Ana içeriğe atla

MATEMATİK NASIL ÇALIŞILMALI ?

Herkese Merhaba 😀😀😀😀

Bugün bana çook fazla sorduğunuz "Matematiğe Nasıl Çalışmalıyız ? Hangi Yolu İzlemeliyiz ? Matematik Nasıl Full Yapılır ?.. "sorularının hepsine cevap olabilecek bir yazı paylaşıyorum;

Bu yazıyı Necip Selman Özkan 'la birlikte hazırlıyoruz çünküü, Necip YGS Matematikte 35 net yapmış LYS Matematiği de fullemiş bir öğrenci ve ondan başkasıyla birlikte hazırlayamazdım herhalde bu yazıyı değil mi ??? 😂😂😂
(Bu arada ;Necip şuan da Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi 1.sınıf öğrencisi ve ygs&lys sonuçlarını da İnstagram hesabımdan bulabilirsiniz ➥ @psikolojiogrencisinden / #sinavsonucum

Ben sınava hazırlandığım dönemdeki tecrübelerimi , araştırmalarımı ve çok önemli bulduğum noktaları paylaşacağım , sonrasında da Necip'in kendine özgü çalışma metodunu anlattığı yazısını hiçbir değişiklik yapmadan , bana gönderdiği şekliyle ekleyeceğim.

Yazıya başlamadan önce şunu söylemek istiyorum ,yalnızca bu yazı için değil herhangi bir çalışma önerisini doğrudan değil de kendi hayatınıza,uyku saatlerinize,seviyenize,kısacası kendi yaşam şeklinize uyarlayıp o şekilde uygularsanız çok daha fazla faydasını göreceğinizden emin olabilirsiniz arkadaşlar👍

O zaman hadi başlayalımm ;

Arkadaşlar ben, matematik çalışan insanları iki gruba ayırıyorum : Biraz da olsa liseden,ortaokuldan temeli olanlar ve hiç temeli olmayanlar , yani sıfırdan başlayanlar.
Bence çalışmaya ya da tavsiye yazısı okumaya başlamadan önce ilk olarak bu ayrım yapılmalı çünkü bir dersi hiç bilmeyen bir kişi ile nispeten bilgi sahibi bir kişiyi aynı kefeye koymak,aynı çalışma metotlarını,aynı kaynakları önermek doğru olmayacaktır.Bu nedenle,isterseniz siz de doğrudan ,bulunduğunuz grupla ilgili tavsiyeleri okumaya geçebilirsiniz😊

Eğer En Temel Seviyedeyseniz ;

Arkadaşlar eğer Matematiğin başındaysanız ve 9 veya 10. sınıftaysanız rahat olun ! Yani asla stres yapmanız ya da deliler gibi matematik çalışmanız gerekmiyor yalnızca çalışmaya kararlı ve istekli olun, bunun yanında da aşağıdaki önerilere uymaya çalışın.
Ancak eğer şuanda 11.sınıf ,özellikle de 12.sınıftaysanız (veya mezun) ve de önünüzde bir YGS ve hemen ardından da LYS varsa (ki var !!!) sizin biraz daha kendinizi sıkmanız daha doğrusu çok daha sistemli çalışmanız gerekir (ki kısa süre içinde istediğiniz yere ulaşabilesiniz.)

Kesinlikle Öğrenmeniz Gereken Bazı Konular :

🔺Rasyonel Sayılar
🔺Mutlak Değer
🔺Üslü İfadeler
🔺Köklü İfadeler
🔺Oran Orantı
🔺Problemler (Eğer zamanınız varsa)

Yukarıdaki konular neredeyse hepsinden her sene banko soru gelen ve az çok bilen kişinin (yalnızca deneme yanılma yoluyla bile ) %60 -%70 doğru yapma ihtimali olan konular.Bu nedenle bu konulara çalışmadan asla ama asla sınava girmeyin arkadaşlar.
"Problemler"dışındaki kısım aslında zamanınızı bile almayacak konulardan oluşuyor.Bu nedenle şu kalan sürenizde bu konuların biraz daha üzerine düşmeye çalışın ve çıkacak soruların bir kısmını garantilemiş olun.

Kitap Önermem Gerekirse de ;

Bence yukarıdaki konulara çalışmak için fasikül kullanabilirsiniz ,
🔼Sonuç yayınları ,🔼Kartezyen Yayınları ;🔼Köşegen Yayınları,🔼Karekök sıfır serisi gayet güzel.

