Ana içeriğe atla

PSİKOLOJİDE OKURKEN 3.5/4.00 (88/100) ÜSTÜ ORTALAMA YAPMAK


Herkese merhaba!

Bugün size, 4 üzerinden nasıl 3.5+ ortalama yapılır bundan bahsedeceğim.

Öncelikle şunu söylemek istiyorum. Ben İstanbul Üniversitesi Psikoloji bölümünden 3.53/ 4.00 ortalama ile mezun oldum ve benden çok daha iyi ortalaması olan onlarca arkadaşım vardı. (3.99 olan bile var...) Bu yazıda size hem kendi çalışma yöntemlerimden hem de 4'e yakın ortalama ile mezun olan arkadaşlarımın nasıl çalıştığından bahsedeceğim.

Şu bir gerçek ki üniversitede ortalama önemli. Eğer psikoloji okuyorsanız daha da önemli. Çünkü biz yüksek lisansın önemsendiği bir bölümde okuyoruz ve bu bölümde okuyan öğrencilerin not ortalamaları gerçekten çok yüksek. Yani bu şu anlama geliyor. Mezun olup da yüksek lisans başvurduğunuz zaman muhtemelen rakipleriniz not ortalamaları 3.80- 3.90 olan kişiler olacak bu nedenle sizin de ortalamanızı olabildiğince yüksek tutmanız lazım. Zaten pek çok okulunda yüksek lisans başvuru koşullarından birisi 3 üzeri ortalamaya sahip olmak. 

Size hemen çok kısaca üniversitede nasıl bir öğrenci olduğumdan bahsetmek istiyorum: 

Ben üniversitede okurken hiçbir zaman ortalamamı çok önemsemedim. Hep "3'ün üzerinde olsun yeter" düşüncesi ile hareket ediyordum. Bu nedenle de hiç kendini dersler konusunda çok fazla kasan bir öğrenci olmadım. Benim için her zaman okul dışında yaptıklarım daha öncelikliydi zaten bu nedenle de 1. ve 2. sınıfta sınav haftalarının hemen öncesine gelmesine rağmen birkaç haftalık yurt dışı gönüllülük projelerine katıldım, 3. sınıfta part time çalıştım.. 

Genel olarak çalışma şeklim şuydu: Derslere mümkün olduğunca düzenli katılmaya ve not tutmaya özen gösteriyordum. Eğer bir derse gidemediysem de mutlaka o dersin notlarını arkadaşlarımdan alıyordum ve sınav haftalarında gerçekten kendimi paralarcasına çalışıyordum. - kesinlikle önermiyorum-

Şimdi gelelim hem benim tecrübelerim hem de yüksek ortalamalarla mezun olan arkadaşlarımın alışkanlıklarını gözlemlediğim kadarıyla psikoloji okurken nasıl 3.5+ ortalama yapılır? sorusunun cevabına.

1) Öncelikle her hoca farklıdır. Her birinin soru tarzı, sizden beklediği yanıtlar... çok başkadır. Bu nedenle en başta hocanın tarzını öğrenmeniz lazım. Özellikle de birinci sınıftayken üst dönemlere mutlaka hocanın ne tarz sorular sorduğunu sorun. Varsa geçmiş yılların örnek sorularını alın, böylece en azından aşağı yukarı sizi neyin beklediğini görmüş olursunuz. Zaten çoğu hoca da sınavdan birkaç hafta önce sınavla ilgili kısa da olsa bilgilendirme yapar, sınavın hemen öncesindeki derslere MUTLAKA katılın ve öğrenin. (örneğin bizim Psikanalitik Kuram hocamız sınavda sayfa sınırlaması yapmıyordu ve aklımıza gelen her şeyi yazmamızı istiyordu (rekorum 7 sayfa) ama bazı hocalarımız ek kağıt kullanmamıza izin vermiyordu. Hocaların tarzını bilmeniz önemli.

2) Derslere mümkün olduğunca düzenli gidin ve kendiniz not tutun. Hocalar bazen sınavda ne soracaklarını derslerde üstü kapalı şekilde söylerler. Derse gitmeyip notları başkasından alırsanız bunları kaçırırsınız. Bu nedenle derslere mümkün olduğunca gidin ve düzenli şekilde her ders için not tutun. Sınav öncesinde bu notlar çok işinize yarayacak.

3)  Hocalara senenin başında slaytları paylaşıp paylaşmayacaklarını mutlaka sorun çünkü bazı hocalar bu konuda çok katı olabiliyorlar. Böyle bir durumda önerilen ek kaynakları almanız ve onlardan not çıkarmanız çok fayda sağlayacaktır.

