Ana içeriğe atla

MOTİVASYON FİLMİ ÖNERİLERİ #1


Tekrardan Merhabaa 🙌🙌🙌


Bu yazımda sizinle, beni gerek senaryoları gerek oyunculukları ile çok etkileyen,her izleyişimde ilk kez izliyormuşçasına motive olduğum,hayata dair çok güzel mesajlar veren 4 özel filmi paylaşmak istiyorum.📺 📹

Ben izleyip beğendiğim filmler hakkında uzun uzun konuşmayı,fikir alışverişinde bulunmayı çok seven bir insanım.Umarım bu yazımda da filmlerle ilgili yorumlarımı samimi şekilde dile getirebilirim ve siz de okurken keyifli zaman geçirirsiniz 💕 

İyi Okumalaar 💗

1) Soul Surfer (Dalgalara Karşı) 

  •     2011-ABD 
  •     IMDb 7,1/10
  •     Dram-Biyografi
İlk olarak; defalarca kez izlediğim,her izleyişimde aynı derecede hayran kaldığım, gerçek bir başarı öyküsü & mücadele filmi olan "Soul Surfer" dan bahsetmek istiyorum;

Baş rolünde AnnaSophia Robb'ın oynadığı film;
Sörfçü bir aileden gelen ve sörfü hayattaki en büyük tutkusu olarak tanımlayan Bethany Hamilton isimli Hawaiili bir genç kızın bölgesel yarışlara hazırlanırken sol kolunu köpek balığı saldırısı sonucunda kaybetmesi ve sonrasında en büyük tutkusu olan sörfe geri dönme sürecinde verdiği zorlu mücadeleyi konu alıyor.

Filmin gerçek bir hikayeye dayanması ve bir insanın inandığı takdirde yapamayacağı hiçbir şey olmadığını açıkça göstermesi çok etkileyici.

AnnaSophia Robb benim zaten çok beğendiğim ve son yıllarda  çok güzel film-dizi projelerinde yer almış bir oyuncu.
İlk kez Bridge To Terabithia (2007) filmi ile tanımıştım ve o zamandan beri her filmini çok zevk alarak izledim ve izliyorum.


Bethany Hamilton'ın hayat hikayesini anlattığı,filmin uyarlandığı kitabı

Soldaki AnnaSophia Robb, Sağdaki Bethany Hamilton


Soul Surfer Filmi Fragmanı :





2)The Pursuit of Happyness (Umudunu Kaybetme)

  • 2006-ABD
  • IMDb 8/10
  • Aile,  Biyografi,  Dram

Umudunu Kaybetme..
Kaç sene oldu izleyeli bilmiyorum ama nerden baksan bi 7-8 sene olmuştur herhalde.
Annem bu tarz biyografi filmlerini (onun deyimiyle "konulu" filmler😂) çok sever.
Bir gün bilgisayarın başındayken bana konusunu okumuştu ve hoşumuza gidince de açıp izlemiştik.İyi ki de izlemişiz.😇

Gelelim beni senelerdir kendine bu kadar hayran bırakan filmin konusuna;

Baş rolünde oyunculuğunu oynadığı 40'tan fazla filmle,onlarca ödülle kanıtlamış muhteşem oyuncu Will Smith var (bu bile filmi izlemek için yeterli bir sebep bence).Will Smith filmde,hayatı zorluklarla dolu;işsiz ve bu sebepten dolayı karısı tarafından terk edilmiş,tüm satış becerilerini kullanarak para kazanmaya çalışan ama çoğu zaman başarısız olan ; her şeyden önemlisi de her ne yaşarsa yaşasın küçük oğlu Christopher'a sahip çıkan bir baba olan Chris Gardner ve onun zafere giden yolda verdiği zorlu mücadeleyi anlatıyor.


Filmde geçen pek çok söze sosyal medyada daha önce rastlamış olma ihtimaliniz yüksek.
En meşhur ve güzellerinden bir tanesi de şu ;



The Pursuit Of Happyness Film Fragmanı ;



3)Freedom Writers (Özgürlük Yazarları)

  • 2007 - ABD,Almanya
  • IMDb 7,5 /10
  • Biyografi, DramSuç
Bu filmi geçen yaz izledim ve izler izlemez de  instagram hesabımda paylaştım hatta bu kadar geç izlediğim için de çok üzülmüştüm.

