Ana içeriğe atla

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ'NDE PSİKOLOJİ OKUMAK

Merhaba :)

Aylardır bloga tekrar döneceğim şu anın hayalini kuruyordum, ama bir türlü olmadı. Tatilde olmama rağmen maalesef şöyle açıp bilgisayarı, güzelce yazımı yazmaya hiç fırsat bulamadım.

Tabi ki bu süre içinde instagramda  sürekli aktiftim ama blog yazarken sınırlayan herhangi bir şey, bir yazıya eklemem gereken belirli sayıda fotoğraf olmadığı için ele aldığım konu hakkında istediğim kadar bilgi verebiliyorum. Kısacası blog yazmanın yeri  (her ne kadar daha çok yeni olsam da) bende çok ayrı.

Ama bundan sonra inşallah daha düzenli şekilde burada da instagramdaki gibi yazılar yayımlayacağım (ve tabi ki de bu yazıların konularını attığınız mesajlarla, yorumlarla siz belirleyeceksiniz ♥♡)


Şimdii gelelim asıl konumuza yani İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ'NDE PSİKOLOJİ OKUMAK NASIL ? MEMNUN MUYUM DEĞİL MİYİM? OKUL ORTAMI NASIL? DERSLER NASIL ?...

Bu sorular instagram sayfamı açtığım zamandan beri bana okulla ilgili en çok sorulan sorular.
Şimdi bu soruları kendi deneyimlerime dayanarak cevaplayabildiğim kadar cevaplayacağım.

İlk olarak İstanbul Üniversitesi'ni nasıl tercih ettiğimden kısaca bahsedeyim:

Ben LYS'de (TM3'te) 7590. idim. Puanım da 459 küsürlerde bir şeydi. Psikoloji zaten istediğim bölüm olduğu için ilk 15 tercihimin tamamı psikolojiydi ama İstanbul Üniversitesi ilk değil, 2.tercihimdi, evet belki de bunu çoğunuz bilmiyordu ama benim ilk tercihim Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji'ydi. Aslında Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji'nin taban puanı geçen seneki haliyle de benim puanımın üzerindeydi ama ben liseden okul birincisi olarak mezun oldum ve "okul birincisi kontenjanı" diye bir olay var ve okul birincisi kontenjanından yerleşirseniz eğer, herhangi bir bölümün normal taban puanının altındaki bir puanla da yerleşebiliyorsunuz ama bende görüldüğü gibi, her zaman işe yaramayabiliyor yani benim puanım İstanbul Üniversitesi'ne normalde de yetiyor olduğu için okul birinciliğimin bir avantajı olamadı maalesef, sadece güzel bir anı olarak kaldı :)

Peki neden Boğaziçi'nden  hemen sonra (puan olarak arada ODTÜ ve Hacettepe olmasına rağmen) İstanbul Üniversitesi'ni yazdım?

Bunun en büyük sebebi  "İstanbul'da" okumak istememdi. Ankara'da okusam da çok mutsuz olmazdım diye düşünüyorum, çünkü Ankara'yı daha önce de gördüm, gayet güzel bir şehir... Ama dediğim gibi ben üniversiteyi kesinlikle İstanbul'da okumak istiyordum.


tercih sonucum


Şimdi geleliiim eğitim yuvam olan sevgili İstanbul Üniversitesi'ne:

meşhur kapımızla ilk fotoğrafımız :)

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ PSİKOLOJİ  ÖĞRENCİLERİ BİRİNCİ SINIFTA HANGİ DERSLERİ ALIYOR?


"İstanbul Üniversitesi" diye yazdım çünkü tüm okulların ders programı aynı olmuyor. Her okulun biraz daha ağırlık verdiği ya da geri planda tuttuğu bazı dersler olabiliyor. Örnek vermek gerekirse de; Bizim okulda felsefe ve sosyoloji dersleri seçmeli dersken pek çok vakıf üniversitesinde bu dersler zorunlu olarak veriliyor.

Gelelim bizim derslerimize:


1)BİLİŞSEL PSİKOLOJİYE GİRİŞ :

Kısaca bahsetmek gerekirse insanların bilgiyi anlama,saklama ve bilince geri getirme süreçlerinin incelendiği bir giriş dersimiz ve sanırım bu isimle yalnızca ilk dönem görülüyor (yani bahar dönemi bizde de olmayacak.)



Bilişsel Psikolojiyi işlediğimiz kitap(Kesinlikle dili çok sade ;güzel bir kitap)

2)PSİKOLOJİ TARİHİ

Adı üzerinde Psikoloji tarihini ayrıntılı olarak ; önemli psikologların,psikolojiye katkısı olan bilim adamlarının hayatlarını inceleyerek işlediğimiz bir ders.



PSİKOLOJİ TARİHİ'NDE KULLANDIĞIMIZ KİTAP


3)PSİKANALİTİK KURAMA GİRİŞ

Benim de dinlerken,çalışırken en çok zevk aldığım ders Psikanalitik Kurama Giriş dersidir. Psikanalitik Kuram Sigmund Freud tarafından kurulmuştur ve bu derste Psikolojiyi Freud 'un ele alış biçimine göre inceliyoruz.Onun hayatını ve psikolojiye katkılarını ayrıntılı şekilde işliyoruz.