Daha çok zamanınız varsa ve kitaptan çalışmak istiyorsanız da;

🔼Antrenmanlarla Matematik 1. ve 2. kitapları ya da 🔼Okyanus Yayınları Kolay Matematik kitabı gayet iyi olacaktır.
→Ayrıca YouTube'dan da 🔽Şenol Hoca,🔽Tonguç Akademi,🔽Hocalara Geldik ...benzeri kanallardan faydalanmanızı öneririm,

Matematik Temeliniz Varsa ;

Eğer belli düzeyde matematik biliyorsanız,sizin ilk yapmanız gereken şey (12.sınıflar bunu zaten çoktan yapmışlardır.) önünüze orta seviye bir deneme açıp neyi bildiğinizi,neyi bilmediğinizi tespit etmek olmalı.Sonrasında ise bir konu anlatımlı kitaptan kısaca konu çalışıp veya video izleyip (ya da konuyu bir bilenden dinleyin,hiç fark etmez) başlarda çözümlü olmak üzere bool bool soru ve deneme çözmeye çalışın.
Yukarıya yazdığım konulardan (her sene kesin soru gelen konular)kesinlikle siz de soru kaçırmıyor olmalısınız ve eğer hala bu konulardan yanlışlarınız çıkıyorsa, sık hata yaptığınız soru tiplerini belirleyin ve o soru tipleri üzerine yoğunlaşın.

Problemler konusu YGS matematik için en önemli konulardan biri,(en çok üzerine düşeceğiniz konu bana kalırsa bu olmalı .)Çünkü diğer konulara oranla çok uzun bir konu bu yüzden de adamakıllı bitiren kişi sayısı ciddi anlamda az .Ayrıca  gelen sorular da seçici ve çoğunlukla farklı soru tiplerine hakim kişilerin yapabileceği sorular olduğu için rakiplerinize fark atacağınız önemli kısımlardan birisi olacaktır.
Bence özellikle de ilk kez başlayacak olanların "problemler"e fasikülden çalışması en iyisi olur, (fasikül almaya değer bir konu.)Bir fasikülden bitirdikten sonra ise başka bir fasiküle ya da konu anlatımına gerek duyacağınızı sanmıyorum, çünkü Problem türlerinin her biri çok az konu anlatım kısmına,önemli birkaç formüle ve çok fazla soru tipine sahip.Yani konu dinleyeceğiniz bir kısım neredeyse yok ,Yapabileceğiniz en iyi şey belli başlı formülleri bir kağıda yazmak ve sonrasında bol bol soru çözmek olur.

Denemelere gelecek olursak ; eğer hedefiniz yüksekse (İlk 20 -25 bin gibi ) genel denemelerin yanı sıra her gün 1 ya da 2 tane matematik denemesi çözmenizi öneririm ama mutlaka süre tutarak çözmeye çalışın ve yapamadıklarınızı çözdürün ki maksimum verimi alabilesiniz (Bana kalırsa çözümlü deneme almak en mantıklısı)

Çıkmış Soruları mutlaka çözün arkadaşlar gerekirse diğer yayınları ikinci plana atın ama muhakkak çözümlü bir çıkmış sorular kitabı edinin .Bu, hem banko soru gelen konuları görmenizi sağlar hem de biliyorsunuz ki ÖSYM, sınavlarını genelde benzer soru tarzları üzerinden hazırlıyor.
Üstelik çıkmış soruları çözmek için bence en uygun zaman da şuan ,yani bu fırsatı kaçırmayın derim (son 40-50 gün )

Kitap Önermem Gerekirse de ;
🔼Birey B serisi ,🔼 Güvender Yayınları ,🔼 Karekök Yayınları 🔼,FDD Yayınları ,🔼Bilfen Yayınları ...gayet güzel yayınlar.

Benim önerebileceklerim şimdilik bu kadar arkadaşlar 😌Şimdi sizi Necip'in yazısıyla baş başa bırakıyorum o zaman; (LYS matematiği full yapmış birinin önerileri bence altın değerinde,iyice okuyun derim😉)

-Matematik konusunda izlediğim yoldan size biraz bahsetmem gerekirse,

Öncelikle YGS ve LYS'de Matematik'ten yaptığım netler bazı arkadaşlara çok ütopik geliyor olabilir tıpkı bir zamanlar bana ütopik geldiği gibi 😌Ama şöyle bir durum var ki "bu netler gerçek ve birçok kişi bu netleri yapabiliyor" neden siz de yapamayasınız ?😉

İsterseniz size hepimizin baş belası olarak gördüğü ama biraz düşününce kurtarıcımız rolünde olduğunu fark ettiğimiz matematik dersine nasıl çalıştığımdan bahsedeyim;

Matematiği halledebilmek adına attığım ilk adım matematikten YGS ve LYS'ye yönelik ne kadar konu varsa hepsinin bir çizelgesini oluşturmak ve bu çizelge üzerinden çalışmak oldu :)

Peki Ya Nasıl ?

