Ana içeriğe atla

ÖZYEĞİN ÜNİVERSİTESİNDE PSİKOLOJİ OKUMANIN OLUMLU&OLUMSUZ YÖNLERİ





Merhabaa :)))

Biliyorsunuz, bir süredir farklı üniversitelerde Psikoloji bölümü okumanın olumlu&olumsuz yönlerini o üniversitede okuyan öğrencilerin ağzından dinlediğimiz bir yazı dizimiz var :) Bugün de yeni yazımız, Özyeğin Üniversitesi Psikoloji bölümü 1. sınıf öğrencisi Mahmut Sami Gürdal'dan geliyor. :))

Mahmut Sami, henüz 1. sınıfta olmasına rağmen o kadar bilinçli tercih yapmış ki ben yazıyı okurken çok şaşırdım ve mutlu oldum açıkçası :)) Çünkü pek çok öğrenci, bırakın okuyacağı üniversitenin sahip olduğu olanakları araştırmayı, okuyacakları bölüm hakkında bile detaylı bilgi edinmeden yerleşiyorlar ne yazık ki.

Neyse ki Mahmut Sami bunun tam aksine; kafasında soru işareti kalmadan, alana ve okuluna hakim bir şekilde tercih yapmış ve bugün de tüm bildiklerini bizimle paylaşıyor.😇

Şimdi sizi onun yazısı ile baş başa bırakıyorum :)) Hepinize keyifli okumalarr :)))



Merhaba,

Ben Özyeğin Üniversitesi Psikoloji Bölümü öğrencisi Mahmut Sami.

Şu an birinci sınıftayım ancak bir yıl İngilizce hazırlık öğrenimi gördüğüm için okuldaki ikinci senemdeyim. Bölümümü de okulumu da isteyerek seçtiğimi en başta belirmeyi faydalı görüyorum (her ikisi de tercih listemde birinci sıradaydı😊😊).

Okulumun öğretim dili İngilizce olduğu için ilk olarak okulumdaki hazırlık sınıfı öğretimine
değinmek istiyorum;

Hazırlık sınıfı üç kurdan oluşuyor: A2, B1 ve B2. Her kurda seviyeye göre gerekli olan okuma, dinleme, yazma ve dil bilgisi yetenekleri öğrencilere kazandırılmaya çalışılıyor ve ara sınav ve kur bitirme sınavlarında bu yetenekleri ne kadar kazandığınız ölçülüp aynı kuru tekrar etmeniz gerektiği veya bir üst kura geçmeniz gerektiği tespit ediliyor.
Bütün kurları bitirdikten sonra da okulumuzun hazırlık atlama sınavı olan TRACE’e girmeye
hak kazanıyorsunuz. Hazırlık sınıfında derslerin yanında öğrenciler konuşma, yazma, sinema kulüpleri gibi çeşitli açılardan da destekleniyor.

Okuluma başlamadan önce hazırlık sınıfıyla ilgili internette oldukça korkutucu şeyler okumuştum; "çok zor, bir yılda bitirmek imkânsız vs".
Ancak şunu söylemeliyim ki hazırlık sınıfına A2 (başlangıç) seviyesinden başlayıp hiçbir
kuru tekrar etmeden bir yılda hazırlık sınıfına noktayı koydum.
A2’den başlayıp B2’ye gelmek ve bitirmek gerçekten de hiç kolay bir iş değil ve bunu hocalarımız da kabul ediyorlar.
Ancak düzenli çalışmayla hiçbir şey imkânsız değil 😊.

Hazırlık sınıfıyla ilgili yazacaklarımı sonlandırırken son olarak şundan bahsetmek istiyorum: Özyeğin Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu uluslararası bir akreditasyon kurumu olan “Eaquals” tarafından akredite edilmiştir ve bu anlamda Türkiye’de bir ilke imza atmıştır.

Hazırlıktan sonra gelelim Psikoloji bölümüne. Bölümümüzün ders programı öğrenciler
açısından oldukça verimli buluyorum.

İlk yıldan Psikoloji bölümünün alt disiplinleriyle ilgili dersler yerine, alt disiplin derslerinin temelini oluşturacak dersler veriliyor. Psikolojinin alt alanlarıyla ilgili dersler ilerleyen yıllarda veriliyor. Bölümümüzde seçmeli ders yelpazesi de oldukça geniş. Ders planını ve dersleri detaylı incelemek isteyen olursa eğer bölümümüzün web sayfasını ziyaret edebilir.

