Ana içeriğe atla

KYK'DA KALACAK OLANLARIN BİLMESİ GEREKEN HER ŞEY!

Videoyu izlemek isterseniz:




 Merhaba,

2016-2020 yılları arasında 3,5 sene boyunca İstanbul'da KYK'da kaldım, son dönemimde de eve çıktım sonra da pandemi oldu :)

İstanbul'u kazanmak benim en büyük hayalimdi ama benimle birlikte ablam da üniversite okuyordu ve yalnızca babam çalışıyordu, yani İstanbul gibi bir şehirde KYK'da kalmaktan başka şansım yoktu, bu nedenle "inşallah çıkar" diye dualar ederek KYK başvurusunda bulundum ve çıktı.

Ama KYK'nın ne olduğu, beni nelerin beklediği ile ilgili hiçbir fikrim yoktu, işte siz bunu yaşamayın diye sizinle 3,5 senelik KYK tecrübelerimi paylaşacağım.

1- Öncelikle orta ya da dar gelirli bir aileden geliyorsanız ve KYK çıktıysa, çok şanlısınız. Çünkü belki de diğer arkadaşlarınızın her ay sadece elektrik faturasına ödediği kadar para ödeyerek üniversite hayatınız boyunca yurtta kalacaksınız. Bu nedenle KYK'dan sıkıldığınızda, bunaldığınızda sık sık bunu aklınıza getirmeye çalışın. Bu altın kural.

2- KYK insanları tanımak için çok güzel bir fırsat olabilir, bunu iyi değerlendirmeye çalışın çünkü temizlik hastası olan birisi ile tırnaklarını odanın içine kesen ve bunu gayet normal karşılayan birisini aynı odada kalırken görebilirsiniz.

Şimdi yavaş yavaş KYK ile ilgili en çok merak edilenleri yanıtlamaya başlayabilirim:

1- Yurt Ücretleri:

Yurt ücretleri her sene artıyor, bu nedenle kesin bir şey söyleyemem. Ben kalırken yanlış hatırlamıyorsam 250-300 tl civarında bir ödeme yapıyorduk en son. İlk ödemenizde sizden aylık ödeme miktarı kadar bir depozito da alıyorlar ama bunu eğer hiçbir eşyaya zarar vermezseniz geri ayrılırken size veriyorlar bu parayı merak etmeyin.

Bu arada tüm KYK'ların ücretleri aynı değil, bazıları tam KYK bazıları yarı özel olabiliyor. Yarı özellerin koşulları daha iyi genelde, onlar biraz daha pahalı.

Ve bu ücrete internet, elektrik, su, çamaşır (bi ara bizim yurtta çamaşır ücretli olmuştu ama sonra değişti), yemek... hepsi dahil.

2- Odalar Kaç Kişilik: 

Bu da yine yurttan yurda değişiyor. Zaten KYK'da kalan öğrenciler genelde daha az kişili yurtlarda kalanlara özenirler. Bazı yurtlar 2, bazıları 3 bazıları 4 (benimki de 4'tü) bazıları 6 kişilik oluyor. 6'dan sonrası da yoktur diye tahmin ediyorum...

3- Giriş Çıkış Saatleri: 

Evet, KYK'da kalırken öyle kafanıza göre girip çıkamıyorsunuz maalesef. Benim yurdumda sabah saat 6.00'dan önce yurttan çıkmak ve akşam 11'den sonra yurda girmek yasaktı. Sadece Ramazan ayında teravih namazı kılanlar için 12'ye çekmişlerdi giriş saatini... Girerken ve çıkarken ya imza atıyorsunuz ya da parmak izi veriyorsunuz.

Diyelim ki sabah 5'te uçağınız var, o zaman ne yapacaksınız. Yurt Müdürüne gidip onu ikna edip dilekçe yazarsanız esnetilebiliyor, ben birkaç kez böyle yaptım. Bir defada akşam 9'da başlayacak bir tiyatro için izin istemiştim sanırım karşıdaydı çünkü, idare anlayışlıysa böyle durumlarda problem yaşamazsınız. Mesela bizim Müdüremiz çok tatlıydı ama Müdür Yardımcısını kimse sevmezdi...

