Ana içeriğe atla

BANA İLHAM VEREN YOUTUBE KANALLARI



Merhabaa Merhabaa :))

Nasılsınızz ? Ben çok iyiyim çünkü bu kez bir ilham yazısı ile geldim :)
Hem de son zamanlarda hepimizin çook yakından tanıdığı bir alan olan YouTube ile alakalı.

Ah YouTube Ah ! İnkar etmeyelim YouTube artık hepimizin hayatının bir parçası.(Bilen biliyordur, benim de YouTube'da konuk olduğum bir video var. Buradan bakabilirsiniz.) Bence düzenli olarak YouTube izleyen herkesin aklından en az  1 kez "ya acaba açsam mı ben de bir kanal ? " diye muhakkak geçmiştir. Belki açanınız bile olmuştur hatta (eğer varsa bana mutlaka link yollayın büyük bir zevkle tek tek izleyip, beğenip, yorum yaparım videolarınıza :))

Şimdi gelelim asıl konumuza;
YouTube nerden baksanız bi 5-6 senedir aktif olarak hayatımızda,bu süre zarfında Danla Biliç'inden Slime videolarına, Paris Vloglarından Alman abur cuburu videolarına kadar belki de yüzlerce video izlemişizdir ama acaba bunların kaç tanesi bizi olumlu anlamda geliştiren., kendimizi sorgulamamıza sebep olan ya da " ya o yapmış ben de yaparım ! Neden Olmasın Ki ? " dedirten videolardı.
Belki de çok azı.

İşte ben de aynen böyle düşünüp son zamanlarda hayatımın pek çok alanında uygulamaya çalıştığım "sadeleşme, gereksizleri ayıklayıp bana fayda sağlayanları elimde tutma" yaklaşımıma YouTube'u da ekledim. (Belki bu sadeleşme üzerine  de bir başka yazıda konuşuruz😇.)
Ve dedim ki "Nisa ! günde kaç saatin YouTube'da video izleyerek geçiyor ve videoları izleme amacın da zaman geçirmek, eğlenmek, bir şeyler öğrenmek değil mi ? O zaman zamanını mümkün olduğunca sana bir şeyler katan, ilham veren, kendini geliştirmene yardım edecek içerikler üreten kişilere ayır. İşte tüm bu araştırmalarım sonucunda da elimde bir avuç YouTuber'ım kaldı (aslında içlerinde YouTube'u ana meslek olarak yapmayan da var)  ama her biri de benim için çok değerli, her izleyişimde bana "zaman kaybetmişim" gibi değil de "zaman kazanmışım" gibi hissettiriyorlar.
Ne diyeyim "İyi ki Varlar ! "

Hadi gelin onlarla sizi de tanıştırayım (belki de zaten tanıyorsunuzdur, o zaman da ortak bir tanıdığımız çıkmasının mutluluğunu yaşarız:))

1)BAŞAK KABLAN


Ah Başak'cımm seni çok geç keşfettim ama merak etme sen buralarda olduğun sürece bırakmaya niyetim yok.
Başak'ı ilk olarak "minimalizm" hakkında araştırma yaparken buldum ve minimalizm videosunda karşımdaki kızın üslubu, heyecanı, içtenliği ve açık sözlülüğü bana o kadar ilgi çekici ve güzel geldi ki hemen diğer videolarını da izledim.
Sayesinde 40 günlük ara tatilim boyunca bir sürü video, bir sürü belgesel izledim, öğrendim.
Umuyorum kendisi ve eşi de en kısa zamanda hayalleri olan dünya turunu bir an önce gerçekleştirirler de biz de zevkle videolarını izleyip ilham alır, adım atacak cesareti ediniriz.

Başak Kablan'ın YouTube kanalına gitmek için tıklayın !

2)HAYALLERİMDE BEN


Hayallerimde Ben kanalının sahibi Ebru'yla ilk olarak Estonya'ya gitmeden önce Estonya hakkında videolar ararken karşılaştım.
Ebru İstanbul Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümü mezunu ve son senesinde Estonya'da Erasmus yapmış.
Ebru çok sık içerik paylaşmasa da "gerçekten içinden geldiğinde" paylaşım yaptığını videolarında sık sık dile getiriyor ve bence çok haklı da.
Çünkü gerçektem de içerik ürettiğiniz, biraz da olsa yaratıcı olmanız gereken alanlarda kendinizi "zorunlu" hissettiğiniz sürece normalde çok severek yaptığınız bir iş bile size külfet olarak gelmeye başlıyor.
Ebru'nun ses tonu, mimikleri, konuşma şekli ve en önemlisi de hayata bakış açısı o kadar tatlı ve samimi ki onun videolarını izlerken kendim yaşıyormuş gibi keyif alıyor ve onun adına mutlu oluyorum.
Umarım içinden geldiği sürece paylaşımlar yapmaya, içerik üretmeye devam eder ve biz de zevkle izleriz.