PSİKANALİTİK İÇİN KULLANDIĞIMIZ KİTAPLARDAN İKİSİ



4)FİZYOLOJİYE GİRİŞ

Fizyoloji kısaca;canlıların bazı fonksiyonlarını ve sistemlerini inceleyen bilim dalıdır.Ancak biz bu dersi biraz daha yüzeysel işliyoruz.(Tabiki dersin işlenişi , yoğunluğu derse giren hocaya ve okula göre değişir)

5)SOSYAL PSİKOLOJİYE GİRİŞ

Sosyal Psikoloji,toplumsal şartların insanlar üzerindeki etkisini araştıran bilim dalıdır. Çok zevkli ve bizde asla ders gibi geçmeyen,sürekli sohbetlerle işlenen bir ders.

6)PSİKOLOJİYE GİRİŞ

Psikolojiye Giriş dersi aslında yukarıdaki derslerin hepsini kapsıyor diyebiliriz;hepsine bir özet niteliğinde ve ben bu dersi işlediğimiz kitaba kesinlikle bayılıyorum ,bence her psikoloji öğrencisinin kesinlikle sahip olması gereken bir kaynak:



---Bunlar yalnızca zorunlu derslerimiz.Bunlar dışında isteyenlerin alabileceği seçmeli dersler de var.

DERSLERİN İŞLENİŞİ,OKUL ORTAMI,ÖĞRETİM ÜYELERİ NASIL ?

Bu kısım tamamen benim kişisel yorumum olacak.


Ben İstanbul Üniversitesi 'ni yazmadan önce çok fazla araştırma yaptığım,üst dönemler ve mezunlarla sürekli iletişim kurduğum için zaten az çok bilgi edinmiş ve işimi şansa bırakmamıştım.Okula geldiğimde de beklemediğim şeylerle karşılaşmadım bu sayede.Kesinlikle bunu size de öneririm arkadaşlar ;tercih listesine yazdığınız her okul mutlaka içinize sinmiş olsun.Çünkü eğer tercih yapar ve yerleştiğiniz okula gitmezseniz biliyorsunuz ki bir sonraki sene okuldan gelen ek puanınızın yarısı kesiliyor ve bu da binlerce kişinin önündeyken okul puanı eklenince gerilerine düşmeniz anlamına geliyor.



Biz ana kampüste değiliz maalesef yani her gün en yukarıda fotoğrafı olan o meşhur kapıdan giremiyoruz ama zaten bu İstanbul Üniversitesi'nin klasik bir özelliği ,yani bir iki fakülte(hukuk,iktisat..)ana kampüsün içinde ;bir iki tanesi baya uzakta(Avcılar vs.);onun dışındakiler de ana kampüse 5-10 dk.yürüme mesafesinde.
Bizim fakültemiz(Edebiyat Fakültesi) çok tarihi bir bina olması sebebiyle benim çok hoşuma gidiyor.Ayrıca Türkiye'de Fen ve Edebiyat fakülteleri ayrı olan tek okul da bildiğim kadarıyla bizim okul.Ama Fen Fakültesi ve Su Ürünleri Fakültesi bitişiğimizde😀.

Dediğim gibi ,ben fakültenin ve çevresinin tarihi olmasını çok seviyorum ama sevmediğim tek nokta ana kampüse oranla çok daha küçük bir orta bahçemizin olması yani kocaman bir bahçe olsa bütün gün gidip orda oturmayacağım ama insan istiyor işte büyük geniş bir bahçe 😐;bir de kantinimiz çok küçük yani kantinde kolay kolay yer bulamıyoruz(ama dediğim gibi bunlar benim için çok da büyük sıkıntılar değil.)
orta bahçeye çıkan merdivenlerimiz
Fakültenin önü.


Devam zorunluluğu..?
ÇAP isteyen çok fazla kişiden bu soru geldi ama ben henüz birinci sınıf olduğum ve tüm hocaların dersine girmediğim için kesin bir cevap veremem buna maalesef .Böyle düşüncesi olan kişilerin bölümün facebook ,instagram sayfalarıyla iletişim kurmaları daha iyi olur.
Ama bir dönem boyunca dersime giren hocalar için şunu söyleyebilirim ki yoklamayı çoğu hoca prosedür gereği alıyor hatta hiç almayan bile var.(karar size kalmış...)

Fotoğraflardan dolayı baya uzadı bu yazı ,ben de bu kadarını beklemiyordum ama bitirmeden şunu da eklemek istiyorum;Bölümde üst dönemler ve hocalarla iletişim çok güzel yani bu gelmeden önce beni de çok endişelendiren bir durumdu ama kesinlikle beklediğimden çok daha iyi olduğunu gönül rahatlığı ile söyleyebilirim.

