Ana içeriğe atla

2018 | ÜNİVERSİTELİLERE BURS VEREN KURUMLAR #3







Merhaba :)

Yazıya geçmeden önce her birinizi tek tek tebrik etmek istiyorum. Bu yazıyı okuyorsanız muhtemelen ya üniversiteyi yeni kazandınız ya da kazanan bir yakınınız için burs araştırması yapıyorsunuz. Şunu da eklemeliyim ki kesinlikle üniversite okurken kendinize yapabileceğiniz en önemli yatırımlardan bir tanesi, güvenilir bir kurumdan burs desteği alıyor olmak.
Bu yazının #1 ve #2'sini  geçen sene üniversiteyi kazanan arkadaşlar için hazırlamış ve çok güzel geri dönüşler almıştım. Bu nedenle bu sene de tekrarlamak ve sizlere elimden geldiğince yardımcı olmak istedim.

Geçen seneki yazılarım:

2017 | ÜNİVERSİTELİLERE BURS VEREN KURUMLAR #1
2017 | ÜNİVERSİTELİLERE BURS VEREN KURUMLAR #2

Geçen sene detaylı şekilde bilgi verdiğim kurumlara yeniden tek tek değinmeyeceğim, yalnızca, geçen seneden bu yana burs miktarında önemli değişiklik yapan Çelikel Eğitim Vakfı ile ilgili güncelleme yapıyor olacağım. Diğer kurumlar, burs miktarları ve koşulları hakkında detaylı bilgi almak isterseniz yukarıdaki linklere tıklayabilirsiniz.


1) Çelikel Eğitim Vakfı 


Önceliği elbette ki benim de 2 senedir bursiyerlerinden birisi olduğum ve en rahat şekilde önerebileceğim vakıf olan Çelikel Eğitim Vakfına vermek istiyorum.
ÇEV'den şimdiye kadar hem instagram hesabımda, hem de blog'taki paylaşımlarımda sıklıkla söz ettim. Daha detaylı bilgi edinmek için de muhakkak hem internet sitesini hem de instagram hesabını takip etmenizi öneririm.(linklerini aşağıya ekleyeceğim.)
Bu sene Çelikel Eğitim Vakfının burs miktarında önemli bir artış oldu, bu miktar:
  • Burs Desteği: Yılda 12 ay süre ile 2018 – 19 eğitim öğretim yılı için aylık burs desteği 650 TL olacak şekilde. (Geçen sene 500 TL'ydi.)
          Ayrıca,
  • Başvuruda bulunabilmek için: Merkezi yerleştirme puanıyla öğrenci alan lisans programlarına yeni kayıt hakkı kazananlardan ilgili lisans programına yerleştirme puan türünde  belirtilen başarı sıralamaları dâhilinde olan,(MF Puan Türleriİlk 30.000’e girenler (30.000 dahil)TM Puan Türleriİlk 15.000’e girenler (15.000 dahil)TS Puan Türleriİlk 10.000’e girenler (10.000 dahil)Dil Puan Türleriİlk 5.000’e girenler (5.000 dahil)YGS Puan Türleri İlk 10.000’e girenler (10.000 dahil)) ek olarak TYT puanı ile İlk 10.000’e girenler (10.000 dâhil) 'dir.
  • Çelikel Eğitim Vakfı diğer pek çok kurumun aksine yüksek miktardaki burs desteğinin yanısıra öğrencilere 4 senelik lisans eğitimleri süresince pek çok kişisel gelişim fırsatı sunuyor ve çeşitli alanlarda birbirinden değerli eğitmenlerden eğitimler almalarına olanak sağlıyor.
  • ÇEV bursundan yalnızca İstanbul'daki üniversitelerde okuyan ve gerekli koşulları sağlayan öğrenciler yararlanabilir.
Çelikel Eğitim Vakfı 2018 burs başvuruları 13 Eylül 2018 Perşembe günü saat 17.00'a kadar devam edecektir.

Çelikel Eğitim Vakfı ile ilgili daha detaylı bilgi edinmek için tıklayınız. 

Çelikel Eğitim Vakfı Instagram hesabına ulaşmak için tıklayınız.


2) Mersin Büyükşehir Belediyesi 


Mersin Büyükşehir Belediyesinin 1 sene boyunca 3-4 taksitle ödenecek olan 1000 TL tutarındaki burs desteğinden;


  • 2018 YKS sınavından aldığı puanla devlet üniversitelerinin en az dört yıllık bir bölümünü kazanmış olanlar,
  • Türkiye’de ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde yerleşik Vakıf (Özel) Üniversitelerini tam burslu (% 100) kazanmış (Şehit ve Gazi çocuklarında bursluluk oranı aranmaz) olanlar,
  • Ailesi Mersin sınırları içinde ikamet edenler, (anne veya babası ayrı olanlardan en az birisi Mersin’de ikamet edenler),
  • Kazandığı okula kaydını yaptıran öğrenciler yararlanabilir.
Başvuru yapacak öğrencilerin önce elektronik başvuru formunu doldurup, gerekli belgeleri eksiksiz şekilde forma eklemeleri ve başvuru yaptıktan sonra elde ettikleri elektronik kayıt numarası ile evraklarını aşağıdaki adreslere teslim etmeleri gerekmektedir.