Şöyle ki , konuları ,çok iyi bildiklerim,orta düzeyde bildiklerim ve çok az bildiklerim diye 3 bölüme ayırdım.Bu sayede konuları kategorize etmiş oldum .Ardından da bu çizelge üzerinden her hafta bir tane çok iyi bildiğim , orta seviyede bildiğim ve çok az bildiğim konuyu iyice çalışıp öğrendim.

-Çalışmak için öncelikle çok az bildiğim konudan başladım ve onun örnek sorularını inceledim
(örnek soru matematikte en önemli anahtarlardan biridir,konusu açılmışken; kitap alırken bol bol çözümlü örneklerinin,bol bol çözümlü testlerinin olduğu konu özetli kitaplar almaya özen gösterin,benden size tavsiye😉hele hele matematik dersi söz konusu olunca gerçekten işe yarıyor.)
Bu sayede her hafta matematikten 3 konuyu bitirmiş oluyordum ve her haftanın son günü o ilk başta hazırladığım çizelgedeki çok iyi bildiklerim,orta bildiklerim,az bildiklerim kısmını yeniden yazdım.Bu sayede nereleri ne kadar çalıştığımı görebiliyor ve çalıştığım kısımlara tik atabiliyordum.
-Eğer çalıştığım konu "çok iyi bildiklerim" kategorisine girdiyse onu uzunca bir süre çalışmama gerek kalmıyordu ve bu sayede eksiğimin olduğu konulara yönelmem için daha çok zamanım kalıyordu.Ayrıca "çok iyi bildiklerim"kategorisine giren konu sayısı arttıkça benim de motivasyonum ve matematiğe ilgim giderek artıyordu.😍

Burada dikkat edilmesi gereken bir konu var ki "konuları 3 sınıfa ayırırken nelere dikkat edeceğiniz"?

Burda olay tamamen size kalıyor arkadaşlar,isterseniz aynı yayınevine ait o konularla ilgili birer test alın ve çözmeye çalışın baktınız ki test (tabiri caizse) içler acısı yani baya fire vermişsiniz o zaman "az bildiklerim" kısmına ;eğer çok kötü değilse ama sizin için yeterli de değilse bu sefer "orta bildiklerim" kısmına ;eğer full ya da fulle yakınsa da "çok iyi bildiklerim"kısmına yazabilirsiniz (ben böyle yapıyordum😊)

Matematiği bu şekilde çalışıyor olmama rağmen denemelerde veye testlerde hiç yanlışım çıkmıyor muydu?

Tabiki çıkıyordu hem de bir sürü ! Yanlışların üstesinden nasıl mı geldim ?

Öncelikle yanlış soruyu o sayfadan yırtıp alıyordum bu sayede hem gözüme küçük geliyordu (yani moralimi yükseltiyordu) hem de doğru yaptıklarımdan ayırarak öncelikli olarak üstüne eğilmem gereken kısmı gözümün önüne getirmiş oluyordum.
Daha sonra ,eğer imkanım varsa ,bu soruyu bir öğretmene çözdürüyordum sonra da o konunun statüsünü çizelgede bir basamak aşağı düşürüyordum(çok iyi bildiklerimdeyse ortaya gibi...)önceliğimi o konuya verip o konuyu çalışmadan başka bir konuya geçmiyordum(tabiki de yalnızca matematik dersinde başka bir konuya geçmiyordum,😉)
Böylelikle hem yanlışlarım azalmış oluyor hem de matematik konusunda kendime olan güvenim adım adım artıyordu.

Bu şekilde çalıştım ve bu sayede hayallerime bile sığamayacak kadar güzel bir bölüm ve bir o kadar da iyi bir sıralama ile okulumu kazandım.
Eğer bu yöntemi uygulayabilirseniz matematik sizin için de baş belası olmaktan çıkacak hatta kurtarıcı dersiniz olacaktır.

Umarım söylediklerim işinize yarar ve umarım faydalı olabilmişimdir.@psikolojiogrencisinden hesabının sahibi sevgili Nisanur'a da bu yazıyı yazabilme imkanı sağladığı için teşekkür ediyorum.
Yardımcı olabileceğim herhangi bir konu olursa seve seve yardım edebilirim:)
Hepimize iyi çalışmalar diliyorum.


