirtmek istiyorum ki bahsettiğim şey kesinlikle "neyseniz o olarak kalın,hiçbir huyunuzdan ödün vermeyin"değil,zaten bu mümkün de değil,çünkü insanız ve mutlaka törpülememiz uyum sağlamamız gereken  özelliklerimiz oluyor,olmaya da devam edecek! Ama emin olun içiniz huzursuzken yaptığınız hiçbir şeyden zaten tam olarak zevk almayacaksınız,yani ben alamıyorum!anlatmak istediğim tamamen bu😇.)

⏩Özellikle de kayıt döneminde okulun resmi internet sitesini ve sosyal medya hesaplarını düzenli takip edin,duyuruları okuyun !



 Biliyorum,şuan hepiniz farklı bir stresin içindesiniz,hiçbir başvuruyu,kayıt süresini vs. kaçırmak istemiyorsunuz;ama aşırı strese gerek yok,okulun sitesini düzenli takip eder ve ordaki talimatlara uyarsanız zaten yeterli olacaktır,
Hiç içinize sinmezse okulunuzun sitesinden öğrenci işlerinin numarasını bulup onlara ulaşabilir ya da kulüp&bölüm instagram sayfalarına vs.mesaj atabilirsiniz,illa ki birileri yardımcı olacaktır.👍


⏩Burs duyurularını mutlaka takip edin,belge toplama sürecinde sakın üşengeçlik edip de yılmayın ! Sonrasında çook pişman olursunuz,Aman Ha !


Resim yazısı ekle
http://www.celikelegitimvakfi.org/home/tr-TR/Default.aspx
Zaten çok büyük ihtimalle bir sonraki yazım "burslar" ile ,"burslarla ilgili nereden bilgi edinebileceğiniz" ile ilgili bir yazı olacak,ama bu konuyu aşırıı aşırıı önemsediğim için burda da değinmek istedim !
Ben tercihlerden sonra nerdeyse tüm zamanımı bursları araştırmaya ayırmıştım,evet çok bunaltıcı  bir süreç olabiliyor ama iyi ki de pes etmemişim,bu sayede yolum Çelikel Eğitim Vakfı ile kesişmiş oldu.💙

⏩Aktif olun arkadaşlar ! Kesinlikle olabildiğiniz kadar aktif olun !



Kulüplere katılın (ilgi ve yetenekleriniz doğrultusunda tabi ki),STK'larla bağlantılı olun (TOG,TEGV,BİRİZ,KIZILAY ...) ,farklı arkadaş gruplarında bulunma imkanınız olursa mutlaka değerlendirin,imkanlarınız dahilinde gezilere katılın...💃
Kendinize yapacağınız en büyük haksızlıklardan biri de yurda ya da eve kapanıp dışarı çıkmamak olur.💀
Tabi ki bundan zevk alanlar da olabilir,hiçbir şey diyemem ama eğer aktif olduğunuz,bir sürü farklı hayat görüşüne sahip insanla tanıştığınız bir üniversite hayaliniz varsa başlangıçta kendinizi birazcık zorlamanız,cesur olmanız gerekebilir,emin olun o yoğunluğun tadına vardıktan sonra yurtta oturarak geçirdiğiniz 1 gün bile çok canınızı sıkacak👀👬👭.

⏩Derslere katılabildiğiniz kadar katılın,okula da yalnızca "ders" gözü ile bakmayın !



Eveet,çok sık gözlemlediğim şeylerden bir tanesine daha hemen değinmek istiyorum;
ilk dönem tüm sınıf daha yeni gelmiş olmanın verdiği hevesle sabahın 8'indeki derslere bile deliksiz katılıyordu ama zaman geçtikçe bir baktık ki yoklamayı önemsemeyen hocaların dersinde 100 kişilik sınıftan 15-20 kişi kalmışız.
(Evet belki ben de bu konuda ahkam kesebilecek olanlardan biri değilim🙈 ama günü gününe ders çalışmamama rağmen istediğim ortalamayı yakalayabilmiş olmamda (maşallah diyelim lütfen daha çok zamanım var çünkü😂şaka bi yana,ne kadar önemli olduğunu görmeniz için örnek veriyorum💁) derslere düzenli katılmam ve not tutmam dışında bir etken göremiyorum./ Yani bu konu sanılandan çok önemli.👆)

⏩İlk seneden eve çıkmak için acele etmeyin,özel yurtta kalacaksanız da mutlaka çok iyi araştırın.