Bölüm derslerinin yanında havuz dersleri de öğrencilerin dünyaya bakış açılarını
değiştirecek şekilde planlanmış. Örnek vermek gerekirse, lisans İngilizce derslerinin teması
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Gelişme Hedefleri. Türk Dili ve Edebiyatı dersinde ise
safsataları öğreniyoruz ve eleştirel yazı okumaya yönünde öğrenim görüyoruz.

Bölümümüzün Öğretim Görevlilerine gelirsek eğer sadece birkaç alandan ziyade farklı
alanlarda (Gelişim Psikolojisi, Bilişsel Psikoloji, Klinik Psikoloji, Endüstri ve Örgüt Psikolojisi,
Spor Psikolojisi, Sosyal Psikoloji, Çift ve Aile Terapisi) uzmanlaşmış hocalarımız var. Bu
alanların yanında Adli Psikoloji ve Müzik Terapisi gibi diğer alanlarda da ders veren yarı
zamanlı hocalarımız var. Ayrıca hocalarımızın neredeyse tamamı lisansüstü eğitimini
yurt dışında tamamlamış kişiler.

Okulumuz Psikoloji lisans programı Türk Psikologlar Derneği (TPD) tarafından akredite
edilmiştir. Ayrıca okulumuz Çift ve Aile Terapisi yüksek lisans programı Uluslararası Aile
Terapisi Derneği tarafından Türkiye’deki ilk ileri akreditasyon belgesi almaya hak kazanan
program olmuştur.

Okulumuzun eğitim dili 100% İngilizce. Başta göz korkutucu olabiliyor ama şu bir gerçek ki
bu alanda bir şeyler yapmak istiyorsanız İngilizce olmazsa olmazlardan biri.
Ulaşabileceğiniz akademik makalelerin 95%’den fazlası İngilizce yazılıyor. Bundan dolayı günlük İngilizceyi daha sonra bir şekilde öğrenseniz bile İngilizce terminolojiye hakim olmak zorundasınız. İngilizce okuma konusundaki tecrübelerime aşağıda yer vereceğim 😊.

Biraz da kendi tecrübelerimden bahsetmek istiyorum😊;

Hocalarımız, öğrencilere bir şey öğretme ve öğrencilerin akademik gelişimlerine katkıda bulunma konusunda oldukça istekliler.
Lisans hayatımın henüz ilk döneminde, hiçbir akademik birikimim olmamasına rağmen, bir hocamın araştırmasında yer alma fırsatı bile buldum. Ayrıca hocalarımız iletişime de oldukça açıklar. Henüz bölümde birinci senem ancak hocalarımla gerek ofislerinde gerek ofis dışında iletişim kurmakta hiçbir sıkıntı çekmediğimi belirtmek isterim, bu kesinlikle tercih yaparken dikkat edilmesi gereken  noktalardan bir tanesi👌.

Hazırlıktan sonra -bölümdeki- İngilizceye değinecek olursak eğer ilk başlarda normal olarak
zorlandım. Zaten yeni bir bilim dalını öğrenmeye başlarken anadilimde de olsa zorlanacağımı
düşünüyorum. İşin işine yabancı bir dil gelince zorluk bir tık attı tabi ki. Ancak haftalar
ilerledikçe daha çok alıştım ve şu an bu yazıyı yazarken bile İngilizce ders işlemeye iyice hâkim olduğumu düşünüyorum.

Dil öğrenmek bir süreç, her şey bir anda olmayacak ancak gerekli çalışma ve zamanla birlikte her şey normalleşiyor. Ek olarak şunu da belirtmeliyim ki yazma ödevimiz oldukça çok. Bir süre sonra İngilizce yazmaya o kadar alışıyorsunuz ki Türkçe yazmak sizi zorlayabiliyor. Kendimden biliyorum. 😅

Hazır bu kadar yazmışken okul imkanlarından bahsetmemek olmaz herhalde .👇

Kampüs içinde altı tane yurt bulunmaktadır. Şehir dışından veya İstanbul içinde okula uzak
bir konumda oturan öğrenciler için gerçekten de en önemli fırsatlardan birisi.

Öğrenci kulüplerimiz gerçekten de öğrencilerin kontrolünde ve aktif olarak çalışıyorlar. Okul
sektörle öğrencileri bir araya getiren çeşitli etkinlikler gerçekleştiriyor. Bunlardan bir tanesi
de bu hafta gerçekleşen Sectoral Orienteering haftası.