4) Not çıkartmak. Ben bunu çok düzenli yapamıyordum ama yapan çok arkadaşım vardı. Eğer çalışmaya erken başlarsanız mutlaka kendinize göre minik notlar çıkartın, örnek sorular yazın. Mesela burada benim üniversite yıllarındaki notlarımdan bazıları var. Biz sözel ağırlıklı dersler gördüğümüz için çabuk unutulabiliyor. Eğer elinizde minik hatırlatıcı notlar olursa çalışmanız çok daha eğlenceli ve pratik olur.

5) Bizim en çok uyguladığımız ve en etkili yöntemlerden birisi de: Toplu çalışmak. Hatırlıyorum ilk senelerde 10-12 kişi kantinde bi masada oturuyorduk, birimiz başlıyordu rastgele anlatmaya ve herkes konuyla ilgili bildiği, işine yarayacak bi şey söylüyordu. Bunu hemen sınav öncesinde yaparsanız inanılmaz akılda kalıcı oluyor. Bu şekilde birbirinize sorular da sorabilirsiniz. Ben o kadar çok sınavda sınava tam girmek üzereyken arkadaşlarımın söylediği şeyler sayesinde yeni bilgiler öğrendim ki...

6) Hocaların ek puanlı araştırmalarına kesinlikle katılın. Bizim okulda hocalar bu konuda pek cömert değildi. MAx 2-3 puan ekliyorlardı ama hiç yoktan iyidir. Her fırsatı değerlendirin derim çünkü birkaç puan bile harf notunuzu etkileyebilir.

7) Stratejik ilerleyin. Örneğin aynı gün 2 sınavınız var ve birinin kredisi daha yüksek. Eğer ikisine birden çalışamayacağınızı düşünüyorsanız kredisi düşük olanı büte bırakabilirsiniz. Ben maalesef bunu hiç yapamadım çünkü başka şehirde yaşıyordum ve büte  kalıp kalmayacağınız geç açıklanıyor biliyorsunuz, ben hep finallerin hemen sonrası için uçak biletimi alır ve büt için İstanbul'da kalmazdım. Bütleri değerlendirsem muhtemelen ortalamam daha iyi olurdu. Eğer yaşadığınız şehirde okuyorsanız bütleri mutlaka değerlendirin derim ama tabi öncesinde mutlaka üst dönemlerden hocaların bütlerde nasıl sorduğunu da öğrenin. Çünkü bazı hocalar gerçekten de bütte zorlar. Kaş yapayım derken göz çıkarmış olmayın.

8) Bu önerim muhtemelen yasal değil bu nedenle * hocalarınızdan izin alın* diye uyarı yaparak başlayacağım. Eğer sabrınız varsa ve hocanız izin veriyorsa derste ses kaydı alın. Bu yöntemle çok iyi ortalamalar yapan çok arkadaşım oldu. Ama ben hiçbir zaman saatlerce ses kaydı geçirecek kadar sabırlı olmadım, sabırlıysanız güzel yöntem.

9) Ortalamanızın düşeceği bariz olan şeyler yaparken iki kez düşünün derim. Örneğin part time çalışmak, belki kız-erkek arkadaş dengesi, aşırı sosyal hayat... bunlar tabi ki de olabilecek şeyler ama şu anda yüksek lisans, formasyon vs. istemeseniz bile mezun olunca fikriniz değişebilir ve artık geri dönüşü olmaz. Bu nedenle her zaman okul- sosyal hayat dengesini ayarında tutmaya çalışırsanız pişman olmazsınız *benden minik bir tavsiye* Örneğin benim ortalamam 3.87'lere kadar çıkmışken part time çalışmaya başlamamla baya düştü ve son senemde çok daha sıkı çalışmama rağmen 3.53'e kadar çıkarabildim. Pişman mıyım? Asla değilim yine olsa yine çalışırdım ama derslerime bi tık daha özen gösterme şansım vardı, ben çalıştığım süre boyunca öğrenci olduğumu unutup hep işi ön planda tuttum şimdi olsa biraz daha farklı yapardım.

10) Lütfen asosyal olup üniversiteyi lise 5 haline getirmeyin. Okul ve dersler tabi ki çok önemli ama üniversite kendinizi bulduğunuz ve kim olduğunuzu keşfettiğiniz yerdir. Heleki şehir dışında okuyorsanız. Okuduğunuz şehri gezin, yabancı dil çalışın, kulüplere girin, gönüllülük yapın... bunları tekrar deneyimleme şansınız olmayabilir, bu zamanlara geri dönemezsiniz. Dengeyi sağladığınız sürece psikoloji okurken hem çok güzel bir sosyal hayata sahip olabilir hem de çok iyi ortalama yapabilirsiniz.