Eğer KYK çıkmadıysa ya da Özel yurt düşünüyorsanız çok iyi araştırma yapmanızı,şartlarını çok iyi düşünüp öyle karar vermenizi öneririm.(Özellikle de büyük şehirlerde bu yurt işi ne yazık ki tamamen ticarete dökülmüş vaziyette.Pek çok yurt pahalı olmasına rağmen kahvaltı dışındaki öğünler için yüksek paralar istiyorlar,başlangıçta mecburen kabul edilse de bu sene bundan muzdarip olan çok kişi gördüm,her gün dışarda yiyemiyorlar,yurtta yapma imkanları da olmayınca büyük sıkıntı yaşıyorlar.🍟🍕🍔🍥 Yani yurt şartlarını anlık değil de geleceğe yönelik düşünmek gerek.)

Ev konusunda da bana kalırsa gider gitmez aceleci davranmayın,biraz ortamı gözlemleyip kişileri tanımaya ona göre karar vermeye çalışırsanız daha uzun süreli olacaktır.🌆)

⏩Evden ilk kez ayrılıyorsanız özlersiniz,çok normal ama eğer istekliyseniz bu özlem 2 haftadan uzun sürmeyecek,korkmayın !



Yurda gittiğimin 2. gecesi balkonda tek başıma Vezneciler Meydanı izlerken  kendime ağlamaklı şekilde "ben şimdi napcam,burası İstanbul! kimseyi tanımıyorum,ne vardı yazsaydım Mersin'i ilk sıraya da annemin yanında okusaydım(gözüm sıralama falan görmüyodu tabi)"dediğimi dün gibi hatırlıyorum.
Ama şimdi düşününce o zamanki kendime : "ah be saf  Nisa geleli daha 2 gün olmuş,millet zaten ilk hafta okula gelmiyor,yurt desen bomboş,İstanbul'un daha İ'sini görmemişsin,azıcık müsaade et de göstersin sana güzelliklerini İstanbul,sonra bak bakalım istiyor musun hala annenin dizinin dibinde okumayı "diyorum.Ve şuan da TV'de İstanbul görünce hadi be 13 Eylül gel de kavuşayım bir an önce İstanbul'uma" psikolojisindeyim...Siz ne demek istediğimi anladınız bence😂

Son Olarak Söylemeden Geçmeyeyim;

⏩Bana Kalırsa Çok Da "Evden Ayrıldııığmm,Özgüürümm" hallerine Girmeyin,Harcamalarınızı Mümkün Olduğunca Kontrollü Yapın, çünkü o ilk gidişte hiiç beklemeyeceğiniz kadar masrafınız olacak,
Kendinizi Nasıl Alıştırırsanız Öyle Gidiyor,demedi demeyin sonra !




Her şey bi tarafa da,eğer iyi değerlendirirseniz hayatınızın en eğlenceli senesine başlıyorsunuz arkadaşlar,özellikle de bu derece yoğun bi sınav senesinden sonra hayatınızın geri kalanı için çok güzel bir adım attınız,imşallah devamı da çok güzel şekilde gelecek,yeter ki rahat olun,gereksiz stres yapmayın ve tadını çıkarıınn.💙💙💙



Hadi Bakalııııımm Herkese Hayırlı Uğurlu Olsunnn...💫😇💫😇

Siz de Rehberlik Görüşmeleri için randevu oluşturmak/bilgi almak için aşağıdaki formu doldurabilirsiniz:

RANDEVU OLUŞTUR







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YURTTA KALACAKLAR İÇİN GEREKLİ EŞYALAR