  • Mersin Merkezde (Akdeniz, Toroslar, Yenişehir ve Mezitli) Yaşat İşhanı 2. Katta Bulunan Mersin Büyükşehir Belediyesi  Eğitim Kurs Merkezine,
  • Tarsus’ta Bağlar Mahallesi Mavi Bulvar No:75 de bulunan Mersin Büyükşehir Belediyesi  Eğitim Kurs Merkezine
  • Anamur’da Saray Mahallesi Bankalar Caddesinde bulunan Mersin Büyükşehir Belediyesi  Eğitim Kurs Merkezine
  • Diğer İlçelerimizde (Çamlıyayla, Erdemli, Silifke, Mut, Gülnar, Aydıncı ve Bozyazı) Muhtarlık İşleri Şube Müdürlüklerine teslim edeceklerdir.


         Mersin Büyükşehir Belediyesi Burs Başvuruları için son tarih 31 Ekim 2018'dir.

3) Hayat Sende Derneği


Hayat Sende Derneği Devlet koruması altında yetişen çocuk ve gençler ile korumadan ayrılan gençlere burs desteği sağlayan bir dernektir.

  • Her öğrenciye 9 ay boyunca ayda 200 TL olmak üzere yılda 2000 TL burs desteği sağlanır.
  • Burs desteği alan öğrencilerin çeşitli gönüllülük faaliyetlerine katılım sağlamasına yardımcı olunur.
Burs başvurusunda bulunabilmek için gerekli belgeler ve ayrıntılı bilgi için tıklayınız.
Burs başvurusu için son tarih 30 Eylül 2018'dir.

4) Millî Eğitim Vakfı


  • Millî Eğitim Vakfı, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokul, ortaokul ve lise ile ön lisans, lisans ve lisansüstü öğrenim gören başarılı ve maddi desteğe ihtiyacı olan öğrencilerden burs veya öğrenim yardımı almak isteyenlere burs veya öğrenim yardımı sağlamaktadır.
  • Yıllık burs süresi 12 aydır. Burs alan öğrenciye, burs alma şartları taşıdığı sürece, öğrenim süresi kadar burs verilmeye devam edilir. 
  • Millî Eğitim Vakfı, ‘Burs ve Öğrenim Yardımı Yönetmeliği’ gereği KYK burslarından yararlanan öğrenciler MEV Burslarından yararlanamamaktadır. KYK Kredisinden faydalanan öğrenciler MEV Burslarından yararlanabilir.
  • Burs verilecek öğrenci sayısı ile burs miktarı her yılın Eylül ayında Yönetim Kurulunca belirlenir. Burs başvuru formu ve gerekli bilgiler Vakıf web sayfasında yayınlanır.
Milli Eğitim Vakfı burs koşulları ve başvuru için gerekli belgeler hakkında detaylı bilgi almak, başvuru yapmak için tıklayınız.

5) Eti


ETİ mali imkânları sınırlı olan başarılı ve aşağıdaki bölümlerden herhangi birinde öğrenim görmekte öğrencilere, ‘Yüksek Öğrenim İhtiyaç’ bursu vermektedir. Bunlar:

Lisans

  1. Mühendislik Fakültelerinin; Makine, Endüstri, Elektrik, Elektronik, Elektrik-Elektronik, Bilgisayar, Gıda,
  2. Kimya ve İşletme Mühendisliği,
  3. Matematik ve Bilgisayar Bilimleri,
  4. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinin; İşletme, İktisat bölümleri, Çalışma Ekonomisi ve Endüstriyel İlişkiler,
  5. Tıp Fakülteleri,

Ön lisans (Yüksekokul)

  1. Elektrik,
  2. Elektronik,
  3. Makine,
  4. Endüstriyel Otomasyon,
  5. Besin Teknolojisi,
  6. Mekatronik,
  7. Muhasebe bölümleri
Burs ücretleri, kontenjan ve burs verilecek öğrenciler her yıl Yönetim Kurulu tarafından belirlenir. Bursu kazanan ve devamlılığı için gerekli koşulları yerine getiren öğrencilere, her öğrenim yılı için Ekim – Mayıs ayları arasında (Ekim ayında çift olmak suretiyle) 9 ay burs verilir. Verilen burs karşılıksız olup, geri ödeme veya hizmet yükümlülüğü içermemektedir.