4- Yurt Yemekleri Nasıl?

:) :) :)

Pek konuşmak istemediğim bi konu aslında...

Neyse, şansınıza bağlı. Ben biri tam biri yarı özel 2 KYK deneyimledim, ikisi de çok kötüydü. Çok ağır, hep aynı yemekler var, pek vejeteryan seçenek yok... ama mesela Ankara'da KYK'da kalan arkadaşım sevdiğini söylüyordu. 

Burada neyseki şöyle bir güzellik var. Yemek ücretleri sabah ve akşam için belli bir miktar olarak belirleniyor ve siz o miktarı isterseniz kantin kısmından yoğurt, meyve suyu vs.de alarak kullanabiliyorsunuz. Ya da tost fişi vs olarak da kullanabiliyorsunuz. Yani aç kalmazsınız korkunuz olmasın ama asla annenizin yemekleri gibi olmayacak...

5- Yurtta İnternet Var Mı?

:) :) :) 

Yurtta kaldığım süre içerisinde YouTube'un derinliklerini çok iyi keşfetmiştim mesela YouTube'da çok güzel dizi ve filmler, belgeseller varmış aslında bunu biliyor muydunuz? :)

Çünkü YouTube dışında bir yere giremiyordum. :)

Sabah saatlerinde internet iyi oluyordu bazen o saatlerde Netflix'ten dizi falan indirip hafta boyunca onları izliyordum. Yani bir şekilde idare edersiniz ama sizi delirteceği zamanlar da çok olacaktır internetin :)

6- Ders Çalışma Yerleri Var mı?

Bazı yurtlarda odalarda çalışma masası var ama odada çalışmak çok zor, biri oje sürüyor, biri annesiyle telefonda konuşuyor... odaklanamazsınız. Etüt odaları var, konforlu değiller (her yurtta böyle değil bu arada)

Ben genelde sesli çalışarak anlarım bu nedenle çalışmak için ütü odalarını tercih ediyordum çünkü boş oluyordu, ütü masalarının üzeri fena olmuyor ders çalışmak için :) ama sonra güzel sanatlarda okuyan bi kız da keşfetti orayı ve enstrüman çalışmaya başladı, yani her yerde çalıştım diyebilirim... etütler, bahçe, merdiven, aşağıda spor salonuna benzeyen bi yer vardı orada... Her yerde çalışmayı öğrendim...

Ama sakın gözünüz korkmasın KYK'da kalıp da 3.90 ortalama yapan çok arkadaşım oldu, isteyen zor da olsa başarıyor...

7- Temizliği Kendimiz Mi Yapıyoruz? 

Hayır, temizlikle ilgilenen ablalar vardı onlar geliyor her gün odayı süpürüp gidiyorlar ama detaylı bir temizlik beklemeyin, zaten KYK'da kalmak demek sınırlarınızı esnetebildiğiniz kadar esnetmeniz demektir...

Çamaşır için de çamaşırhaneler var, sabah açıldığı saatte önünde uzuun bir kuyruk olur kendi deterjanınız ile gider makineye koyarsınız, bittikten sonra 3 dakika bile gecikseniz görevli abla ya da sırada bekleyenler hiç acımadan çıkarıp kenara bırakır çamaşırlarınızı, gecikmeyin :)

Çamaşırlar için her katta askılıklar vardı, getirip onlara asıyorduk yani odada falan değil, ortak bi askılık. hatta bir keresinde benim bir tişörtüm kaybolmuştu oradan, böyle düz bir tişört falan değil, yakasında, kollarında falan detaylar olan bi tişört, ben bunu aylarca bulamadım hatta vazgeçmiştim artık sonra bir gün tesadüfen koridordan geçerken bir baktım askılıkta yıkanmış çamaşırların içinde duruyor. Yani başka bi kız bunu almış birkaç ay giymiş sonra yıkayıp kendi çamaşırlarıyla beraber asmış oraya emin olmak için gittim baktım bedeni falan filan benim tişört aldım oradan, şu an dolabımda duruyor :) yani hiç tanımadığım bi kızla birkaç ay ortak kullandık :) KYK'da böyle şeyler olabiliyor :)

8- Su ısıtıcısı yasak mı? 