Merhaba :) Sonunda şehir dışında okuyacak bir öğrencinin bilmesi gereken en önemli şeylerden olan "Yurt Valizinde Olması Gerekenler" yazısını yazabiliyorum.🙄 İnstagramdan  beni takip ediyorsanız belki biliyorsunuzdur, geçen hafta evde değildim, bu süreçte baya da uzun bir araba yolculuğu yaptım. Eve geldikten 2 gün sonra da İstanbul'a dönmem gerektiği için çok hızlı şekilde hazırlanmam gerekiyordu ve bu esnada mümkün olduğunca yanıma neler almam gerektiğini not etmeye çalıştım ki sizinle de buradan paylaşabileyim :) Eğer hâla üniversite valizinizi hazırlamadıysanız bu yazının yardımcı olabileceğini düşünüyorum. Hadi başlayalım o zamann💃 ⏩   Şahsi önerilerimi atlayıp doğrudan alınması gerekenler listesini okumak için yazının en sonuna gidebilirsiniz !  (Ama bence tamamını okuyun, çok güzel öneriler verdim çünkü 😂)⏪   1) KIYAFETLER ! "Tabi ki de yanımıza kıyafetlerimizi almamız lazım, bunu söylemene gerek mi var Nisa?" diyorsunuzdur eminim şu an

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜ NASIL KAZANDIM ?

Merhabaa 🙌 Beni instagramdan düzenli takip ediyor ve blogtaki yazılarımı okuyorsanız, geçen seneden beri üniversite sınavı&sınava hazırlık sürecim le ilgili bol bol paylaşım yaptığımı biliyorsunuzdur. Halihazırdaki paylaşımlarıma rağmen İnstagram'dan hala en çok gelen sorular  "Sınava Nasıl Çalıştın ? / Psikolojiyi Nasıl Kazandın ? " soruları. Bu nedenle, şu an da sınava hazırlananlar için bir kez daha sınava hazırlık sürecimle ilgili soruları yanıtlamak ve önemli gördüğüm noktaları ile " İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü "nü nasıl kazandığımı anlatmak istedim. Biliyorsunuz ki bu sene sınav sisteminde değişikliğe gidildi ve sizler ygs&lys formatından daha farklı bir sınav ile üniversiteye yerleşeceksiniz. Ben İstanbul Üniversitesi Psikoloji bölümüne ygs&lys sınavları ile yerleştiğim için bu yazıyı sınav sistemine pek girmeden, daha çok dersler üzerinde durarak yazmaya çalışacağım :) 🔼Bu yazımda diğerlerinden farklı olarak madde mad

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ MEZUNU NERELERDE ÇALIŞABİLİR ? / NE KADAR PARA KAZANABİLİR ?

Merhaba Herkesee 🙌🙌🙌 Aylardır yazmak istediğim ve sizin de en çok istediğiniz yazılardan birisi olan "Psikoloji mezunları nerelerde çalışabilir ? Ne kadar maaş alır ? " yazısını sonunda yazıyorum.💃 Bu konu çok merak edilen bir konu olmasının yanında maalesef net bilgiye kolay kolay ulaşılabilecek bir konu değil.Bunun sebebi de psikolojinin gerçekten çok geniş ve hemen hemen her alanla bağlantılı bir bilim dalı olması. Bence Psikoloji mezunu birinin nerelerde çalışabileceğinden önce "psikolojinin alt dallarını" şöyle bir hatırlayalım çünkü çalışma alanları doğrudan bununla ilgili. Psikolojinin Alt Dallarından Bazıları ; ➤Klinik Psikoloji ➤Gelişim Psikolojisi ➤Endüstri ve Örgüt Psikolojisi ➤Fizyolojik Psikoloji ➤Deneysel Psikoloji ➤Sosyal Psikoloji ➤Adli Psikoloji ➤Sağlık Psikolojisi ➤Trafik Psikolojisi ➤Spor Psikolojisi ... (Psikolojinin alt dallarıyla ilgili ayrıntılı bilgi için "PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ HAKKINDA" isimli yazıma bakabilir