Kültür-sanat faaliyetlerine önem veriliyor. Geçtiğimiz aralık ayında okulumuzda Fazıl Say’ı ağırladık ve kendileri tarafından güzel bir dinleti gerçekleştirildi.

Geçtiğimiz yıl Chill@OzU etkinliğinde çeşitli Türk sanatçılarının yanında Oscar and the Wolf grubunu okulumuzda ağırladık.

Okulumuz öğrencilere kredili ve kredisiz staj imkanları ve yurtdışı staj imkânı sunmakta.
Bölümümüzde staj zorunluluğu olmamasına rağmen akademik durumu iyi olan öğrencilere
Özel Fransız Lape Hastanesinde staj ayarlanıyor.

Okul birimlerinde öğrencilerin ders programına uygun şekilde öğrencilere kısmi zamanlı
çalışma imkânı sunuluyor.

Öğrencilere spor anlamında da ciddi imkanlar sunuluyor. Kampüsümüzde spor merkezi ve
futbol, basketbol, tenis ve plaj voleybolu sahaları mevcut.

Ortam konusu biraz değişik. Genel olarak insanlarla iletişim konusunda pek bir sıkıntı
çekmedim. Ancak bölümümüzde bir alt disiplinde uzmanlaşma isteği çok fazla olduğu ve
buna bağlı olarak da yüksek lisans yapma isteği fazla olduğu için bölümü okurken rekabet
ortamını hissetmeniz muhtemel. Durumu şöyle daha iyi açıklayabilirim: işletme bölümünde
okuyup Psikoloji'de ÇAP yapan bir arkadaşım iki bölümün öğrenci profillerinin farklı olduğunu
belirtmişti. İşletme'de rahat bir atmosfer olmasına karşılık Psikoloji'de öğrencilerin çok daha
hırslı olduğunu belirtmişti.

Okulun konumuna gelecek olursak eğer bir tık şehir merkezinden uzak kalıyor. Ancak bu
uzaklık büyük bir kampüs ve İstanbul’un yoğunluğunun aksine ormana karşı ders işleme gibi
avantajları da beraberinde getiriyor.

Ulaşım ise o kadar büyük dert değil. Kampüs Şile otoyoluna yakın olduğu için okul servisleriyle Altunizade’ye gitmek 30-40 dakika arası sürüyor. Bu süreyi de İstanbul şartlarında değerlendirirsek çok uzun bir zaman dilimi değil.

Okulumuzun prestijine gelirsek eğer halk tarafından fazla bilinen bir üniversite değil. Ancak
okulda geçirdiğim bir buçuk yıllık süreçte şunu gördüm ki iş dünyasında tanınan ve prestije
sahip olan bir üniversite. Bir gün metrobüste tanıştığım bir Mühendis Bey'le aramda geçen kısa
bir diyalogta bunu fark ettim (tabi ki bu örneklerden sadece bir tanesi 😊).

2017 – 2018 akademik yılında bölümümüz ve öğrenci kulübümüz tarafından gerçekleştirilen
faaliyetleri linke tıklayarak inceleyebilirsiniz: https://goo.gl/yrrhv6

Aklıma gelenleri elimden geldiğince ifade etmeye çalıştım. Tercih yapacak veya yatay geçiş
yapacak arkadaşlara şimdiden kolaylıklar ve başarılar diliyorum.

Mahmut Sami GÜRDAL


Mahmut Sami'ye bu güzel, ayrıntılı yazısından dolayı çok teşekkür ediyorum. Sayesinde Özyeğin Üniversitesi Psikoloji bölümü hakkında çok detaylı şekilde bilgi edinmiş olduk :)))

Mahmut Sami'nin Instagram hesabına buradan ulaşabilir ve sorunuz varsa sorabilirsiniz :)) seve seve yardımcı olacağını söyledi :))

Eğer siz de çeşitli üniversitelerin Psikoloji bölümlerinde okuyorsanız ve benimle bu tarz bir içerik hazırlayarak okulunuz ve bölümünüzle ilgili bilgi vermek isterseniz bu yazının altına yorum bırakmanız ya da mail adresim aracılığı ile benimle iletişime geçmeniz yeterli :)))

Kendinize çok iyi bakın, bir sonraki yazıda görüşmek üzere :))))

