Ana içeriğe atla

ŞUBAT AYINDA NELER YAPTIM ?



Merhabaa:):)

Yakın çevrem bilir, çok küçük yaşlardan itibaren günlük tutmaya bir merakım vardı. Hatta neredeyse kitaplığım hep başlayıp da yarım bıraktığım günlüklerle dolu.Günlük tutmanın çok değerli bir şey olduğunu düşünüyorum çünkü 5 sene sonra bugünü düşündüğümde muhtemelen hiçbir şey hatırlamam ama elimde yazılı bir şey olursa ve onu açıp okursam, o günden hatıra kalan fotoğraflarıma bakarsam eminim ki hafızamda çok şey canlanır, bugünlere yeniden getirir beni. Hem belli mi olur belki bir gün çocuğum olur da 18-19 yaşlarına gelirse ona bunları verip "al çocuğum, bak annen senin yaşlarında bunları yapmayı seviyor, buralara gidiyordu" derim.😅Neyse, fazla uçmadan devam ediyorum;
Baktım ki bunca girişime ve isteğe rağmen ben bu günlük işini düzenli şekilde götüremiyorum o zaman dedim ki neden "aylık" bir şeyler yapmayayım.

Ve işte her ay neler deneyimlediğimi, neler yaptığımı, nerelere gittiğimi, neler izlediğimi, belki ne yediğimi-içtiğimi , neler öğrendiğimi paylaştığım yazı serimle karşınızdayım :

ŞUBAT AYINDA NELER YAPTIM ?

Şubat benim için gerçekten dolu ve değişik bir aydı. Ama ne yazık ki tamamen "güzel" anılarla dolu bir aydı diyemeyeceğim, sanırım daha çok "öğretici" bir aydı. Hadi gelin, neden böyle söylediğime bakalım ;

-Şubat'ın başında henüz tatilim bitmemişti bu nedenle evdeydim. artık benden dolayı az çok biliyorsunuzdur diye tahmin ediyorum, Mersin Ocak,Şubat dinlemeden her mevsim güneşini sizden esirgemeyen, bol bol D vitamini sunan bir şehir.
Bu nedenle Şubat'ta da 22-23 derecelik havada bol bol sakin sahilimize gidip güneşten nasiplenebildik, deniz kenarına oturup, mis gibi güneşin altında yürüyen dolaşan insanları izledik💚



-Bu ay biraz zorlu oldu demiştim ya, çok yakın 2 tanıdığım aynı anda küçük birer cerrahi operasyon geçirdiler.(Çok şükür ki şu an ikisi de çok iyi.)Bu dönem tabi ki ailecek hepimizi biraz strese soktu ama zaten iyi bildiğimiz bir şeyi  de tekrardan hatırlamamızı sağladı :
"Hayatta en önemli şey sağlık ! "

-Canım doğduğum şehir olan Adana'ya gittik :)
Adana'nın yeri bende her zaman çok ayrı olacak çünkü hayata başladığım, ilk kez arkadaşlıklar kurduğum, 15-20 senelik dostluklar kazandığım ilk yer orası benim.
Bu nedenle her gidişimde çok daha iyi anlıyorum kıymetini, "Adana'yı sevelim, koruyalım. Adana ve Mersin iki kardeş şehir bizim için :) "


- Şubat'ta çok güzel iki buluşma da gerçekleşti benim için ;
İlki geçen Ağustos ayında İzmir'deki projemizde tanıştığım TOG'dan arkadaşlarım Leyla ve Başak ile buluştuk 6 ayın sonunda neler yaptığımızı, neler planladığımızı anlattık birbirimize.
Sonrasında ise cannımm cannım arkadaşım Fatma ile görüşebildim. (Fatma benim için her insanın hayatında olan, çok sevdiği, çok yakını olmasına rağmen senede 1-2 kez anca görüşebildiği ama bu durumun aralarındaki samimiyeti zerre kadar azaltmadığı aksine daha da güçlendirdiği 5 senelik arkadaşım. Fatma'yı seviyorum ❤siz de sevin🍃


(🙁Kızlarla fotoğraf çekmeyi unutmuşuz...)