Hayallerimde Ben kanalına gitmek için tıklayın !

3)MELİSA BELELİ


Melisa Beleli'yi muhtemelen pek çoğunuz tanıyorsunuz .Abone sayısı fazla olan ve küçük yaşlarından itibaren YouTube da olan birisi.
Melisa Beleli 19 yaşında (yani benimle aynı yaşta) ve Londra'da üniversite okuyor.
Melisa'nın ilk olarak birkaç sene önce vloglarına, sohbet videolarına denk gelmiştim ve o zamanlar yaşı çok daha küçük olmasına rağmen düşünce tarzı, azmi ve özgüveni beni çok heyecanlandırmıştı.
Videolarını izlerken sürekli daha iyi bir şeyler yapma, aktif olma, kendini geliştirme hevesi olduğu hissediliyor ve videoyu kapattıktan sonra bende de "hadi Nisa kalk ! bir şeyler yapman lazım, boş boş oturma " duygusunu oluşturuyor.(en sevdiğim duygu❤)
Özellikle sohbet videolarını izlemenizi öneririm.

Melisa Beleli'nin YouTube Kanalına gitmek için tıklayın !

4)M.SERDAR KUZULOĞLU 


Serdar Kuzuloğlu'nu muhakkak tanıyanlarınız vardır. YouTube'daki açıklama kutusunda kendisini çok kısaca şöyle özetlemiş Serdar Kuzuloğlu;
"1995 yılından bu yana gazete, dergi, radyo, televizyon ve internet mecralarında teknoloji ve trendleri takip ediyor ve meraklılarına aktarıyorum. Ayrıca İstanbul Bilgi Üniversitesi'nde interaktif pazarlama yüksek lisans dersleri veriyor ve birkaç web projesiyle ilgileniyorum."
Kendisiyle yolum ilk kez 12.sınıfta motivasyon içerikli videolar aradığım bir esnada

" Serdar Kuzuloğlu:"Aldığım her radikal kararda hep daha güzel şeyler çıktı karşıma!" isimli

şu video ile kesişti ;


Videoyu izledikten sonra videodaki kişinin rahatlığından, hayata bakış açısından, konuşma tarzından o kadar etkilenmiştim ki videoyu hemen WhatsApp'ta arkadaşlarımla, ailemle paylaştığımı hatırlıyorum.O günden sonra da kendisinin sıkı bir takipçisi oldum zaten.

Serdar Kuzuloğlu konuşurken insanı düşündüren, gerçekten söyledikleriyle insanın kendi kendisini sorgulamasını sağlayan bir insan benim gözümde.
Kendisini mutlaka takip etmenizi öneririm, eminim ki bir süre sonra zaten "hani yok mu başka izleyecek videosu ? "diyeceksiniz.

M. Serdar Kuzuloğlu'nun YouTube kanalına gitmek için tıklayın !

5)PICK UP LIMES


Listeye son olarak da sık sık takip ettiğim ve beni motive eden yabancı kanallardan birisi olan "pick up limes" ı eklemek istedim.
Bu kanal daha çok sağlıklı yaşam, seyahat, minimalizm gibi konular hakkında bir kanal.
Yine minimalist yaşam araştırmalarım esnasında bulduğum kanaldan, kanalın sahibi Sadia'nın yumuşacık ses tonunu, hayata karşı pozitif duruşunu, minimalizme yaklaşımını gördükten sonra vazgeçemedim. Özellikle de sağlıklı ve sade yaşam konuları ilginizi çekiyorsa, "basit yaşamı" hayatına güzelce adapte etmiş birisinden dinlemek istiyorsanız kanala göz gezdirmelisiniz.

Pick Up Limes Kanalı'na gitmek için tıklayınız !

Şimdilik önereceğim YouTube kanalları bu kadar.
Umuyorum ki bana ilham verdiği gibi size de ilham veren, motivasyonunuzu yüksek tutmanıza yardımcı kanallar,kişiler olur.