Diyelim ki gece saat 1 ve canınız kahve çekti, kantinden alamazsınız çünkü kapalı ama idareye göre su ısıtıcısı kahve makinası vs yasak. :)

Bir kere saat 11'de ben tam türk kahvesi yaparken memurlar odaya girip arama yapmıştı, makinam gitmişti :)

Merak etmeyin her odada olur bir makina mutlaka ama gizli olur, çok ortada bırakmayın.

Öyle elektrikli ocak falan filan da kesinlikle yasak.

9- Hırsızlık Oluyor Mu? 

Benim tişört olayı dışında başıma gelmedi ama hep dedikodu duydum açıkçası, makyaj malzemelerinin çalındığını falan iddia eden kişiler vardı, yurdun içinde kamera yasak olduğu için temkinli olmakta fayda var, telefonunuzu bilgisayarınızı falan sakın ortalıkta bırakmayın, 1000- 2000 kişilik yurtta assla bulamazsınız...

10- AYRICA;

Evet, yurtta kalan insanlar Türkiye'nin dört bir yanından kalkıp geliyor. Kimisi 9 kardeş, kimisi el bebek gül bebek büyümüş ailesinin tek çocuğu bir insan. Bu insanların tabi ki farklılıkları olacak ama lütfen şunlara özellikle dikkat edin:

- Temizlik!!! çok çok çoook hassas bir konu, lütfen hem kendi temizliğinize dikkat edin hem de ortak kullanım alanlarını insan gibi kullanın, bu gözler 3,5 sene boyunca neler gördü, detay vermek istemiyorum...

- Nolur sessiz olun, artık evinizde değilsiniz, kimse sizin sevgilinizle ya da yengenizle olan konuşmalarınızı dinlemek zorunda değil, odada ya da koridorda telefonla konuşmayın hele ki saat 10'dan sonra nolur gidin bahçede falan fısır fısır konuşun... baş ağrısıyla saat 10'da yatağa girip de 15 dakika sonra bi kızın telefonda bağırma sesiyle irkilerek uyandığım çok oldu

- Oda arkadaşlarınızın eşyalarını asla asla izinsiz kullanmayın. Kimse sizinle herhangi bir şeyini paylaşmaya mecbur değil. Hele bir de izinsiz alıyorsanız, kavga sebebi...

- Sigara kullanıyorsanız sakın odada sigara içmek gibi bir saygısızlık yapmayın, zaten yasak ama yapanlar vardı, onlar yüzünden günde 5 kez yangın alarmı çalıyordu panik atak olmuştuk artık hepimiz...

- Çalışanlara karşı kibar olun, yani zaten en küçüğünüz 18 yaşına gelmiş bunu biliyorsunuzdur ama ne terbiyesiz insanlar var ben hayret ediyordum, o insanlar sizin yaşam alanınızı temizliyor, yemeğinizi yapıyor. Bi selam verseniz, kolay gelsin deseniz çok olmaz bence...

- Öğrenci işleri hep mutsuz, hep kızgındır. Bireysel algılayıp da canınızı sıkmayın, sadece size değil, herkese kendini değersizmiş gibi hissediyor ve karşılarındakinin üniversite çağına gelmiş bir birey olduğunu unutuyorlar, çünkü mutsuzlar :) 


Sizin varsa başka öneriniz yorumlara yazın lütfen.