-Şimdi size bu ayın en özel olayını söylüyorum, hazır mısınız ?
Annemle "gün"e gittim !
En son kaç sene önce güne gitmiştim bilmiyorum ama bir kez daha şunu fark ettim ki "ev hanımları gerçekten inanılmaz insanlar" yani kadınların,annelerimizin ne kadar zeki varlıklar olduğundan bahsetmeme gerek yok bence herkes hemfikirdir diye düşünüyorum ama bana, bizler bu "gün" olayını fazla hafife alıyormuşuz gibi geliyor.
Normalde hayat şartlarından dolayı tüm zamanları "yemek,ütü,bulaşık,çocuk bakımı,ev..." ekseninde geçen hanımlarımız kendi kendilerine "gün" diye bir şey buluyorlar, kendi aralarında düzenli olarak para toplayıp bütçeye katkı sağlıyorlar (hatta annemlerin gününde yazman bile var😅) birbirleri ile pasta, örgü tariflerini paylaşıp, dertleşip, stres atıyorlar. Hatta ve hatta kendilerine sırf o günler sayesinde gelin ve damatlar bulup yeni yuvalar kurulmasına önayak oluyorlar.
Arkadaşlar kim ne derse desin "gün" annelerimizin zekasını apaçık şekilde ortaya koyan inanılmaz bir şey ! Varsa çevrenizde kaçırmayın, gidin bence!

(🍃Gün'de fotoğraf çekemezdim herhalde dimi, Ne diyecektim "Sultan Teyze, Nezihe Hanım siz şoyle geçin, anne sen şurda dur 😅 )

-Ve zaman geldi çattı... 40 günlük muhteşem bir dinlenme sürecinin ardından yeniden okula döndüm;
Aslında okul 12'sinde açılmıştı ama ben ilk hafta bazı derslerin olmamasını fırsat bilip 1 hafta geç geldim İstanbul'a.

Güzel Adana❤

-Geldiğimin ertesi günü itibarı ile asosyal olma korkusu içinde😅 -bunlar hep evden yurda gelme psikolojisi - kendimi sokaklara attım.Yani müzeye gittim.(Benim sokak anlayışım da bu ne yaparsınız 👾)
Bayadır  gezmek istediğim "Türk-İslam Eserleri Müzesi'ne gittim. Eminim ki sizin çevrenizde de hiçbir halt bilmeden "Törklör Möslömonlor nö yapmoş ki bu zomono kodoor" diye boş boş konuşanlar vardır.İşte o kişilere "derhal bir müzekart" edinip "Türk İslam Eserleri Müzesi"ne gitmelerini söyleyin.Gidip görsünler bakalım yüzyıllardan beri neler neler yapmış sanata, bilime katkı sağlamak için Türkler, Müslümanlar;



-Evet, sıra geldi bu ay başardığım en büyük şeye;
Bu ay bozulan bir kulaklık olmadı arkadaşlar, bir bardak da kırmadım bu ay.Ne kırdım biliyor musunuz ?
"Gözlüğümü" kırdım ben. Hem de o kadar trajik bir şekilde ki aklıma geldikçe gözlerim doluyor;
Yüzüme krem süreken kafama taktığım gözlüğüm, sen tut arkama düş, sonra ben tut arkana yaslan sonra "çıt" diye gelen bir sesin ardından...
Bitti mi sandınız ? Bitmedi.
Sonra japon yapıştırıcısıyla yapıştırmayı deneyip yapışmasının ve 3 dakikalık sevinmemin ardından durup dururken başka yerinden tekrar kırıldı.
Daha 5 ay önce 300-350 tl para verip aldığım ve en önemlisi de çok severek kullandığım bir gözlük olduğu için ben İstanbullarda annem Mersinlerde o optik senin bu kargocu benim koşturduk durduk.