 - Bana Ulaşmak İçin-


-Diğer Yazılarım-



Yorumlar

  1. İstanbul Ticaret Üniversitesini yaparsan çok sevinirim. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) İstanbul Ticaret Üniversitesinde okuyan birisine ulaşma şansım olursa muhakkak yapacağım :))

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

YURTTA KALACAKLAR İÇİN GEREKLİ EŞYALAR

Merhaba :) Sonunda şehir dışında okuyacak bir öğrencinin bilmesi gereken en önemli şeylerden olan "Yurt Valizinde Olması Gerekenler" yazısını yazabiliyorum.🙄 İnstagramdan  beni takip ediyorsanız belki biliyorsunuzdur, geçen hafta evde değildim, bu süreçte baya da uzun bir araba yolculuğu yaptım. Eve geldikten 2 gün sonra da İstanbul'a dönmem gerektiği için çok hızlı şekilde hazırlanmam gerekiyordu ve bu esnada mümkün olduğunca yanıma neler almam gerektiğini not etmeye çalıştım ki sizinle de buradan paylaşabileyim :) Eğer hâla üniversite valizinizi hazırlamadıysanız bu yazının yardımcı olabileceğini düşünüyorum. Hadi başlayalım o zamann💃 ⏩   Şahsi önerilerimi atlayıp doğrudan alınması gerekenler listesini okumak için yazının en sonuna gidebilirsiniz !  (Ama bence tamamını okuyun, çok güzel öneriler verdim çünkü 😂)⏪   1) KIYAFETLER ! "Tabi ki de yanımıza kıyafetlerimizi almamız lazım, bunu söylemene gerek mi var Nisa?" diyorsunuzdur eminim şu an

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜ NASIL KAZANDIM ?

Merhabaa 🙌 Beni instagramdan düzenli takip ediyor ve blogtaki yazılarımı okuyorsanız, geçen seneden beri üniversite sınavı&sınava hazırlık sürecim le ilgili bol bol paylaşım yaptığımı biliyorsunuzdur. Halihazırdaki paylaşımlarıma rağmen İnstagram'dan hala en çok gelen sorular  "Sınava Nasıl Çalıştın ? / Psikolojiyi Nasıl Kazandın ? " soruları. Bu nedenle, şu an da sınava hazırlananlar için bir kez daha sınava hazırlık sürecimle ilgili soruları yanıtlamak ve önemli gördüğüm noktaları ile " İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü "nü nasıl kazandığımı anlatmak istedim. Biliyorsunuz ki bu sene sınav sisteminde değişikliğe gidildi ve sizler ygs&lys formatından daha farklı bir sınav ile üniversiteye yerleşeceksiniz. Ben İstanbul Üniversitesi Psikoloji bölümüne ygs&lys sınavları ile yerleştiğim için bu yazıyı sınav sistemine pek girmeden, daha çok dersler üzerinde durarak yazmaya çalışacağım :) 🔼Bu yazımda diğerlerinden farklı olarak madde mad

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ MEZUNU NERELERDE ÇALIŞABİLİR ? / NE KADAR PARA KAZANABİLİR ?

Merhaba Herkesee 🙌🙌🙌 Aylardır yazmak istediğim ve sizin de en çok istediğiniz yazılardan birisi olan "Psikoloji mezunları nerelerde çalışabilir ? Ne kadar maaş alır ? " yazısını sonunda yazıyorum.💃 Bu konu çok merak edilen bir konu olmasının yanında maalesef net bilgiye kolay kolay ulaşılabilecek bir konu değil.Bunun sebebi de psikolojinin gerçekten çok geniş ve hemen hemen her alanla bağlantılı bir bilim dalı olması. Bence Psikoloji mezunu birinin nerelerde çalışabileceğinden önce "psikolojinin alt dallarını" şöyle bir hatırlayalım çünkü çalışma alanları doğrudan bununla ilgili. Psikolojinin Alt Dallarından Bazıları ; ➤Klinik Psikoloji ➤Gelişim Psikolojisi ➤Endüstri ve Örgüt Psikolojisi ➤Fizyolojik Psikoloji ➤Deneysel Psikoloji ➤Sosyal Psikoloji ➤Adli Psikoloji ➤Sağlık Psikolojisi ➤Trafik Psikolojisi ➤Spor Psikolojisi ... (Psikolojinin alt dallarıyla ilgili ayrıntılı bilgi için "PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ HAKKINDA" isimli yazıma bakabilir