Kendinize çok iyi bakın :))

Sizi Seviyorum 💗

Nisanur El

Yazımı beğendiyseniz ve faydalı olduğunu düşünüyorsanız,  daha fazla insana ulaşabilmem için sol altta bulunan “paylaş” butonu ile sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilir, “e postayla gönderme” butonu ile de yakınlarınıza  mail  ile yollayabilirsiniz. 😊

INSTAGRAM: https://www.instagram.com/psikolojiogrencisinden/

TWITTER: https://mobile.twitter.com/nisanurell?locale=el

-DİĞER YAZILARIM-
ESTONYA'YA NASIL GİTTİM ? / NELER YAPTIM ? / MASRAFLARIMI KİM KARŞILADI ?
PSİKOLOJİYE İLGİSİ OLANLARIN İZLEMESİ GEREKEN FİLMLER !
ÇALIŞIRKEN DİNLENEBİLECEK MÜZİKLER #1
PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜ NASIL KAZANDIM ?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YURTTA KALACAKLAR İÇİN GEREKLİ EŞYALAR

Merhaba :) Sonunda şehir dışında okuyacak bir öğrencinin bilmesi gereken en önemli şeylerden olan "Yurt Valizinde Olması Gerekenler" yazısını yazabiliyorum.🙄 İnstagramdan  beni takip ediyorsanız belki biliyorsunuzdur, geçen hafta evde değildim, bu süreçte baya da uzun bir araba yolculuğu yaptım. Eve geldikten 2 gün sonra da İstanbul'a dönmem gerektiği için çok hızlı şekilde hazırlanmam gerekiyordu ve bu esnada mümkün olduğunca yanıma neler almam gerektiğini not etmeye çalıştım ki sizinle de buradan paylaşabileyim :) Eğer hâla üniversite valizinizi hazırlamadıysanız bu yazının yardımcı olabileceğini düşünüyorum. Hadi başlayalım o zamann💃 ⏩   Şahsi önerilerimi atlayıp doğrudan alınması gerekenler listesini okumak için yazının en sonuna gidebilirsiniz !  (Ama bence tamamını okuyun, çok güzel öneriler verdim çünkü 😂)⏪   1) KIYAFETLER ! "Tabi ki de yanımıza kıyafetlerimizi almamız lazım, bunu söylemene gerek mi var Nisa?" diyorsunuzdur eminim şu an

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜ NASIL KAZANDIM ?

Merhabaa 🙌 Beni instagramdan düzenli takip ediyor ve blogtaki yazılarımı okuyorsanız, geçen seneden beri üniversite sınavı&sınava hazırlık sürecim le ilgili bol bol paylaşım yaptığımı biliyorsunuzdur. Halihazırdaki paylaşımlarıma rağmen İnstagram'dan hala en çok gelen sorular  "Sınava Nasıl Çalıştın ? / Psikolojiyi Nasıl Kazandın ? " soruları. Bu nedenle, şu an da sınava hazırlananlar için bir kez daha sınava hazırlık sürecimle ilgili soruları yanıtlamak ve önemli gördüğüm noktaları ile " İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü "nü nasıl kazandığımı anlatmak istedim. Biliyorsunuz ki bu sene sınav sisteminde değişikliğe gidildi ve sizler ygs&lys formatından daha farklı bir sınav ile üniversiteye yerleşeceksiniz. Ben İstanbul Üniversitesi Psikoloji bölümüne ygs&lys sınavları ile yerleştiğim için bu yazıyı sınav sistemine pek girmeden, daha çok dersler üzerinde durarak yazmaya çalışacağım :) 🔼Bu yazımda diğerlerinden farklı olarak madde mad

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ MEZUNU NERELERDE ÇALIŞABİLİR ? / NE KADAR PARA KAZANABİLİR ?

Merhaba Herkesee 🙌🙌🙌 Aylardır yazmak istediğim ve sizin de en çok istediğiniz yazılardan birisi olan "Psikoloji mezunları nerelerde çalışabilir ? Ne kadar maaş alır ? " yazısını sonunda yazıyorum.💃 Bu konu çok merak edilen bir konu olmasının yanında maalesef net bilgiye kolay kolay ulaşılabilecek bir konu değil.Bunun sebebi de psikolojinin gerçekten çok geniş ve hemen hemen her alanla bağlantılı bir bilim dalı olması. Bence Psikoloji mezunu birinin nerelerde çalışabileceğinden önce "psikolojinin alt dallarını" şöyle bir hatırlayalım çünkü çalışma alanları doğrudan bununla ilgili. Psikolojinin Alt Dallarından Bazıları ; ➤Klinik Psikoloji ➤Gelişim Psikolojisi ➤Endüstri ve Örgüt Psikolojisi ➤Fizyolojik Psikoloji ➤Deneysel Psikoloji ➤Sosyal Psikoloji ➤Adli Psikoloji ➤Sağlık Psikolojisi ➤Trafik Psikolojisi ➤Spor Psikolojisi ... (Psikolojinin alt dallarıyla ilgili ayrıntılı bilgi için "PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ HAKKINDA" isimli yazıma bakabilir