Bu da hüsranın fotoğrafı :(

(Yeri gelmişken burdan İstanbul'daki takipçilerime bir uyarıda bulunmak istiyorum ;
Historia AVM'nin arkasındaki ARAS KARGO'ya siz siz olun gitmeyin arkadaşlar. Çalışanların müşterilerini küçümseyerek, azarlayarak iş yapmasının yanı sıra ne internet sitelerinde ne de şubelerinde şikayette bulunabilecek bir tane yer yok.
Böylelikle bu ay sevgili ARAS KARGO" ile de yollarımızı sonsuza dek ayırmış olduk.😌)

Neyse devam edelim, nerde kalmıştık ? heh gözlüğümü kırmıştım .Hala da kırık bu sebeple 3 numara gözlerim bir süredir lens çilesi çekmeye devam ediyor ve umuyorum ki yakın zamanda Mersin'deki optikten güzel haberler alacağım,Allahım Noluur !
*Edit; Sanırım adam gözlüğümü para almadan yapacak, son konuşmamızdan biraz öyle anladım❤

-Bu ay üyesi olduğum hatta sosyal medya hesaplarından bazıları ile de ilgilendiğim "İstanbul Üniversitesi Genç Yeşilay Kulübü"nün yeni dönem etkinliklerini konuşmak amacı ile toplantı da yaptık. Buyrunuz Temsilciler toplantımızdan minik bir kare;(Balonları biz takmadık, gittiğimizde ordalardı😅)


-Sinemaya gittiiiimmm. Hem de yerli bir film olan " Cebimdeki Yabancı" filmine !
İzlemek isteyenler için hiç ipucu vermeden yalnızca "ben çok beğendim,kesinlikle öneririm" diyor ve geçiyorum, filmi izlemiş olup da hakkında konuşmak isteyen varsa daa aşağıdaki yorumlar kısmında ya da instagramda bu postumun altında yazsın❤sizinle sohbet etmeye bayıla bayıla gelirim. Biliyorsunuz, siz yazın yeter.

-Bu ay kendime ne kattım ? diye sorduğumda da hemen devreye bursiyeri olduğum Çelikel Eğitim Vakfının Bilgi Üniversitesi Kuştepe Kampüsünde gerçekleşen Excel Eğitimi'miz giriyor;
Açık konuşayım, Excel eğitiminden sonra gerçekten beynimin çalıştığını, hatta bir ara fazla çalışıp buharlaştığını hissettim diyebilirim.
1-2 seneden beri hep bi Excel öğrenme hevesi vardı içimde, çünkü ne bileyim özellikle de 2016'da bloğumu açtığımdan beri bilgisayarla biraz daha haşır neşir olmaya başladım ve bu da ilgimi arttırdı.
onu geçtim artık yapay zekaların, elektrikli otomobillerin, uzaya dönüşümlü gidip gelen uzay araçlarının...dönemindeyiz biliyorsunu ki ve en basitinden bir staj başvurusunda bile sizden "iyi derecede" Excel kullanmayı biliyor olmanız bekleniyor.🙁
Ne demiştim, hah içimde hep heves vardı ama nerden başlayacağımı, ne yapacağımı bir türlü kestiremiyordum.
İşte bu eğitim nerden başlamam gerektiği konusunda inanılmaz motive etti beni ve tabi ki gönüllü olarak bu eğitimi bize veren Sevgili Ernoyan Abi :))
Bilemiyorum içinizde bu tarz şeylerle ilgilenenler var mı ama eğer minnacık bir ilginiz bile varsa değerlendirip üzerine gitmenizi, kendinizi bu alanda geliştirmenizi öneririm. Çünkü artık böyle bir çağda yaşıyoruz.



Ve de bool bool okula gittim Şubat'ta . Buyrunuz, hepinizin çok yakından tanıdığı Edebiyat-Orta Bahçeden bugün çektiğim bir kare bu da ;



Şubat'ta da bunları yapmışım, bak ne güzel ben de hatırlamış oldum:))

Diğer yazılarımda görüşmek üzere, Kendinize iyi bakın :))

Sizi seviyorum, bu blogun daimi okuyucuysanız x5 seviyorum 😅❤

INSTAGRAMhttps://www.instagram.com/psikolojiogrencisinden/

TWITTER :https://mobile.twitter.com/nisanurell?locale=el

-DİĞER YAZILARIM-

-PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ MEZUNU NERELERDE ÇALIŞABİLİR ? / NE KADAR PARA KAZANABİLİR ?
-KYK'DA KALACAK OLANLARIN BİLMESİ GEREKEN ŞEYLER !
-MATEMATİK NASIL ÇALIŞILMALI ?
-ARKADAŞLIK NEDİR? | GERÇEK ARKADAŞ DİYE BİR ŞEY VAR MIDIR ?
-BANA İLHAM VEREN YOUTUBE KANALLARI