Kendinize çok iyi bakınn :))

Nisanur El

 
 - Bana Ulaşmak İçin-

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YURTTA KALACAKLAR İÇİN GEREKLİ EŞYALAR

Merhaba :) Sonunda şehir dışında okuyacak bir öğrencinin bilmesi gereken en önemli şeylerden olan "Yurt Valizinde Olması Gerekenler" yazısını yazabiliyorum.🙄 İnstagramdan  beni takip ediyorsanız belki biliyorsunuzdur, geçen hafta evde değildim, bu süreçte baya da uzun bir araba yolculuğu yaptım. Eve geldikten 2 gün sonra da İstanbul'a dönmem gerektiği için çok hızlı şekilde hazırlanmam gerekiyordu ve bu esnada mümkün olduğunca yanıma neler almam gerektiğini not etmeye çalıştım ki sizinle de buradan paylaşabileyim :) Eğer hâla üniversite valizinizi hazırlamadıysanız bu yazının yardımcı olabileceğini düşünüyorum. Hadi başlayalım o zamann💃 ⏩   Şahsi önerilerimi atlayıp doğrudan alınması gerekenler listesini okumak için yazının en sonuna gidebilirsiniz !  (Ama bence tamamını okuyun, çok güzel öneriler verdim çünkü 😂)⏪   1) KIYAFETLER ! "Tabi ki de yanımıza kıyafetlerimizi almamız lazım, bunu söylemene gerek mi var Nisa?" diyorsunuzdur eminim şu an

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜ NASIL KAZANDIM ?

Merhabaa 🙌 Beni instagramdan düzenli takip ediyor ve blogtaki yazılarımı okuyorsanız, geçen seneden beri üniversite sınavı&sınava hazırlık sürecim le ilgili bol bol paylaşım yaptığımı biliyorsunuzdur. Halihazırdaki paylaşımlarıma rağmen İnstagram'dan hala en çok gelen sorular  "Sınava Nasıl Çalıştın ? / Psikolojiyi Nasıl Kazandın ? " soruları. Bu nedenle, şu an da sınava hazırlananlar için bir kez daha sınava hazırlık sürecimle ilgili soruları yanıtlamak ve önemli gördüğüm noktaları ile " İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü "nü nasıl kazandığımı anlatmak istedim. Biliyorsunuz ki bu sene sınav sisteminde değişikliğe gidildi ve sizler ygs&lys formatından daha farklı bir sınav ile üniversiteye yerleşeceksiniz. Ben İstanbul Üniversitesi Psikoloji bölümüne ygs&lys sınavları ile yerleştiğim için bu yazıyı sınav sistemine pek girmeden, daha çok dersler üzerinde durarak yazmaya çalışacağım :) 🔼Bu yazımda diğerlerinden farklı olarak madde mad

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ MEZUNU NERELERDE ÇALIŞABİLİR ? / NE KADAR PARA KAZANABİLİR ?

Merhaba Herkesee 🙌🙌🙌 Aylardır yazmak istediğim ve sizin de en çok istediğiniz yazılardan birisi olan "Psikoloji mezunları nerelerde çalışabilir ? Ne kadar maaş alır ? " yazısını sonunda yazıyorum.💃 Bu konu çok merak edilen bir konu olmasının yanında maalesef net bilgiye kolay kolay ulaşılabilecek bir konu değil.Bunun sebebi de psikolojinin gerçekten çok geniş ve hemen hemen her alanla bağlantılı bir bilim dalı olması. Bence Psikoloji mezunu birinin nerelerde çalışabileceğinden önce "psikolojinin alt dallarını" şöyle bir hatırlayalım çünkü çalışma alanları doğrudan bununla ilgili. Psikolojinin Alt Dallarından Bazıları ; ➤Klinik Psikoloji ➤Gelişim Psikolojisi ➤Endüstri ve Örgüt Psikolojisi ➤Fizyolojik Psikoloji ➤Deneysel Psikoloji ➤Sosyal Psikoloji ➤Adli Psikoloji ➤Sağlık Psikolojisi ➤Trafik Psikolojisi ➤Spor Psikolojisi ... (Psikolojinin alt dallarıyla ilgili ayrıntılı bilgi için "PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ HAKKINDA" isimli yazıma bakabilir