Yazıyı burda bitireceğim arkadaşlar çünkü sayfalar sürsün istemiyorum(aslında çoktan sürdü ama😁),sıkıcı olmasını istemiyorum:) Ama tabi ki başka yazılar da gelecek ve okullar da açıldıktan sonra (10-15 gün sonra)yazılara bir düzen getirmeye çalışacağım inşallah:)

Diğer yazılarımın konularının ne olmasını istediğinizi her zaman yorum olarak yazabilirsiniz.
İnşallah faydalı bir yazı olmuştur.

Kendinize çook iyi bakın...
 
Nisanur El

Siz de Rehberlik Görüşmeleri için randevu oluşturmak/bilgi almak için aşağıdaki formu doldurabilirsiniz:

RANDEVU OLUŞTUR


 - Bana Ulaşmak İçin-























Yorumlar

  1. devam mecburiyeti var mı?

    YanıtlaSil
  2. Bende istiyorum sizin okulunuzdan inşallah kazanırım

    YanıtlaSil
  3. Bende İstanbul Üniberstesi psikoloji istiyorum onun için çalışma tempomu arttırdım inşallah hedefime ulaşırım

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

YURTTA KALACAKLAR İÇİN GEREKLİ EŞYALAR

Merhaba :) Sonunda şehir dışında okuyacak bir öğrencinin bilmesi gereken en önemli şeylerden olan "Yurt Valizinde Olması Gerekenler" yazısını yazabiliyorum.🙄 İnstagramdan  beni takip ediyorsanız belki biliyorsunuzdur, geçen hafta evde değildim, bu süreçte baya da uzun bir araba yolculuğu yaptım. Eve geldikten 2 gün sonra da İstanbul'a dönmem gerektiği için çok hızlı şekilde hazırlanmam gerekiyordu ve bu esnada mümkün olduğunca yanıma neler almam gerektiğini not etmeye çalıştım ki sizinle de buradan paylaşabileyim :) Eğer hâla üniversite valizinizi hazırlamadıysanız bu yazının yardımcı olabileceğini düşünüyorum. Hadi başlayalım o zamann💃 ⏩   Şahsi önerilerimi atlayıp doğrudan alınması gerekenler listesini okumak için yazının en sonuna gidebilirsiniz !  (Ama bence tamamını okuyun, çok güzel öneriler verdim çünkü 😂)⏪   1) KIYAFETLER ! "Tabi ki de yanımıza kıyafetlerimizi almamız lazım, bunu söylemene gerek mi var Nisa?" diyorsunuzdur eminim şu an

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜ NASIL KAZANDIM ?

Merhabaa 🙌 Beni instagramdan düzenli takip ediyor ve blogtaki yazılarımı okuyorsanız, geçen seneden beri üniversite sınavı&sınava hazırlık sürecim le ilgili bol bol paylaşım yaptığımı biliyorsunuzdur. Halihazırdaki paylaşımlarıma rağmen İnstagram'dan hala en çok gelen sorular  "Sınava Nasıl Çalıştın ? / Psikolojiyi Nasıl Kazandın ? " soruları. Bu nedenle, şu an da sınava hazırlananlar için bir kez daha sınava hazırlık sürecimle ilgili soruları yanıtlamak ve önemli gördüğüm noktaları ile " İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü "nü nasıl kazandığımı anlatmak istedim. Biliyorsunuz ki bu sene sınav sisteminde değişikliğe gidildi ve sizler ygs&lys formatından daha farklı bir sınav ile üniversiteye yerleşeceksiniz. Ben İstanbul Üniversitesi Psikoloji bölümüne ygs&lys sınavları ile yerleştiğim için bu yazıyı sınav sistemine pek girmeden, daha çok dersler üzerinde durarak yazmaya çalışacağım :) 🔼Bu yazımda diğerlerinden farklı olarak madde mad

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ MEZUNU NERELERDE ÇALIŞABİLİR ? / NE KADAR PARA KAZANABİLİR ?

Merhaba Herkesee 🙌🙌🙌 Aylardır yazmak istediğim ve sizin de en çok istediğiniz yazılardan birisi olan "Psikoloji mezunları nerelerde çalışabilir ? Ne kadar maaş alır ? " yazısını sonunda yazıyorum.💃 Bu konu çok merak edilen bir konu olmasının yanında maalesef net bilgiye kolay kolay ulaşılabilecek bir konu değil.Bunun sebebi de psikolojinin gerçekten çok geniş ve hemen hemen her alanla bağlantılı bir bilim dalı olması. Bence Psikoloji mezunu birinin nerelerde çalışabileceğinden önce "psikolojinin alt dallarını" şöyle bir hatırlayalım çünkü çalışma alanları doğrudan bununla ilgili. Psikolojinin Alt Dallarından Bazıları ; ➤Klinik Psikoloji ➤Gelişim Psikolojisi ➤Endüstri ve Örgüt Psikolojisi ➤Fizyolojik Psikoloji ➤Deneysel Psikoloji ➤Sosyal Psikoloji ➤Adli Psikoloji ➤Sağlık Psikolojisi ➤Trafik Psikolojisi ➤Spor Psikolojisi ... (Psikolojinin alt dallarıyla ilgili ayrıntılı bilgi için "PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ HAKKINDA" isimli yazıma bakabilir