Necip'le birlikte hazırladığımız yazı bu kadardı arkadaşlar.İnşallah faydalı olabilmişizdir.
Kendinize çoook iyi bakınn💓💓💓

      ➤ Necip Selman Özkan : @nyecip.solomonn

Siz de Rehberlik Görüşmeleri için randevu oluşturmak/bilgi almak için aşağıdaki formu doldurabilirsiniz:

RANDEVU OLUŞTUR


 - Bana Ulaşmak İçin-


Yorumlar

  1. -- TYT Matematik Konuları --
    Düzenlenen yeni sınav sistemi ile birlikte üniversiteye hazırlanan öğrencilerin en çok üstünde durması gereken derslerin başında Matematik gelmektedir. İlk oturumda tüm öğrencilerin, ikinci oturumda ise Sayısal ve Sözel öğrencilerinin dikkate alması gereken bu ders sayesinde alacağınız ekstra bir puan sizi binlerce kişinin önüne koyabilir. Yani TYT Matematik Konuları’nı dikkatli bir şekilde incelemeniz gerekir. TYT Matematik Konuları

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

YURTTA KALACAKLAR İÇİN GEREKLİ EŞYALAR

Merhaba :) Sonunda şehir dışında okuyacak bir öğrencinin bilmesi gereken en önemli şeylerden olan "Yurt Valizinde Olması Gerekenler" yazısını yazabiliyorum.🙄 İnstagramdan  beni takip ediyorsanız belki biliyorsunuzdur, geçen hafta evde değildim, bu süreçte baya da uzun bir araba yolculuğu yaptım. Eve geldikten 2 gün sonra da İstanbul'a dönmem gerektiği için çok hızlı şekilde hazırlanmam gerekiyordu ve bu esnada mümkün olduğunca yanıma neler almam gerektiğini not etmeye çalıştım ki sizinle de buradan paylaşabileyim :) Eğer hâla üniversite valizinizi hazırlamadıysanız bu yazının yardımcı olabileceğini düşünüyorum. Hadi başlayalım o zamann💃 ⏩   Şahsi önerilerimi atlayıp doğrudan alınması gerekenler listesini okumak için yazının en sonuna gidebilirsiniz !  (Ama bence tamamını okuyun, çok güzel öneriler verdim çünkü 😂)⏪   1) KIYAFETLER ! "Tabi ki de yanımıza kıyafetlerimizi almamız lazım, bunu söylemene gerek mi var Nisa?" diyorsunuzdur eminim şu an

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜ NASIL KAZANDIM ?

Merhabaa 🙌 Beni instagramdan düzenli takip ediyor ve blogtaki yazılarımı okuyorsanız, geçen seneden beri üniversite sınavı&sınava hazırlık sürecim le ilgili bol bol paylaşım yaptığımı biliyorsunuzdur. Halihazırdaki paylaşımlarıma rağmen İnstagram'dan hala en çok gelen sorular  "Sınava Nasıl Çalıştın ? / Psikolojiyi Nasıl Kazandın ? " soruları. Bu nedenle, şu an da sınava hazırlananlar için bir kez daha sınava hazırlık sürecimle ilgili soruları yanıtlamak ve önemli gördüğüm noktaları ile " İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü "nü nasıl kazandığımı anlatmak istedim. Biliyorsunuz ki bu sene sınav sisteminde değişikliğe gidildi ve sizler ygs&lys formatından daha farklı bir sınav ile üniversiteye yerleşeceksiniz. Ben İstanbul Üniversitesi Psikoloji bölümüne ygs&lys sınavları ile yerleştiğim için bu yazıyı sınav sistemine pek girmeden, daha çok dersler üzerinde durarak yazmaya çalışacağım :) 🔼Bu yazımda diğerlerinden farklı olarak madde mad

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ MEZUNU NERELERDE ÇALIŞABİLİR ? / NE KADAR PARA KAZANABİLİR ?

Merhaba Herkesee 🙌🙌🙌 Aylardır yazmak istediğim ve sizin de en çok istediğiniz yazılardan birisi olan "Psikoloji mezunları nerelerde çalışabilir ? Ne kadar maaş alır ? " yazısını sonunda yazıyorum.💃 Bu konu çok merak edilen bir konu olmasının yanında maalesef net bilgiye kolay kolay ulaşılabilecek bir konu değil.Bunun sebebi de psikolojinin gerçekten çok geniş ve hemen hemen her alanla bağlantılı bir bilim dalı olması. Bence Psikoloji mezunu birinin nerelerde çalışabileceğinden önce "psikolojinin alt dallarını" şöyle bir hatırlayalım çünkü çalışma alanları doğrudan bununla ilgili. Psikolojinin Alt Dallarından Bazıları ; ➤Klinik Psikoloji ➤Gelişim Psikolojisi ➤Endüstri ve Örgüt Psikolojisi ➤Fizyolojik Psikoloji ➤Deneysel Psikoloji ➤Sosyal Psikoloji ➤Adli Psikoloji ➤Sağlık Psikolojisi ➤Trafik Psikolojisi ➤Spor Psikolojisi ... (Psikolojinin alt dallarıyla ilgili ayrıntılı bilgi için "PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ HAKKINDA" isimli yazıma bakabilir