ETİ Yükseköğrenim İhtiyaç Bursu için başvuruda bulunan adaylar ETİ Burs Yönetim Sistemi tarafından değerlendirilir ve kontenjan dahilinde en yüksek puanlara sahip öğrenciler, istenen belgeler ile birlikte mülakata davet edilir. ETİ Burs Başvuru formunda verdiği bilgileri belgeler ile uyumsuz bulunan adaylar mülakata alınmaz.
Mülakatlar 4 Ekim - 11 Ekim tarihleri arasında gerçekleşecek olup( Eskişehir-ETİ PLAZA) mülakat sonucu burs almaya hak kazanan öğrenciler internet adresinde yayınlanacak ve ETİ Sosyal Hizmetler Müdürlüğü'nce öğrencilere e-posta yoluyla duyurulacaktır.


Adaylık/Başvuru koşulları, başvuru için gerekli belgeler ve detaylı bilgi için .tıklayınız.

Son başvuru tarihi 15 Eylül 2018'dir.

Nisanur EL





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YURTTA KALACAKLAR İÇİN GEREKLİ EŞYALAR

Merhaba :) Sonunda şehir dışında okuyacak bir öğrencinin bilmesi gereken en önemli şeylerden olan "Yurt Valizinde Olması Gerekenler" yazısını yazabiliyorum.🙄 İnstagramdan  beni takip ediyorsanız belki biliyorsunuzdur, geçen hafta evde değildim, bu süreçte baya da uzun bir araba yolculuğu yaptım. Eve geldikten 2 gün sonra da İstanbul'a dönmem gerektiği için çok hızlı şekilde hazırlanmam gerekiyordu ve bu esnada mümkün olduğunca yanıma neler almam gerektiğini not etmeye çalıştım ki sizinle de buradan paylaşabileyim :) Eğer hâla üniversite valizinizi hazırlamadıysanız bu yazının yardımcı olabileceğini düşünüyorum. Hadi başlayalım o zamann💃 ⏩   Şahsi önerilerimi atlayıp doğrudan alınması gerekenler listesini okumak için yazının en sonuna gidebilirsiniz !  (Ama bence tamamını okuyun, çok güzel öneriler verdim çünkü 😂)⏪   1) KIYAFETLER ! "Tabi ki de yanımıza kıyafetlerimizi almamız lazım, bunu söylemene gerek mi var Nisa?" diyorsunuzdur eminim şu an

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜ NASIL KAZANDIM ?

Merhabaa 🙌 Beni instagramdan düzenli takip ediyor ve blogtaki yazılarımı okuyorsanız, geçen seneden beri üniversite sınavı&sınava hazırlık sürecim le ilgili bol bol paylaşım yaptığımı biliyorsunuzdur. Halihazırdaki paylaşımlarıma rağmen İnstagram'dan hala en çok gelen sorular  "Sınava Nasıl Çalıştın ? / Psikolojiyi Nasıl Kazandın ? " soruları. Bu nedenle, şu an da sınava hazırlananlar için bir kez daha sınava hazırlık sürecimle ilgili soruları yanıtlamak ve önemli gördüğüm noktaları ile " İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü "nü nasıl kazandığımı anlatmak istedim. Biliyorsunuz ki bu sene sınav sisteminde değişikliğe gidildi ve sizler ygs&lys formatından daha farklı bir sınav ile üniversiteye yerleşeceksiniz. Ben İstanbul Üniversitesi Psikoloji bölümüne ygs&lys sınavları ile yerleştiğim için bu yazıyı sınav sistemine pek girmeden, daha çok dersler üzerinde durarak yazmaya çalışacağım :) 🔼Bu yazımda diğerlerinden farklı olarak madde mad

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ MEZUNU NERELERDE ÇALIŞABİLİR ? / NE KADAR PARA KAZANABİLİR ?

Merhaba Herkesee 🙌🙌🙌 Aylardır yazmak istediğim ve sizin de en çok istediğiniz yazılardan birisi olan "Psikoloji mezunları nerelerde çalışabilir ? Ne kadar maaş alır ? " yazısını sonunda yazıyorum.💃 Bu konu çok merak edilen bir konu olmasının yanında maalesef net bilgiye kolay kolay ulaşılabilecek bir konu değil.Bunun sebebi de psikolojinin gerçekten çok geniş ve hemen hemen her alanla bağlantılı bir bilim dalı olması. Bence Psikoloji mezunu birinin nerelerde çalışabileceğinden önce "psikolojinin alt dallarını" şöyle bir hatırlayalım çünkü çalışma alanları doğrudan bununla ilgili. Psikolojinin Alt Dallarından Bazıları ; ➤Klinik Psikoloji ➤Gelişim Psikolojisi ➤Endüstri ve Örgüt Psikolojisi ➤Fizyolojik Psikoloji ➤Deneysel Psikoloji ➤Sosyal Psikoloji ➤Adli Psikoloji ➤Sağlık Psikolojisi ➤Trafik Psikolojisi ➤Spor Psikolojisi ... (Psikolojinin alt dallarıyla ilgili ayrıntılı bilgi için "PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ HAKKINDA" isimli yazıma bakabilir