Şu ana kadar çok az filmi izlerken gözüm dolmuştur,aşırı duygulanmışımdır ve bu film kesinlikle o birkaç filmden bir tanesi.

Film tamamen gerçek bir hikayeye dayanıyor hatta aynı isimli bir de kitabı var.

Konusuna gelecek olursak;

Film idealist,genç bir öğretmen olan Erin Gruwell'in (Hilary Swank) hiçbir öğretmenin yakınından dahi geçmek istemediği,tamamen sorunlu,çetelere bulaşmış,pek çoğunun ailesi yasa dışı işler yapmaktan ceza evinde olan,herkesin umudunu kestiği ve kendi içlerinde de anlaşamayan öğrencilerden oluşan bir sınıfa öğretmenlik yapmasını ve kendi hayatını bir kenara bırakıp,öğrencilerini topluma kazandırmak için verdiği çabayı konu ediniyor.

Öğretmenliğin kitaplarda yazanı öğretmekten çok öte bir meslek olduğunu çok güzel anlatan bir film ve bence başta eğitimciler olmak üzere herkesin mutlaka izlemesi,üzerine düşünmesi gerekli.

Filmin uyarlandığı kitap ve gerçek Erin Gruwell ile Öğrencileri.

Freedom Writers Film Fragmanı :




4) Dangal


  • 2016,Hindistan
  • IMDB 8,7/10
  • Biyografi , Spor

Dangalll !!!

Az önce dedim ya size, "şimdiye kadar çok az filmde gözüm doldu" diye.Bu film beni ağlattı arkadaşlar,resmen sinema salonunda içli içli ağladım..😂

Son zamanlarda açık ara izlediğim en en en iyi filmdi diyebilirim.👍👍👍

Aamir Khan'ı zaten aranızda bilmeyen yoktur diye düşünüyorum💕 ve istisnasız her filminde olduğu gibi bu filmde de mükemmel oyunculuk sergilemiş (hatta filmin yapımcılığını da kendisi üstlenmiş.)😇

Filmde Hint milli güreşçiler Geeta Phogat ve Babita Kumari'nin gerçek yaşam öyküleri anlatılıyor.

Bu muhteşem filmin konusu da şöyle ;

Güreş'te çok büyük başarılar kazanmış,hatta Hindistan şampiyonluğu olan Mahavir Singh (Aamir Khan)'in kendisi gibi Güreş'te başarılar kazanacak ve uluslarası alanda Hindistan'ın adını duyuracak bir erkek çocuk sahibi olmayı ne kadar çok istediği ama 4 tane kız çocuk sahibi olması sonucunda Singh 'in hayal kırıklığına uğrayışı ile başlıyor film.
Bir gün Singh kızlarının okuldan arkadaşları olan bir erkekle kavga etmesi (çocuğu bir güzel dövmeleri😂) üzerine onlardaki  potansiyeli fark ediyor ve kırsal bölgede yaşayacağı tüm zorlukları göze alarak kendini kızlarını başarılı Güreşçilere dönüştürmeye adıyor.

Film bir babanın evlatlarına olan sevgisini, kızlarının bu sevginin karşılığını vermek için imkansız gözüyle bakılan başarılarını ve asla pes etmemenin önemini o kadar içten,o kadar güzel anlatıyor ki..

Diyebileceğim tek şey hala izlemediyseniz çok şey kaybediyorsunuz,ilk fırsatta açın ve izleyin.

Dangal Film Fragmanı ;




Şimdilik filmlerle ilgili söyleyebileceklerim bu kadar 😇 
Film&Dizi izlemekten ve onlar hakkında konuşmaktan-yazmaktan çok zevk alıyorum,İnşallah siz de okurken en az benim kadar zevk almışsınızdır.