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YURTTA KALACAKLAR İÇİN GEREKLİ EŞYALAR

Merhaba :) Sonunda şehir dışında okuyacak bir öğrencinin bilmesi gereken en önemli şeylerden olan "Yurt Valizinde Olması Gerekenler" yazısını yazabiliyorum.🙄 İnstagramdan  beni takip ediyorsanız belki biliyorsunuzdur, geçen hafta evde değildim, bu süreçte baya da uzun bir araba yolculuğu yaptım. Eve geldikten 2 gün sonra da İstanbul'a dönmem gerektiği için çok hızlı şekilde hazırlanmam gerekiyordu ve bu esnada mümkün olduğunca yanıma neler almam gerektiğini not etmeye çalıştım ki sizinle de buradan paylaşabileyim :) Eğer hâla üniversite valizinizi hazırlamadıysanız bu yazının yardımcı olabileceğini düşünüyorum. Hadi başlayalım o zamann💃 ⏩   Şahsi önerilerimi atlayıp doğrudan alınması gerekenler listesini okumak için yazının en sonuna gidebilirsiniz !  (Ama bence tamamını okuyun, çok güzel öneriler verdim çünkü 😂)⏪   1) KIYAFETLER ! "Tabi ki de yanımıza kıyafetlerimizi almamız lazım, bunu söylemene gerek mi var Nisa?" diyorsunuzdur eminim şu an

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜ NASIL KAZANDIM ?

Merhabaa 🙌 Beni instagramdan düzenli takip ediyor ve blogtaki yazılarımı okuyorsanız, geçen seneden beri üniversite sınavı&sınava hazırlık sürecim le ilgili bol bol paylaşım yaptığımı biliyorsunuzdur. Halihazırdaki paylaşımlarıma rağmen İnstagram'dan hala en çok gelen sorular  "Sınava Nasıl Çalıştın ? / Psikolojiyi Nasıl Kazandın ? " soruları. Bu nedenle, şu an da sınava hazırlananlar için bir kez daha sınava hazırlık sürecimle ilgili soruları yanıtlamak ve önemli gördüğüm noktaları ile " İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü "nü nasıl kazandığımı anlatmak istedim. Biliyorsunuz ki bu sene sınav sisteminde değişikliğe gidildi ve sizler ygs&lys formatından daha farklı bir sınav ile üniversiteye yerleşeceksiniz. Ben İstanbul Üniversitesi Psikoloji bölümüne ygs&lys sınavları ile yerleştiğim için bu yazıyı sınav sistemine pek girmeden, daha çok dersler üzerinde durarak yazmaya çalışacağım :) 🔼Bu yazımda diğerlerinden farklı olarak madde mad

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ MEZUNU NERELERDE ÇALIŞABİLİR ? / NE KADAR PARA KAZANABİLİR ?

Merhaba Herkesee 🙌🙌🙌 Aylardır yazmak istediğim ve sizin de en çok istediğiniz yazılardan birisi olan "Psikoloji mezunları nerelerde çalışabilir ? Ne kadar maaş alır ? " yazısını sonunda yazıyorum.💃 Bu konu çok merak edilen bir konu olmasının yanında maalesef net bilgiye kolay kolay ulaşılabilecek bir konu değil.Bunun sebebi de psikolojinin gerçekten çok geniş ve hemen hemen her alanla bağlantılı bir bilim dalı olması. Bence Psikoloji mezunu birinin nerelerde çalışabileceğinden önce "psikolojinin alt dallarını" şöyle bir hatırlayalım çünkü çalışma alanları doğrudan bununla ilgili. Psikolojinin Alt Dallarından Bazıları ; ➤Klinik Psikoloji ➤Gelişim Psikolojisi ➤Endüstri ve Örgüt Psikolojisi ➤Fizyolojik Psikoloji ➤Deneysel Psikoloji ➤Sosyal Psikoloji ➤Adli Psikoloji ➤Sağlık Psikolojisi ➤Trafik Psikolojisi ➤Spor Psikolojisi ... (Psikolojinin alt dallarıyla ilgili ayrıntılı bilgi için "PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ HAKKINDA" isimli yazıma bakabilir