Kendinize iyi bakın, görüşmek üzere :)

Nisanur El


 
 - Bana Ulaşmak İçin-



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YURTTA KALACAKLAR İÇİN GEREKLİ EŞYALAR

Merhaba :) Sonunda şehir dışında okuyacak bir öğrencinin bilmesi gereken en önemli şeylerden olan "Yurt Valizinde Olması Gerekenler" yazısını yazabiliyorum.🙄 İnstagramdan  beni takip ediyorsanız belki biliyorsunuzdur, geçen hafta evde değildim, bu süreçte baya da uzun bir araba yolculuğu yaptım. Eve geldikten 2 gün sonra da İstanbul'a dönmem gerektiği için çok hızlı şekilde hazırlanmam gerekiyordu ve bu esnada mümkün olduğunca yanıma neler almam gerektiğini not etmeye çalıştım ki sizinle de buradan paylaşabileyim :) Eğer hâla üniversite valizinizi hazırlamadıysanız bu yazının yardımcı olabileceğini düşünüyorum. Hadi başlayalım o zamann💃 ⏩   Şahsi önerilerimi atlayıp doğrudan alınması gerekenler listesini okumak için yazının en sonuna gidebilirsiniz !  (Ama bence tamamını okuyun, çok güzel öneriler verdim çünkü 😂)⏪   1) KIYAFETLER ! "Tabi ki de yanımıza kıyafetlerimizi almamız lazım, bunu söylemene gerek mi var Nisa?" diyorsunuzdur eminim şu an

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜ NASIL KAZANDIM ?

Merhabaa 🙌 Beni instagramdan düzenli takip ediyor ve blogtaki yazılarımı okuyorsanız, geçen seneden beri üniversite sınavı&sınava hazırlık sürecim le ilgili bol bol paylaşım yaptığımı biliyorsunuzdur. Halihazırdaki paylaşımlarıma rağmen İnstagram'dan hala en çok gelen sorular  "Sınava Nasıl Çalıştın ? / Psikolojiyi Nasıl Kazandın ? " soruları. Bu nedenle, şu an da sınava hazırlananlar için bir kez daha sınava hazırlık sürecimle ilgili soruları yanıtlamak ve önemli gördüğüm noktaları ile " İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü "nü nasıl kazandığımı anlatmak istedim. Biliyorsunuz ki bu sene sınav sisteminde değişikliğe gidildi ve sizler ygs&lys formatından daha farklı bir sınav ile üniversiteye yerleşeceksiniz. Ben İstanbul Üniversitesi Psikoloji bölümüne ygs&lys sınavları ile yerleştiğim için bu yazıyı sınav sistemine pek girmeden, daha çok dersler üzerinde durarak yazmaya çalışacağım :) 🔼Bu yazımda diğerlerinden farklı olarak madde mad

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ MEZUNU NERELERDE ÇALIŞABİLİR ? / NE KADAR PARA KAZANABİLİR ?

Merhaba Herkesee 🙌🙌🙌 Aylardır yazmak istediğim ve sizin de en çok istediğiniz yazılardan birisi olan "Psikoloji mezunları nerelerde çalışabilir ? Ne kadar maaş alır ? " yazısını sonunda yazıyorum.💃 Bu konu çok merak edilen bir konu olmasının yanında maalesef net bilgiye kolay kolay ulaşılabilecek bir konu değil.Bunun sebebi de psikolojinin gerçekten çok geniş ve hemen hemen her alanla bağlantılı bir bilim dalı olması. Bence Psikoloji mezunu birinin nerelerde çalışabileceğinden önce "psikolojinin alt dallarını" şöyle bir hatırlayalım çünkü çalışma alanları doğrudan bununla ilgili. Psikolojinin Alt Dallarından Bazıları ; ➤Klinik Psikoloji ➤Gelişim Psikolojisi ➤Endüstri ve Örgüt Psikolojisi ➤Fizyolojik Psikoloji ➤Deneysel Psikoloji ➤Sosyal Psikoloji ➤Adli Psikoloji ➤Sağlık Psikolojisi ➤Trafik Psikolojisi ➤Spor Psikolojisi ... (Psikolojinin alt dallarıyla ilgili ayrıntılı bilgi için "PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ HAKKINDA" isimli yazıma bakabilir