Bu tarz öneri yazılarını daha sık görmek ya da filmler hakkındaki düşüncelerinizi benimle paylaşmak isterseniz aşağıya yorum yazabilir, instagramtwitter hesaplarımdan ya da mail üzerinden bana ulaşabilirsiniz.Seve seve sizinle fikirlerimi paylaşabilirim😇😇😇

Hepinizi Çook Seviyorumm💗 Kendinize çook iyi bakınn💕💕💕


                                                                                                             NİSANUR EL

- DİĞER YAZILARIM -



Yorumlar

  1. Yağmur adam,Forrest Gump, yerdeki yıldızlar, on iki kizgin adam veyahut hayat güzeldir filmlerinin de motivasyon veya psikoloji ile ilgileri olabilir mi

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

YURTTA KALACAKLAR İÇİN GEREKLİ EŞYALAR

Merhaba :) Sonunda şehir dışında okuyacak bir öğrencinin bilmesi gereken en önemli şeylerden olan "Yurt Valizinde Olması Gerekenler" yazısını yazabiliyorum.🙄 İnstagramdan  beni takip ediyorsanız belki biliyorsunuzdur, geçen hafta evde değildim, bu süreçte baya da uzun bir araba yolculuğu yaptım. Eve geldikten 2 gün sonra da İstanbul'a dönmem gerektiği için çok hızlı şekilde hazırlanmam gerekiyordu ve bu esnada mümkün olduğunca yanıma neler almam gerektiğini not etmeye çalıştım ki sizinle de buradan paylaşabileyim :) Eğer hâla üniversite valizinizi hazırlamadıysanız bu yazının yardımcı olabileceğini düşünüyorum. Hadi başlayalım o zamann💃 ⏩   Şahsi önerilerimi atlayıp doğrudan alınması gerekenler listesini okumak için yazının en sonuna gidebilirsiniz !  (Ama bence tamamını okuyun, çok güzel öneriler verdim çünkü 😂)⏪   1) KIYAFETLER ! "Tabi ki de yanımıza kıyafetlerimizi almamız lazım, bunu söylemene gerek mi var Nisa?" diyorsunuzdur eminim şu an

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜ NASIL KAZANDIM ?

Merhabaa 🙌 Beni instagramdan düzenli takip ediyor ve blogtaki yazılarımı okuyorsanız, geçen seneden beri üniversite sınavı&sınava hazırlık sürecim le ilgili bol bol paylaşım yaptığımı biliyorsunuzdur. Halihazırdaki paylaşımlarıma rağmen İnstagram'dan hala en çok gelen sorular  "Sınava Nasıl Çalıştın ? / Psikolojiyi Nasıl Kazandın ? " soruları. Bu nedenle, şu an da sınava hazırlananlar için bir kez daha sınava hazırlık sürecimle ilgili soruları yanıtlamak ve önemli gördüğüm noktaları ile " İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü "nü nasıl kazandığımı anlatmak istedim. Biliyorsunuz ki bu sene sınav sisteminde değişikliğe gidildi ve sizler ygs&lys formatından daha farklı bir sınav ile üniversiteye yerleşeceksiniz. Ben İstanbul Üniversitesi Psikoloji bölümüne ygs&lys sınavları ile yerleştiğim için bu yazıyı sınav sistemine pek girmeden, daha çok dersler üzerinde durarak yazmaya çalışacağım :) 🔼Bu yazımda diğerlerinden farklı olarak madde mad

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ MEZUNU NERELERDE ÇALIŞABİLİR ? / NE KADAR PARA KAZANABİLİR ?

Merhaba Herkesee 🙌🙌🙌 Aylardır yazmak istediğim ve sizin de en çok istediğiniz yazılardan birisi olan "Psikoloji mezunları nerelerde çalışabilir ? Ne kadar maaş alır ? " yazısını sonunda yazıyorum.💃 Bu konu çok merak edilen bir konu olmasının yanında maalesef net bilgiye kolay kolay ulaşılabilecek bir konu değil.Bunun sebebi de psikolojinin gerçekten çok geniş ve hemen hemen her alanla bağlantılı bir bilim dalı olması. Bence Psikoloji mezunu birinin nerelerde çalışabileceğinden önce "psikolojinin alt dallarını" şöyle bir hatırlayalım çünkü çalışma alanları doğrudan bununla ilgili. Psikolojinin Alt Dallarından Bazıları ; ➤Klinik Psikoloji ➤Gelişim Psikolojisi ➤Endüstri ve Örgüt Psikolojisi ➤Fizyolojik Psikoloji ➤Deneysel Psikoloji ➤Sosyal Psikoloji ➤Adli Psikoloji ➤Sağlık Psikolojisi ➤Trafik Psikolojisi ➤Spor Psikolojisi ... (Psikolojinin alt dallarıyla ilgili ayrıntılı bilgi için "PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ HAKKINDA" isimli yazıma bakabilir